Vinohradský pivovar přesunul většinu výroby do Káraného. Může zde uvařit až 15 tisíc hektolitrů piva

Před devíti lety začali vařit pivo na Vinohradech, teď pole působnosti posouvají za hranice Prahy. Vinohradský pivovar totiž nově najdete i v Káraném.

karany-nahled

Foto: Karolína Malá

Vinohradský pivovar rozšířil pole své působnosti do Káraného

0Zobrazit komentáře

V místě bývalé sodovkárny v obci Káraný se nově vaří pivo pod taktovkou Vinohradského pivovaru. Výrobní kapacita pražského zázemí už totiž nestačila, majitelé se tak rozhodli rozšířit produkci o novou pivovarnickou pobočku, jejíž součástí je také výčep. Do projektu investovali přes 100 milionů korun a ročně zde budou moci uvařit 15 tisíc hektolitrů zlatavého moku, což je dvojnásobek kapacity původního vinohradského zázemí. V tom budou vařit především pivní speciály, v Káraném pak ležáky.

Lokalita Káraného nebyla vybrána náhodně. Jednak obec leží v dobré dostupnosti Prahy, jednak se zde nachází stejná voda, se kterou Vinohradský pivovar pracoval doposud. Ta káranská totiž přitéká do vodojemu na pražské Floře, z něhož ji odebírají v nedalekém pivovaru. Bývalý areál sodovkárny se tak majitelé rozhodli koupit v roce 2020 i přes to, že byl v hodně špatném stavu.

„Pivo v Káraném vaříme už téměř rok. Prvních šest měsíců jsme ho ladili a v posledních šesti měsících jsme sem přesunuli produkci světlého ležáku, tedy Vinohradské jedenáctky a dvanáctky. Vinohrady ale neopouštíme. Dál v nich vaříme naše speciály. Tento pivovar je navržený ale zejména na ležák, kterého vaříme podstatně větší množství než jiných typů piva,“ vysvětluje Dan Hojdar, výrobní ředitel Vinohradského pivovaru.

karany-2

Foto: Karolína Malá

Součástí nového pivovaru je také výčep

Káranské zázemí má roční výstav 15 tisíc hektolitrů, to vinohradské pak 7,5 tisíce. Celková kapacita pivovaru tak nově přesahuje 20 tisíc hektolitrů. Majitelé si proto slibují, že lépe pokryjí narůstající poptávku, zároveň ale zdůrazňují, že nemají ambici stát se průmyslovým výrobcem piva. „Vždycky budeme craftový, malý pivovar. Nechceme dělat levné pivo, které bude k dostání v supermarketech,“ dodává Václav Hrabák, CEO Vinohradského pivovaru.

Nový pivovar přišel asi na 100 milionů korun. Přibližně jednu třetinu pak pokryly vlastní prostředky, zbytek je úvěr. Důležitá byla především investice do technologie od německého výrobce pivovarů Kaspar Schulz, na které bude pivo vařit stejný tým jako na Vinohradech – pod vedením vrchního sládka Jiřího Fišera. Letos majitelé počítají s kombinovaným výstavem piva 9,5 tisíce hektolitrů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S nadcházející sezónou pivovar, který se z Prahy rozkročil i za její hranice, chystá také pivní novinky. V Káraném se totiž připravuje světlé spodně kvašené pivo Káranská 9, vyrobené z českých chmelů Žatecký poloraný červeňák a Sládek. Káranský výčep se žíznivým hostům poprvé otevírá 14. dubna, tedy rovnou dnes, a v sobotu 15. dubna se zde uskuteční prohlídka pivovaru pro veřejnost.

„V Káraném jsme měli stejně jako na Vinohradech možnost navázat na tradici a obnovit výrobu v již nevyužívané továrně. Proto jsme ve spolupráci s architekty vytvořili promyšlený koncept, kde využíváme již existující části staveb v kombinaci s novými prvky. Doufáme, že se nám i díky citlivému přístupu k původní stavbě podaří stát se součástí lokálního života,“ uzavírá Václav Hrabák.

Vinohradský pivovar obnovil vaření piva v původním pivovaru na pražských Vinohradech v roce 2014 – přesně 120 let po první várce svých předchůdců. Zaměřuje se výrobu klasických ležáků plzeňského typu, jejichž nabídku doplňuje o svrchně kvašená piva.

 

Praha se poprvé stává dějištěm velkého gastronomického festivalu. Zúčastní se ho 25 podniků

Po dvou týdnech je tady čerstvá porce novinek z české gastronomické scény v podobě newsletteru Deli. Povolte si opasky, protože začaly velké hody.

deli-nahled

Foto: Nejen bistro

Do prvního ročníku Restaurant Week v Praze se zapojí například restaurace Nejen bistro

0Zobrazit komentáře

Velikonoční radovánky jsou za námi, takže nějakou dobu nemusíme vidět mazanec, beránka ani nádivku. Naštěstí včera v Praze začala událost, během které můžeme vyzkoušet rozmanité gastronomické hodování a vytrhnout se z víru tradičních českých jídel. Blíží se také akce, která spojí Asii s americkým BBQ. A radost mohou mít i vyznavači mexické kuchyně a řemeslného pečiva.

Restaurant Week

S dnešním dnem propukla v Praze událost, která by neměla uniknout žádnému milovníkovi dobrého jídla. Až do 23. dubna totiž běží první ročník gastronomického festivalu Restaurant Week, který je ve světových metropolích známý už od roku 1992. Toho pražského je letos součástí 25 restaurací. V každé si připravili speciální tříchodové menu za jednotnou cenu 790 korun.

A že je z čeho vybírat. Zapojila se velká spousta oblíbených pražských podniků, například vietnamská restaurace Nha hai hanh, ve které se sedí na roztomilých plastových židličkách, karlínské Nejen bistro, restaurace Alcron, jejíž kuchyni šéfuje Eliška Hromková, Next Door, Pru58 či podniky La Bottega. Než se do některého z nich vrhnete, nezapomeňte si předem udělat rezervaci. Počet míst je totiž omezený.

Pro další chutné aktuality z české gastroscény se podívejte na poslední vydání newsletteru Deli.