V CDN77 Zdeňka Cendry a KPMG jezdí na elektrokolech. Rekola spouští firemní bikesharing
Co možná nejrychlejší, nejefektivnější a zároveň i šetrná doprava po městě je stále větším tématem nejen pro jednotlivce, ale také celé firmy. Každá firma na to jde různými způsoby, ale vedle tradičních automobilových flotil se rozmáhají i menší dopravní prostředky – například elektrokola.
Do firemních flotil se svými růžovými elektrokoly nyní vstupuje český bikesharing Rekola, za nímž stojí Vít Ježek a který dnes operuje v deseti městech, kde svým uživatelům půjčuje přes dva tisíce kol. Letos v létě firma představila své první elektrokolo a nyní ho nabízí i jako firemní benefit pro zaměstnance.
Jako první začali elektrická kola využívat v KPMG a technologické firmě CDN77, za kterou stojí Zdeněk Cendra. V obou společnosti vidí v přidání elektrokol do svých flotil logiku v mnoha ohledech. „Udržitelnost je pro nás důležité téma, a proto chceme zaměstnance podporujeme v aktivnějším a ekologičtějším chování,“ vysvětlil rozhodnutí KPMG zapojit se do programu Karel Růžička, partner odpovědný za CSR.
Firemní bikesharing od Rekol funguje tak, že firma získá jednak přístup ke kompletní síti Rekol po celém městě, ale zároveň získá i vlastní elektrokola, která mohou využít jen její zaměstnanci. Zatímco firmy si kola pronajímají za fixní poplatek, servis i logistiku řeší Rekola.
Právě v tomto modelu vidí ideální řešení Zdeněk Cendra, který své webhostingové a CDN služby buduje s týmem v CDN77 ve vilové čtvrti na pražských Vinohradech.
CDN77
„Co je skutečný firemní benefit? Flexibilita. Většina firem lidem dovoluje pracovat celkem kdykoliv. U nás jsme přidali před vilky elektrická Rekola, protože auta v centru a širším centru nefungují a koloběžky nejsou pro Prahu správný hardware,“ vysvětlil na Facebooku Cendra.
Podle šéfa CDN77, které magazín Forbes nedávno zařadil mezi čerstvé tuzemské miliardáře, je elektrické kolo ideální dopravní řešení pro rychlý oběd, který je dál než pár minut pěšky, na odpolední odjezd domů nebo třeba na rychlou otočku k doktorovi v centru. A navíc se díky kolům ušetří několik parkovacích míst.
Pro Rekola se jedná o další byznys model a posun k rozšíření nabídky vůči firemní klientele. Letos již bikesharing spolupracoval například s některými obchodními centry, u nichž rozšiřoval dopravu v okolí obchodu, a nyní chce do firemních flotil po celé České republice proniknout ještě více. Rekola prý jednají s desítkami firem a další by měly do jejich programu naskočit na jaře.
„Ambice máme vůči firemní klientele velké: chceme nahradit část vozového parku koly. To je obrovský trh. I proto čekám, že v B2B výrazně porosteme. Přidat (elektro)kola do nabídky firemní mobility je pro firmy racionální krok. Jsou levnější než auta, není potřeba (tolika) parkovacích míst a ve městě jsou často rychlejší než auta. Navíc jsou ekologičtější, což je pro firmy čím dál větší argument. A s aktuálními diskusemi o omezení vjezdu aut do centra je to logický krok, jak zajistit mobilitu zaměstnanců,“ komentuje šéf Rekol Vít Ježek.