Velká fúze, velké zisky. Český antivirový obr Avast vydělal za první pololetí téměř šest miliard korun
Jen krátce poté, co antivirový gigant Avast oznámil jeden z největších obchodů české byznysové historie, zveřejnil také své finanční výsledky za první polovinu letošního roku. A znovu potvrdil svou sílu. Firma pod vedením Ondřeje Vlčka nadále roste a benefituje ze zvýšené poptávky po bezpečnostním softwaru, která se znatelně propsala na tržbách ve výši 471,3 milionu dolarů.
Upravené tržby Avastu činily v přepočtu 10,2 miliardy korun, když vzrostly o 8,8 procenta při aktuálních měnových kurzech, přičemž organický růst činí 10,4 procenta. Valnou většinu příjmů již tradičně přinesla divize se zaměřením na koncové zákazníky, a to 401,6 milionu dolarů (8,7 miliardy korun). Celková výkonnost firmy je v souladu s očekáváním představenstva.
„Výsledky za první pololetí roku 2021 jsou silné, a to i při porovnání s dobrými výsledky z předchozího roku. Do druhé poloviny roku se díváme optimisticky a předpokládáme opětovnou akceleraci růstu objemu fakturací. Ve druhé polovině roku plánujeme uvést na trh náš nový vlajkový produkt Avast One a chceme se soustředit na zvýšení zapojení zákazníků, získávání nových a jejich udržení,“ říká šéf Avastu Ondřej Vlček s tím, že další vývoj si vyžádá i značné investice.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Upravená EBITDA, tedy zisk před zdaněním, úpisy a úroky, vzrostla o 11,9 procenta na 270 milionů dolarů, tedy na téměř šest miliard korun. Avast si také nadále drží vysokou marži, která při porovnání celkových tržeb a upraveného ukazatele EBITDA činí přes 57 procent.
Počet koncových zákazníků Avastu se za prvních šest měsíců roku zvýšil o 1,5 procenta na 16,7 milionu. Průměrně tak na jednom z nich vydělal Avast 47 dolarů a 61 centů. Firma se mimo jiné zaměřovala na penetraci některých nových trhů, třeba na Ukrajině navýšila počet svých klientů o 17 procent, v Rusku o 7 procent a v Mexiku o 5 procent.
Do budoucna se chce Avast více zaměřit na svůj integrovaný produkt Avast One a rozšířit také svou nabídku nejen pro jednotlivce, ale i malé a střední podniky. Měl by k tomu sloužit produkt nazvaný Avast Business Hub i jeho nový byznysový partner. Do konce roku si nicméně společnost udržuje spíš střídmé cíle.
Celkový růst v tržbách by za celý rok 2021 měl být v rozmezí šesti až osmi procent. Upravená marže EBITDA za letošní rok by pak podle zprávy pro investory měla být zhruba stejná jako za rok předchozí, tedy 495,5 milionu dolarů (10,7 miliardy korun), a to zejména kvůli investicím do zmíněného Avast One.
Nově pod americkými křídly
Dnešní výsledky také poodhalují, proč byl Avast zajímavým cílem pro americkou společnost NortonLifeLock, která podniká ve stejném odvětví jako Vlčkova firma. NortonLifeLock včera ve večerních hodinách potvrdil koupi Avastu až za 8,6 miliardy dolarů, tehdy zhruba 186 miliard korun.
O prodeji Avastu se ostatně mluvilo již před necelým měsícem, kdy společnost potvrdila probíhají jednání o možné fúzi, ale ještě nebylo jasné, zda se nakonec obě strany dohodnou. Finální razítko pak přišlo včera a z nabídky NortonLifeLock vychází, že akcionáři Avastu budou mít nárok na kombinaci peněžního vyrovnání a nově vydaných akcií americké firmy.
Související témata:AvastPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.