Vědomostní hra, která uchvátila svět. Trivia Royale je stahovanější než TikTok a lví podíl na tom mají Češi
Avataři ve hře Trivia Royale, za nimiž stojí české studio Facemoji
Jestli jste na Facebooku někdy hráli Pop Quiz, víte, jak snadné je propadnout animovaným vědomostním hrám, v nichž soupeříte online proti vašemu kamarádovi. Není totiž třeba závodů ani kompetitivních stříleček, abyste si potvrdili zdravou a hravou soutěživost mezi ostatními lidmi. Stačí znalosti nebo selský rozum. Anebo zkušenosti z křížovek.
Pop Quiz však nyní vypadá spíše jako chudý příbuzný toho, co v posledních dnech válcuje App Store. Řeč je o vědomostní mobilní hře Trivia Royale z dílen islandského studia Teatime Games, která byla na iOS od 17. června stažena více jak dvoumilionkrát a minimálně ve Spojených státech pokořila v žebříčku nejstahovanějších her zdarma aplikaci TikTok.
Co je tedy na jednoduché hře, která odšoupla z prvního místa rychle rostoucí sociální síť s obrovskou základnou uživatelů, tak lákavé? Klíčem je herní princip. Stejně jako jiné vědomostní hry i Trivia Royale funguje na bázi rychlých (a ideálně správných) odpovědí na nejrůznější otázky, zatímco oběma stranám běží časový limit a jsou pod tlakem.
Thor Fridriksson, šéf Teatime Games, totiž moc dobře věděl, co dělá. Už v minulosti tento původem islandský podnikatel spustil kvízový titul QuizUp, který od roku 2013 nasbíral přes 100 milionů stažení a stále patří mezi jedny z nejslavnějších mobilních her.
„Myslel jsem si, že to byl náš šťastný tah, který už nemůže být zopakován. Nyní cítím, že byla laťka znovu zvýšena – dokázali jsme původní úspěch replikovat,“ zmínil jednačtyřicetiletý Fridriksson pro magazín VentureBeat a reagoval na milník, který se svým týmem pokořil právě s QuizUpem.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDoba se ale posunula a s Trivia Royale má zcela nové vize. Namísto toho, aby vycházel pouze z představy klasických vědomostních her, přimíchává do něj nové prvky tzv. battle royale konceptu, během kterého proti sobě soutěží stovka jiných hráčů ve formátu 1 na 1 a bojují o to, kdo se stane jediným přeživším, respektive „nejchytřejším“ vítězem.
Vedle toho, že je vaším cílem vyhrát, musíte se soustředit i na sběr bodů, které vás posouvají v žebříčku. Čím více tedy hrajete, tím větší šanci na úspěch máte. Pak si můžete upravovat svůj virtuální sociální status a také vylepšovat vašeho herního avatara. A přesně to je situace, která by nebyla možná bez Čechů, lépe řečeno původem české technologie.
Úspěch díky Facemoji
Možná jste již slyšeli o službě Facemoji. Jde o dílo českého designéra Robina Raszky, který se přestěhoval do New Yorku, aby ještě více pronikl do jednoho z nejzajímavějších trendů dnešní internetové doby. Platforma, kterou vyvíjel společně s Tomem Krchou (bývalým designérem z Adobe, který řady Facemoji začátkem roku opustil), slouží pro vytváření nejrůznějších animovaných avatarů s lidskými rysy, jež lze nadále používat třeba během videohovorů. Ideální pro ty, kteří chtějí být netradiční nebo záměrně skrývat svou pravou tvář.
A zatímco Raszka z nasbíraných investic pohybujících se okolo 1,5 milionu dolarů Facemoji postupně vylepšoval, jak prozradil pro CzechCrunch, zničehonic se mu ke konci loňského roku ozval sám Thor Fridriksson ohledně implementace jeho 3D technologie do chystaného Trivia Royale.
„Hledali ideální řešení a to naše je nejlepší na trhu. Navíc máme dobře zajištěnou bezpečnost uživatelských dat a nabízíme jednoduché rozhraní. Bez rozmyslů po tom tedy sáhli a teď s nimi máme dlouhodobou spolupráci,“ říká Raszka a zároveň zmiňuje Fridrikssonovu náklonnost právě k filtrům fungujícím na bázi rozšířené reality, na které Trivia Royale významně sází.
Avataři mají ve hře naprosto klíčové uplatnění. Každý hráč má totiž svého vlastního avatara, kterého si následně může libovolně upravovat. A nejen to – vytvořený avatar reaguje i na skutečné obličejové mimiky. Pokud vám tedy nesednou položené otázky, soupeř ihned bude vědět, že se na ně doslova netváříte. Oplatit vám to může naopak šťastným výrazem nebo vyplazeným jazykem.
Ještě není konec
Přes dva miliony stažení za pouhých deset dní od vydání hry na App Storu je nepochybně skvělý výsledek, ale Trivia Royale na této hranici pochopitelně nekončí. Funguje i na zařízeních s Androidech, což taktéž přidává minimálně stovky tisíc stažení k dobru, a vzhledem k velkému mediálnímu zájmu lze očekávat, že čísla ještě porostou.
„Nevím, proč je to tak populární. Možná za to může COVID-19, díky němuž se náctiletí cítili osamocení a hledali nový způsob, jak se zabavit a pokecat s novými lidmi. Je to jako jízda na horské dráze,“ dodává Fridriksson.
Trivia Royale je ke stažení na App Storu a Google Play.