V Česku vytvořili firmu na budování firem a vyrazili i na Blízký východ. Teď hlásí obrat 800 milionů
Creative Dock staví pro ostatní společnosti na míru produkty i celé firmy, vybudoval třeba Mutumutu či Zonky. Nejvíc příjmů má teď z německy mluvících zemí.
Byly to dva roky velkých nákupů a změn uvnitř struktury: pražská společnost Creative Dock se během nich rozhodla tvářit víc „světově“. Nakoupila několik zahraničních společností a jejich šéfy začlenila do vlastní struktury. Do akvizic vložila přes 1,3 miliardy korun. Důraz začala klást na pobočky v Curychu, Paříži či Rijádu. A teď předchozí rok představuje jako vůbec nejúspěšnější ve své historii, když její obrat dosáhl 807 milionů korun (33,3 milionu eur). Meziročně to znamená nárůst o víc než čtvrtinu.
To platí v případě, kdy se do obratu započítají výsledky firem, které loni Creative Dock koupil. Když se chlubí čísly bez nich, hlásí rovnou 70procentní nárůst obratu. „Stále si udržujeme dvouciferné tempo růstu a v tomto tempu budeme pokračovat i v letošním roce, kdy plánujeme atakovat miliardu korun,“ sděluje velké plány Miroslav Esser, jeho finanční ředitel.
Vyzdvihuje i to, že většina příjmů – celkem 89 procent – plyne ze zahraničí. Daří se především v regionu německy mluvících zemí. Příjmy z Německa, Rakouska a Švýcarska tvoří necelou polovinu všech, které do Creative Docku plynou. Jen o něco pozadu, tedy 40 procent příjmů, pak tvoří Blízký východ. Ten je spolu s Afrikou regionem, kde firma vidí „velký potenciál“.
„Kromě jiných v Saúdské Arábii, kde probíhají obrovské investice do rozvoje ekonomiky. Šedesát tři procent obyvatel je mladších třiceti let. A to jsou mladí a digitálně zdatní lidé, což je ideální prostředí pro rozvoj digitálních produktů a služeb a pro nás skvělá příležitost. Pracujeme na projektech, které pomáhají běžným obyvatelům Saúdské Arábie v jejich dennodenních životech,“ věří Gabriela Teissing, generální ředitelka firmy, a i ona zdůrazňuje, že firma klade stále větší důraz na své kanceláře v zahraničí.