V nové české hře postavíte svatou Barboru v Kutné Hoře. Připravuje ji vydavatel hitu Krycí jména
Desková hra Kutná Hora: Město stříbra od vydavatelství Czech Games Edition kombinuje českou historii a ekonomickou strategii.
Pomůžete se stavbou svaté Barbory, nebo se budete soustředit na těžbu stříbra? Deskové hry si často berou historickou inspiraci a zpracovávají rozličné dějinné náměty. Právě jako v chystané novince vydavatelství Czech Games Edition, v níž budete řešit dilemata cechmistrů ve 14. století. Vaše plánovací schopnosti už brzy prověří Kutná Hora: The City of Silver.
Deskoherní společnost Czech Games Edition možná jako značku neznáte, ale o jejím světovém hitu Krycí jména jste nejspíš slyšeli. Vždyť je to jedna z nejúspěšnějších českých her vůbec. A to nejen těch stolních, s více než dvanácti miliony prodaných kopií se směle měří i s těmi nejprodávanějšími videohrami, jako je Euro Truck Simulator od SCS Software. Krycích jmen se prodalo dokonce více než třeba Kingdom Come: Deliverance. A teď CGE chystá další ambiciózní stolní hru s českými kořeny.
Kutná Hora: The City of Silver – podtitul domácího vydání bude nejspíš znít Město stříbra – je ekonomickou a stavitelskou hrou, jež vás přenese do českých zemí 14. století. Ve dvou až čtyřech hráčích budete zvelebovat titulní město a těžit stříbro, současně také spolupracovat na stavbě nejslavnější kutnohorské dominanty, gotického chrámu svaté Barbory. Cesta k vítězství totiž nemusí nutně znamenat hromadění bohatství, ale může vést i přes plodnou kooperaci.
„Také si dáváme velmi záležet na historické věrohodnosti. Ilustrace vycházejí z toho, jak mohly konkrétní budovy v dané době nejspíš opravdu vypadat. Inspirace pro mnohé herní prvky vzešly z důkladného studia historie Kutné Hory. Takže i fanoušek a znalec tohoto krásného města nebo historie obecně by si měl přijít na své,“ říká pro CzechCrunch developer hry Tomáš Uhlíř z CGE. Věrnost dějinám se zrcadlí třeba i v tom, že kdo bude město budovat blíž historickému vzoru, získá více bodů.
Hra je komplexním strategickým titulem, tvůrci však věří, že zaujmou i hráče, kteří s náročnějšími hrami nemají takové zkušenosti. „Dali jsme si záležet, aby byla stále přístupná a vše dávalo smysl. Každý si třeba snadno dovedeme představit, že víc obyvatel města vyústí ve vyšší poptávku a růst cen,“ popisuje jeden z celkem trojice designérů hry Petr Čáslava. „A naopak hodně hospod znamená, že budou poloprázdné a pivo bude nejspíš levné. Oproti tomu si majitel jediného řeznictví nejspíš pořádně namastí kapsu,“ popisuje očekávatelné fungování herního titulu.
Status deskoherního veterána, natož pak doktorát z dějepisu nebo ekonomie by tedy neměly být ve stolní Kutné Hoře potřeba. Ačkoliv, když je řeč o ekonomii… „Naším nejvěrnějším testerem a zároveň držitelem rekordního bodového zisku je můj bratranec, který je ekonom a bankéř,“ přidává úsměvnou anekdotu další z autorů Ondřej Bystroň. „Ale i proto si myslím, že hra bude dobře fungovat i za hranicemi hráčské komunity.“
Deskovka je navíc asymetrická, každý hráč ovládá několik různých cechů. Což má zároveň vést k větší interakci u stolu i během soupeřova tahu. To vše za doprovodu ilustrovaných kartiček budov, dolů nebo částí kutnohorského chrámu. A v takto nazvané hře samozřejmě nemůžou chybět ani stříbrné mince. Ačkoliv v základní krabici je nenaleznete vyražené z cenného kovu, ale kartónové. „Kovové mince ale budou zájemcům k dispozici jako samostatný doplněk,“ láká Uhlíř.