V Ženevě se představil nástupce nejrychlejšího auta na světě, který dosáhne 420 km/h

bgch205_56d48139ba346
0Zobrazit komentáře

Zdá se to až neuvěřitelné, ale po dlouhých letech spekulací, konceptů a nejrůznějších plánů se poprvé veřejně představilo nejrychlejší sériově vyráběné auto světa, které by mělo zastoupit dosud dominantní Bugatti Veyron. Novým nástupcem je Bugatti Chiron, na kterého si bude moci počkat pouhých 500 limitovaných zákazníků.

Vůz je pojmenovaný po legendárním závodníkovi Formule 1, Louisi Chironovi a dosahuje více než 1500 koní, o které se stará přeplňovaný šestnáctiválec o objemu osmi litrů a čtyři turbodmychadla. Díky tomu a točivému momentu přesahujícímu 1600 N.m. dokáže nové Bugatti vystřelit z 0 na 100 km/h za úctyhodných 2,5 vteřiny a na 300 km/h za 13,6 sekund! Zastaví se až na hranici 420 kilometrů za hodinu.

bubble-new-prague-office-6

Přečtěte si takéPodívejte se do nových kanceláří české digitální agentury BubblePodívejte se do nových kanceláří české digitální agentury Bubble

Úctyhodná je ale zároveň i cena, která se bude pohybovat na hranici 2,4 milionů euro, tedy zhruba 64,9 milionů korun. Už před několika měsíci, když se objevil první koncept tohoto vozu jsme navíc informovali, že o něj v předobjednávkách projevilo zájem už nejméně 100 zákazníků a vypadá to, že se díky klasické exkluzivitě podaří většinu ze zbývajících 400 kusů vyprodat ještě dříve, než se dostaví podzim – tedy doba, kdy auto vyjede z výrobní linky k zákazníkům.

bgch000_56d48138b3c29

Všechny kusy jsou navíc z větší části vyráběny ručně – motor je sestavený jedním technikem, který zodpovídá za jeho kvalitu, stejně jako kompletní interiér a detaily, které pak jen dokreslují příjemný tvar a aerodynamičnost vozu.

bgch100_56d481395a41b
bgch004_56d48138f3938
bgch209_56d4813a052fb
bgch403_56d4813b3cba6

Foto: Bugatti

Stagnující výrobce kamer GoPro kupuje za několik miliard korun dva startupy na editaci videí

goprohero4
0Zobrazit komentáře

V polovině roku 2014 zamířilo americké GoPro na burzu, díky které získalo nižší stovky milionů dolarů, jenže jen za posledních 12 měsíců se firmě nepodařilo odvrátit stabilní pád akcií, které snížily svojí hodnotu o neuvěřitelných 70%. Problém byl totiž v tom, že GoPro, které bylo kdysi absolutním hitem, zůstalo víceméně u jednoho, ne tolik inovovaného produktu a marketingové masáže, která po čase mezi konkurencí přestala tolik fungovat.

Včera navíc její CEO, Nicholas Woodman, oznámil, že se GoPro pustilo do akvizice dvou startupů na editaci videí – Stupeflix a Austin’s Vemory, za které dohromady nabídlo 105 milionů dolarů, tedy 2,6 miliardy korun, které se chystá zaplatit částečně v hotovosti a částečně ve formě akcií.

googlephotos

Přečtěte si takéGoogle ukončuje po mnoha letech svojí populární službu na správu a editaci fotografiíGoogle ukončuje po mnoha letech svojí populární službu na správu a editaci fotografií

Zmíněné startupy stojí za aplikacemi Replay a Splice, díky kterým mohou uživatelé přímo na obrazovce mobilního telefonu editovat a publikovat svoje natočená videa. To je totiž něco, co GoPro zásadně chybí a v čem zaostalo za konkurencí, která nabízí v rámci natáčení jak manuální, tak automatizovaný střih videozáznamu.

splice

Náhled aplikace Splice

Obě aplikace by se měly dočkat spojení s platformou GoPro a samostatně zaniknou. Společnost zároveň získá něco mezi 30-50 zaměstnanci, kteří se připojí k jejich týmu, což trochu vyváží fakt, že GoPro v minulém měsíci propustilo zhruba 7% všech zaměstnanců, informoval Forbes.

Vypadá to tedy, že výrobce kamer začíná s problémy aktivně bojovat a stále má k dispozici stovky milionů korun v hotovosti, které má od konce minulého roku k arzenálu. V tomto roce pak očekává příjmy v relacích přibližujících se 1,4 až 1,5 miliardám dolarů.

replayapp

Aplikace na editaci videí Replay

Foto: GoPro