Vítězem letošní krize jsou e-shopy, říká šéf Roivenue Pavel Šíma. Český analytický startup loni vyrostl o polovinu
Pavel Šíma, CEO startupu Roivenue
Český startup Roivenue, zabývající se marketingovou inteligencí, integrací dat a atribucí pro e-commerce hráče, představil čísla za loňský rok. Meziročně své tržby zvýšil o pětapadesát procent z 8,8 milionu korun na 13,6 milionu, a přestože pro letošní rok s ohledem na pandemii velký nárůst neočekává, zároveň hlásí, že stopka investic ze stran e-shopů a dalších firem je pryč. Tím pádem očekává slibný rok příští.
„Letos výrazný růst kvůli covidu neočekáváme, příští rok se ale chceme vrátit do tempa růstu mezi padesáti a sto procenty,“ popisuje pro CzechCrunch zakladatel a CEO Roivenue Pavel Šíma. Během nástupu pandemie koronaviru přišel startup o dvacet procent svých klientů, ale nakonec už v srpnu překonal čísla, která dosahoval začátkem roku.
Podle Šímy během března a dubna na e-commerce scéně panovala spíše panika a s tím související škrtání rozpočtů, které byly následovány opatrností firem s jakýmikoliv novými investicemi. A to logicky zbrzdilo i prodejní aktivity Roivenue.
„Toto období jsme přežili jako mnohé jiné firmy během krize kombinací úsporných opatření a utahování opasků. Snížili jsme odměny všech členů týmů v průměru o dvacet procent, a díky tomu jsme i přes propad v příjmech nemuseli propustit jediného zaměstnance,“ říká Šíma, který si přitom loni sám prošel velkým startupovým pádem.