Vendavo zvyšuje zisky a příjmy globálním gigantům jako Dell a Ford. Své nástroje vyvíjí v Česku
Vytváří software, na nějž spoléhají největší globální korporace s tržbami i ve stovkách miliard dolarů. V tuzemsku je přitom firma téměř neznámá.
Automobilka Ford, počítačový obr Dell, platební služba PayPal, ropný gigant Shell nebo největší evropský průmyslový výrobce Siemens. Tyto a další globální korporace s ročními obraty v desítkách až stovkách miliard dolarů spoléhají na software americké společnosti Vendavo. Přestože je centrála firmy v Denveru, dominantní zastoupení má Česká republika, kde se ve třech pobočkách o víc jak dvou stech zaměstnancích zaměřují na vývoj produktů a jejich nasazení. Podpořené loňskou investicí Vendavo dál roste.
Největší globální korporáty běžně po celém světě prodávají desetitisíce produktů s teoreticky nekonečným množstvím kombinací, jak je přizpůsobit. Jak ukočírovat takové množství dat a nastavit jednotlivé ceny či nabídky, aby přinášely co nejvyšší zisky? Právě při řešení takových problémů velkým firmám pomocnou ruku podává společnost Vendavo.
„Naší misí je pomáhat globálně působícím firmám, které ročně utrží přes miliardu dolarů, zvyšovat jejich příjmy a ziskovost,“ popisuje pro CzechCrunch Radim Čebiš, ředitel inženýringu ve Vendavu, které má oficiální sídlo ve Spojených státech, avšak vývoj produktů probíhá v největší míře právě z kanceláří v Praze, Ostravě a Hradci Králové.
Počet zákazníků přesahuje stovku v segmentu výroby a distribuce a jde o jedny z největších globálních firem. Kromě zmiňovaných se mezi nimi nachází i ABB, Goodyear, Airbus či distributor léčiv AmerisourceBergen s ročními tržbami přes 200 miliard dolarů. „Čistě české klienty nemáme. Zaměřujeme se na vysokopříjmové firmy s B2B prodeji, které působí celosvětově, a těch u nás bohužel tolik není,“ říká Čebiš.
Celkem Vendavo vyvíjí osm různých nástrojů, které jeho klientům pomáhají například s nastavováním a optimalizací cen, vytvářením obchodních nabídek a kontraktů, správou slevových programů či analýzou prodejů a ziskovosti, což pomáhá odhalovat problémy v ziskovosti, ale i identifikovat zajímavé příležitosti k vyšším příjmům, maržím a ziskům.
Nejnovější produkt pak pomáhá s identifikací nových obchodních příležitostí. Sales Optimizer obsahuje doporučovací systém podobně jako Netflix, u kterého jsou uživatelé zvyklí, že jim personalizovaně nabízí další filmy a seriály. Vendavo něco podobného dodává obchodníkům.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.