Virtuální školitelé s umělou inteligencí zaujali investory. Český WeBoard na ně získal 10 milionů
Klasické školení v zaměstnancích mnoho nenechává. WeBoard na to jde jinak – učí je rozhovorem se zákazníkem. Takovým, kterého vytvořil stroj.
Je to celé jakoby. Zatím se na lidi, kteří si ty situace zkoušejí, mračí jen hlava z monitoru. Ale až se na ně bude šklebit opravdový zákazník, budou už vědět, jak by se měli zachovat. To díky virtuálním školitelům, kteří mají umělou inteligenci a komunikaci se zákazníky suplují. A sami se při ní učí. Jsou určeni pro výcvik a výuku zaměstnanců a firma WeBoard, která s nimi přišla, je úspěšně začala rozšiřovat po tuzemských společnostech. A teď na svůj další rozvoj získala skoro 10 milionů korun od fondu Nation 1.
Pre-seed investice je ve výši 400 tisíc eur a WeBoard ji hodlá využít k automatizaci, zdokonalení současných botů, vývoji dalších virtuálních školitelů a taky k expanzi. „V současné době již jednáme o rozšíření svého působení do Spojených států,“ říká Martin Možnar, spoluzakladatel a COO WeBoardu.
Společnost nyní plánuje zdvojnásobit svůj tým. A nebojí se ani dalších změn, jak ukázala, když nedávno svůj produkt překopala. „WeBoard původně podnikali školení ve virtuální realitě, což je ale technicky a finančně náročné. Ne každá společnost si může dovolit brýle a všechnu potřebnou techniku,“ popisuje Petra Gordan, senior associate v Nation 1. Tým se tak rozhodl zvolit digitální personu – právě zmíněný obličej, který na školené hledí z monitoru.
Tím řešení zpřístupnili, takže teď na trénink stačí počítač s internetovým prohlížečem. Školit takto jde jak tvrdé dovednosti, jakými jsou znalosti a návyky, tak ty měkké, třeba právě komunikaci s ostatními.