V Glami loni zaváděli práci z domova jen na chvíli. Teď půlka zaměstnanců chodí do kanceláře dva dny v týdnu
Pandemie dala možnost urychlit trend práce z domova, práce na dálku a obecně flexibilnější nastavení pracovní doby. Mnoho firem si z minulých dvou let odnáší uvolnění striktních pravidel, změny v měření výkonu zaměstnanců nebo způsobu komunikace v týmu. Že se takový přerod může odehrát i ve firmě, kde byla před lockdownem práce z domova raritní záležitostí, dokazuje český vyhledávač oblečení Glami.
Ačkoliv má Glami distribuované týmy na různých místech, lidé se před koronavirovou pandemií scházeli každý den ve svých lokálních kancelářích. Změna nastala ve chvíli, když se na jaře 2020 příliš nevědělo, co bude následovat. Šéf Glami Tomáš Hodboď se k situaci postavil čelem a kanceláře zavřel ještě předtím, než to nařídila vláda. To ale ještě netušil, že se jeho zaměstnanci do předchozího standardního režimu už nevrátí.
„Při úplně prvním vyhlášení hromadného home office ve firmě, což bylo v půlce března 2020, jsme neočekávali, že bychom v tomto režimu zůstali déle než rok. Proto nás ani nenapadla myšlenka, že bychom možnost práce z domova udržovali dlouhodobě,“ komentuje pro CzechCrunch Gabriela Teplá, happiness manažerka Glami, a dodává, že se během pandemie spousta zahraničních kolegů a kolegyň vrátilo do zemí, odkud pochází.
Pro hlavní pražské kanceláře i liberecký vývojový tým nakonec Glami zavedlo hybridní režim práce. V rámci takzvaných Tuesdays & Thursdays zaměstnanci docházejí do práce jen v úterý a ve čtvrtek, přičemž ostatní dny mohou pracovat odkudkoliv. „Po prvním lockdownu jsme zvažovali, jakým způsobem se znovu začít potkávat osobně a ne jen přes obrazovku. A dva dny v týdnu nám přišly jako dobrý kompromis,“ popisuje Teplá.