Vědomostní hra, která uchvátila svět. Trivia Royale je stahovanější než TikTok a lví podíl na tom mají Češi
Avataři ve hře Trivia Royale, za nimiž stojí české studio Facemoji
Jestli jste na Facebooku někdy hráli Pop Quiz, víte, jak snadné je propadnout animovaným vědomostním hrám, v nichž soupeříte online proti vašemu kamarádovi. Není totiž třeba závodů ani kompetitivních stříleček, abyste si potvrdili zdravou a hravou soutěživost mezi ostatními lidmi. Stačí znalosti nebo selský rozum. Anebo zkušenosti z křížovek.
Pop Quiz však nyní vypadá spíše jako chudý příbuzný toho, co v posledních dnech válcuje App Store. Řeč je o vědomostní mobilní hře Trivia Royale z dílen islandského studia Teatime Games, která byla na iOS od 17. června stažena více jak dvoumilionkrát a minimálně ve Spojených státech pokořila v žebříčku nejstahovanějších her zdarma aplikaci TikTok.
Co je tedy na jednoduché hře, která odšoupla z prvního místa rychle rostoucí sociální síť s obrovskou základnou uživatelů, tak lákavé? Klíčem je herní princip. Stejně jako jiné vědomostní hry i Trivia Royale funguje na bázi rychlých (a ideálně správných) odpovědí na nejrůznější otázky, zatímco oběma stranám běží časový limit a jsou pod tlakem.
Thor Fridriksson, šéf Teatime Games, totiž moc dobře věděl, co dělá. Už v minulosti tento původem islandský podnikatel spustil kvízový titul QuizUp, který od roku 2013 nasbíral přes 100 milionů stažení a stále patří mezi jedny z nejslavnějších mobilních her.
„Myslel jsem si, že to byl náš šťastný tah, který už nemůže být zopakován. Nyní cítím, že byla laťka znovu zvýšena – dokázali jsme původní úspěch replikovat,“ zmínil jednačtyřicetiletý Fridriksson pro magazín VentureBeat a reagoval na milník, který se svým týmem pokořil právě s QuizUpem.