V e-commerce běží tuhý boj o marži i zákazníka. Cruxo chce pomoct s lepší reklamou a hlásí investici
Startup Cruxo pomáhá značkám lépe prodávat jejich zboží online. Teď do něj přiteklo dalších 15 milionů korun.
Stále více lidí nakupuje online. Matadoři tuzemské reklamní i mediální scény proto loni spojili síly, aby společně umožnili hráčům v e-commerce rozvíjet nový zdroj příjmů. Jdou na to skrze takzvaná retailová média, která značkám umožňují oslovit spotřebitele prostřednictvím různých reklamních formátů přímo na e-shopech. A tak vznikl startup Cruxo, jenž vyvíjí platformu, která umožňuje prodej právě takové reklamy.
Služby Cruxa dnes využívají velké e-shopy jako je Dr. Max, Astratex nebo Lékárna.cz. Už loni startup získal dvacetimilionovou investici od Presto Ventures, Zaka VC a Czech Founders VC. A teď do něj přiteklo dalších 15 milionů korun – tentokrát od Rockaway Ventures, Czech Founders VC a několika andělských investorů. Cruxo navíc hlásí, že už má zákazníky v šesti zemích a jeho měsíční obrat se pohybuje v jednotkách milionů.
„Za poslední rok jsme si ověřili, že dodavatelský marketing jde dělat efektivněji a s lepší výkonností. Na velkých e-shopech často běží stovky kampaní za měsíc v různých reklamních formátech, což vyžaduje značné manuální kapacity na obou stranách. A právě tento manuální management retailerů umíme předat technologii – a tím uvolnit kapacity na oblasti, kde je jejich využití smysluplnější,“ říká spoluzakladatel Cruxa Michal Trunkát.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPodle Václava Pavlečka, partnera investičního vehiklu Czech Founders, panuje v oblasti e-commerce tuhý konkurenční boj o marži i zákazníka. „Proto věříme, že mnohamiliardový trh s online retail reklamou potřebuje technologické řešení, které umožní značkám efektivněji zacílit i mimo obvyklý a nákladný prostor sociálních sítí – a monetizovat prostor na stránkách retailerů,“ zdůvodňuje investici.
Cruxo tvrdí, že jeho platforma zjednodušuje procesy plánování, objednávání, nasazování i vyhodnocování kampaní. Na základě dat se stará i o efektivní využití reklamního prostoru e-shopu. Značkám i internetovým obchodům tak prý zajišťuje vyšší obraty z prodeje zboží a méně času stráveného nastavováním reklamy. Startup nyní také nabízí možnost časového omezení reklamy v průběhu dne.