V Česku vytvořili firmu na budování firem a vyrazili i na Blízký východ. Teď hlásí obrat 800 milionů
Creative Dock staví pro ostatní společnosti na míru produkty i celé firmy, vybudoval třeba Mutumutu či Zonky. Nejvíc příjmů má teď z německy mluvících zemí.
Byly to dva roky velkých nákupů a změn uvnitř struktury: pražská společnost Creative Dock se během nich rozhodla tvářit víc „světově“. Nakoupila několik zahraničních společností a jejich šéfy začlenila do vlastní struktury. Do akvizic vložila přes 1,3 miliardy korun. Důraz začala klást na pobočky v Curychu, Paříži či Rijádu. A teď předchozí rok představuje jako vůbec nejúspěšnější ve své historii, když její obrat dosáhl 807 milionů korun (33,3 milionu eur). Meziročně to znamená nárůst o víc než čtvrtinu.
To platí v případě, kdy se do obratu započítají výsledky firem, které loni Creative Dock koupil. Když se chlubí čísly bez nich, hlásí rovnou 70procentní nárůst obratu. „Stále si udržujeme dvouciferné tempo růstu a v tomto tempu budeme pokračovat i v letošním roce, kdy plánujeme atakovat miliardu korun,“ sděluje velké plány Miroslav Esser, jeho finanční ředitel.
Vyzdvihuje i to, že většina příjmů – celkem 89 procent – plyne ze zahraničí. Daří se především v regionu německy mluvících zemí. Příjmy z Německa, Rakouska a Švýcarska tvoří necelou polovinu všech, které do Creative Docku plynou. Jen o něco pozadu, tedy 40 procent příjmů, pak tvoří Blízký východ. Ten je spolu s Afrikou regionem, kde firma vidí „velký potenciál“.
„Kromě jiných v Saúdské Arábii, kde probíhají obrovské investice do rozvoje ekonomiky. Šedesát tři procent obyvatel je mladších třiceti let. A to jsou mladí a digitálně zdatní lidé, což je ideální prostředí pro rozvoj digitálních produktů a služeb a pro nás skvělá příležitost. Pracujeme na projektech, které pomáhají běžným obyvatelům Saúdské Arábie v jejich dennodenních životech,“ věří Gabriela Teissing, generální ředitelka firmy, a i ona zdůrazňuje, že firma klade stále větší důraz na své kanceláře v zahraničí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsCreative Dock dnes tvoří skupinu, která zaměstnává víc než 600 lidí. Na objednávku vytváří služby, projekty nebo rovnou celé firmy pro jiné společnosti, které se chtějí chytit a držet digitalizace a možností, jež nabízí, ale rozhodnutí, co a jak zavést, nechají právě na Creative Docku. Ten pak projekt navrhne, vybuduje i pro danou firmu provozuje. Pro ni to znamená nové příjmy, stejně jako pro českou skupinu.
Tímto způsobem už vzniky firmy jako Zonky, Mutumutu nebo HoppyGo od Škody. V Creative Docku ale pomáhali i s aplikací Můj Albert a jejím věrnostním programem nebo projektem Domy sobě pro Veolii. Nákupem zahraničních firem pak získali zákazníky, kteří radili a radí firmám jako Adidas, Bosch nebo třeba Deutsche Telekom. Z oborů je pro firmu nejvýraznější ten finanční, respektive fintech, který tvoří 32 procent příjmů firmy. Mezi největší projekty patřily zakázky pro bankovní instituce a pojišťovny, tabákový průmysl a také telekomunikační nebo stavební firmy.
Creative Dock založil před jedenácti lety Martin Pejša, během posledního roku společnost nakoupila firmy Spark Works (Švýcarsko), Rohrbeck Heger (Německo), FoundersLane (Německo) a IdeaSense (Česko), přičemž většinu peněz na akvizice měla získat z úvěrů. Za svou existenci už podle svých vyjádření vybudoval Creative Dock přes stovku firem a samostatných produktů. Věří, že by do pěti let mohl mít v portfoliu takové projekty, jejichž služby bude používat miliarda lidí po světě.