Varovných znamení kolem Xixoio přibývá a další poučení z roku 2021. Lidé snadno uvěří investiční naději
Richard Watzke, zakladatel Xixoio
Rok 2021 byl v mnoha směrech poučný. Řadě lidí otevřel oči a ukázal jim, že kapitálové trhy opravdu skýtají skvělé možnosti pro investice, aniž byste byli povoláním burzovní makléři. Etabloval také některé kryptoměny jako regulérní investiční nástroje a uchovatele hodnoty. Jako na každém fenoménu i na těchto se však chtějí svézt – kulantně řečeno – ne zcela důvěryhodní hráči. Stačí zmínit dvě jména: Growing Way a Xixoio.
Zakladatel Xixoio a jeho hlavní tvář Richard Watzke během podzimu sliboval, jak ještě do Vánoc spustí se svým projektem produktovou ofenzivu. S těžko pochopitelnou pompou zveřejnil roadmapu, tedy jakýsi jízdní řád, co se kdy objeví či rozjede. Ponechme stranou, že z představení jindy vcelku banálního a samozřejmého prvku jakéhokoli byznysového plánu udělal událost. Pozoruhodné ovšem bylo, že už na Vánoce měla spatřit světlo světa první vychytávka – komunikační platforma Xixout.
A také že jo, objevila se. Jenže podobně jako celé Xixoio i tohle zní sice v podání Richarda Watzkeho přelomově, jenže ve skutečnosti to je… prostě nástěnka. Navíc jednosměrná. Uděláte si registraci, nalogujete se a pak si můžete přečíst, co tam někdo se správcovskými právy, tedy Watzke a spol., píše. Žádná sofistikovaná aplikace, jen interní blog, který najdete na intranetu každé druhé firmy.
Investiční vykřičník
Advokát Jan Langmeier, který jako jeden z prvních v článku na serveru Peníze.cz upozornil, že investice do tokenů Xixoio jsou extrémně riskantní, už začal chystat právní pomoc pro ty, kteří Watzkemu uvěřili, digitální mince se značkou XIX si koupili a teď zjišťují, že to je celé složitější. „V posledních týdnech už se na mě obrátilo několik lidí, kteří si tokeny XIX koupili a nyní jsou nešťastní, protože pochopili, že se jim peníze zřejmě nikdy nevrátí,“ nechal se Langmeier slyšet.
Ano, jde z jeho strany také o marketing a PR, jenže na tom, že Xixoio je hodně nejistý projekt s mimořádně nafouknutými ambicemi, se shodují v podstatě všichni, kdo se na tuzemské investiční a krypto scéně pohybují. Plány na vznik alternativního finančního a bankovního systému, do nějž nahánějí neznalé retailové střadatele podomní finanční poradci, zkrátka zní těžko uvěřitelně.
Jelikož si ale Richard Watzke loni zaplatil mohutnou reklamní kampaň, s níž mu pomáhali lidé blízcí Andreji Babišovi, stalo se z jeho firmy nepřehlédnutelné byznysové téma. Tisíce lidí mu prý svěřily stovky milionů korun. Možná přehání, ale i kdyby to byly jen miliony korun, riziko, že s jejich penězi to nedopadne dobře, je velké. Proč, to jsme na CzechCrunchi opakovaně popsali.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs