V herním průmyslu máme jedny z nejtalentovanějších lidí. Podívejte se, jak se tvořila hudba do legendární Mafie
Hlavní postavy druhého pokračování ikonické české hry Mafia
Tvorba prvního dílu českého herního klenotu Mafia zabrala přes tři a půl roku bezesných nocí a neuvěřitelné dřiny. Na svou dobu šlo o pokrokovou hru, jež se mohla měřit s áčkovou produkcí největších zahraničních studií. Nabízela nejen propracovaný engine, ale především skvěle napsaný příběh a také profesionální hudební doprovod, který si nezadá s hollywoodskými filmy.
Příběh hry doplňovala dobová hudba jazzových muzikantů Django Reinhardta, The Mills Brothers, ale i Louise Armstronga nebo Louise Primy. Původní hudba prvního dílu, který vytvořilo brněnské studio Illusion Softworks v čele s Danielem Vávrou, byla vytvořena v rukou Vladimíra Šimůnka a nahrál ji Český symfonický orchestr. Dodnes jde o jednu z nejlepších tvoreb na českém herním trhu.
Stejně jako první díl měl i druhý díl Mafie, který vyšel v roce 2010, na starosti převážně český, potažmo slovenský tým, a tak se vedle scénáristy a herního designéra Daniela Vávry objevili česko-slovenští tvůrci právě i u hudebního soundtracku. Ten byl v případě druhého dílu vůbec nejkomplexnější a obsahoval celkem tři hodiny nahrané orchestrální hudby. Pracovali na něm spolu s Pražským filharmonickým orchestrem Matúš Široký a také Adam Kuruc.
Právě s těmi jsme si u příležitosti koncertu Mafia Live, který se uskuteční už na začátku března a jehož je CzechCrunch mediálním partnerem, bavili o tom, jak se k tvorbě hudby pro druhou Mafii dostali, jak tvorba probíhala, kolik práce je za jednotlivými skladbami, ale i o celém herním průmyslu.
„V 2K jsem jako in-house skladatel začal pracovat už v roce 2006 (tehdy šlo ještě o Illusion Softworks). Začínal jsem díky výběrovému řízení na jiných projektech, kde jsem se osvědčil, a postupně se dostal právě i k Mafii 2,“ popisuje své začátky v jednom z nejznámějších tuzemských herních studií skladatel Matúš Široký. Když se dostal k druhému dílu Mafie, přišel na to, že jde o tak komplexní projekt, že budou potřebovat v rámci studia posily.
Tehdy začal aktivně vyhledávat dalšího kolegu, který by měl zkušenosti nejen s orchestrální hudbou, ale také jazzem, který už od prvního dílu dobovou Mafii logicky doprovází. Mezi nejslibnějšími kandidáty byl tehdy Adam Kuruc, který se nakonec vedle Širokého stal hlavní tváří soundtracku pro druhý díl.