V duchu Need for Speed či Pac-Mana. České studio Applifting ukazuje nové kanceláře inspirované ikonickými hrami
Ačkoliv se české vývojářské studio Applifting nezaměřuje na vývoj her, neznamená to, že si podle herních titulů nemůže přizpůsobit své kanceláře. Poté, co startup pod taktovkou Vratislava Kalendy a Filipa Kirschnera zakončil loňský rok s meziročním růstem 57 procent a obratem přes 110 milionů korun, mění své útočiště a stěhuje se do nových prostor, ve kterých hrají prim prostornost a interiér po vzoru legendárních počítačových her.
Nové kanceláře Appliftingu, nacházející se v pražském Karlíně, vypadají na první pohled poměrně tradičně. Díky kombinaci dřeva, barevných prvků a rozměrných oken působí vzdušně a nijak přehnaně. Mají dvě vlastní kuchyňky a jídelnu s barovými stoličkami, masivní stoly v zasedačkách i společenskou místnost s několika pestrými sedačkami, která má sloužit jako pro brainstormingové a networkingové schůzky.
Nechybí ani speciální „telefonní budky“, ve kterých se zaměstnanci mohou zavřít a pracovat na nových nápadech v naprostém soukromí. Samozřejmostí je i chill zóna, ve které se nachází rostliny a slouží pro načerpání nové energie. A byť se takové vybavení může jevit poněkud konzervativně a nijak výjimečně, při pohledu na vybrané stěny se zjeví něco, co z kanceláří dělá kreativně zajímavější místo.
Protože má Applifting rád hry, vyladil stěny v sedmi zasedacích místnostech do stylu slavných titulů jako Need for Speed, Half-Life, Fallout, Witcher nebo Pac-Man. Na jedné z nich tak můžeme vidět například připevněnou závodní dráhu, na druhé naopak ikonickou postavičku z postapokalyptického hitu Fallout a několik metrů dále kultovní japonské žluté kolečko prchající přes barevnými duchy.
„Prostory odráží unikátní kulturu firmy, která ve všech aspektech fungování uplatňuje demokratické principy – od kolektivního vedení firmy po dobrovolnou práci na jednotlivých projektech,“ zmiňuje Applifting a dodává, že nové kancelářské prostory zabírají okolo 1 700 metrů čtverečních. Zároveň tímto krokem potvrzuje jeho specifický přístup k vedení společnosti.
Applifting
Applifting se totiž řadí mezi tzv. tyrkysové firmy, což je název zpopularizovaný díky knize Budoucnost organizací Frederica Lalouxe a vyznačuje se tím, že pro společnost je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, přičemž zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. To se ostatně projevuje také na přístupu Appliftingu k dobrovolnictví.
Tento systém se v nových kancelářích projevuje i třeba tím, že v nich nejsou žádné prostory pro management ani obchodní oddělení. O směřování firmy má na veřejných zasedáních rozhodovat šestičlenná Rada starších, kterou si navíc volí sami pracovníci.
Hlavní důvod pro přestěhování je pak podle Kalendy (CEO) rozšiřování zaměstnaneckých řad. „Dnes je nás 110, ale plánujeme ještě o pár desítek lidí narůst. Kapacita nových kanceláří je přitom 150 míst, takže máme potřebnou rezervu.“ Zároveň dodává, že s novými kancelářemi chtějí být i blíže svým klientům, mezi které patří především Jablotron, Komerční banka nebo rakouské Erste Group (matka České spořitelny).