Vítězem letošní krize jsou e-shopy, říká šéf Roivenue Pavel Šíma. Český analytický startup loni vyrostl o polovinu
Pavel Šíma, CEO startupu Roivenue
Český startup Roivenue, zabývající se marketingovou inteligencí, integrací dat a atribucí pro e-commerce hráče, představil čísla za loňský rok. Meziročně své tržby zvýšil o pětapadesát procent z 8,8 milionu korun na 13,6 milionu, a přestože pro letošní rok s ohledem na pandemii velký nárůst neočekává, zároveň hlásí, že stopka investic ze stran e-shopů a dalších firem je pryč. Tím pádem očekává slibný rok příští.
„Letos výrazný růst kvůli covidu neočekáváme, příští rok se ale chceme vrátit do tempa růstu mezi padesáti a sto procenty,“ popisuje pro CzechCrunch zakladatel a CEO Roivenue Pavel Šíma. Během nástupu pandemie koronaviru přišel startup o dvacet procent svých klientů, ale nakonec už v srpnu překonal čísla, která dosahoval začátkem roku.
Podle Šímy během března a dubna na e-commerce scéně panovala spíše panika a s tím související škrtání rozpočtů, které byly následovány opatrností firem s jakýmikoliv novými investicemi. A to logicky zbrzdilo i prodejní aktivity Roivenue.
„Toto období jsme přežili jako mnohé jiné firmy během krize kombinací úsporných opatření a utahování opasků. Snížili jsme odměny všech členů týmů v průměru o dvacet procent, a díky tomu jsme i přes propad v příjmech nemuseli propustit jediného zaměstnance,“ říká Šíma, který si přitom loni sám prošel velkým startupovým pádem.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNavzdory jarní krizi začal pražský startup veřejně poskytovat denně aktualizované statistiky o vývoji obratů a investic české e-commerce scény a majitelům a ředitelům e-shopů začal zdarma nabízet produkt na sledování jejich cash flow. Po letech vývoje, kdy se Roivenue soustředilo spíš na prémiový segment větších e-shopů, totiž připravilo produkt i pro malé hráče.
„Roivenue si dnes pořizují e-shopy všech velikostí od mnohamiliardového Datartu po začínající hráče s obratem v řádů milionů korun, pro které máme nově i bezplatnou verzi. Po pěti letech jsme produkt vyladili tak, že umí dodat insighty a hodnotu všem bez ohledu na velikost,“ doplňuje Šíma.
„Stopka na investice je teď už pryč, a proto konečně těžíme z covidových aktivit také obchodně.“
Díky tomu se startupu daří oslovovat také nové klienty. Během července kromě zmiňovaného Datartu a mnoha menších e-shopů mezi další významné posily řadí například Tescomu, 4home či slovenský Muziker, který působí na šestadvaceti evropských trzích.
„Začíná se ukazovat, že e-shopy, tedy naše hlavní cílová skupina, budou nakonec vítězi krize,“ věří Šíma. „Stopka na investice je teď už pryč, a proto konečně těžíme z covidových aktivit také obchodně.“
Aktuálně se startup připravuje na opětovné nastartování růstu v příštím roce, kdy také plánuje zveřejnit zcela novou verzi svého produktu s vylepšeným atribučním algoritmem postaveným na neuronových sítích. S ním nahradí dosavadní méně přesné statistické algoritmy.