Vítězem letošní krize jsou e-shopy, říká šéf Roivenue Pavel Šíma. Český analytický startup loni vyrostl o polovinu

Peter BrejčákPeter Brejčák

pavel-sima-roivenueInsider

Foto: Roivenue

Pavel Šíma, CEO startupu Roivenue

0Zobrazit komentáře

Český startup Roivenue, zabývající se marketingovou inteligencí, integrací dat a atribucí pro e-commerce hráče, představil čísla za loňský rok. Meziročně své tržby zvýšil o pětapadesát procent z 8,8 milionu korun na 13,6 milionu, a přestože pro letošní rok s ohledem na pandemii velký nárůst neočekává, zároveň hlásí, že stopka investic ze stran e-shopů a dalších firem je pryč. Tím pádem očekává slibný rok příští.

„Letos výrazný růst kvůli covidu neočekáváme, příští rok se ale chceme vrátit do tempa růstu mezi padesáti a sto procenty,“ popisuje pro CzechCrunch zakladatel a CEO Roivenue Pavel Šíma. Během nástupu pandemie koronaviru přišel startup o dvacet procent svých klientů, ale nakonec už v srpnu překonal čísla, která dosahoval začátkem roku.

Podle Šímy během března a dubna na e-commerce scéně panovala spíše panika a s tím související škrtání rozpočtů, které byly následovány opatrností firem s jakýmikoliv novými investicemi. A to logicky zbrzdilo i prodejní aktivity Roivenue.

roivenue1

Foto: Roivenue

Nástroj Roivenue

„Toto období jsme přežili jako mnohé jiné firmy během krize kombinací úsporných opatření a utahování opasků. Snížili jsme odměny všech členů týmů v průměru o dvacet procent, a díky tomu jsme i přes propad v příjmech nemuseli propustit jediného zaměstnance,“ říká Šíma, který si přitom loni sám prošel velkým startupovým pádem.

Navzdory jarní krizi začal pražský startup veřejně poskytovat denně aktualizované statistiky o vývoji obratů a investic české e-commerce scény a majitelům a ředitelům e-shopů začal zdarma nabízet produkt na sledování jejich cash flow. Po letech vývoje, kdy se Roivenue soustředilo spíš na prémiový segment větších e-shopů, totiž připravilo produkt i pro malé hráče.

„Roivenue si dnes pořizují e-shopy všech velikostí od mnohamiliardového Datartu po začínající hráče s obratem v řádů milionů korun, pro které máme nově i bezplatnou verzi. Po pěti letech jsme produkt vyladili tak, že umí dodat insighty a hodnotu všem bez ohledu na velikost,“ doplňuje Šíma.

„Stopka na investice je teď už pryč, a proto konečně těžíme z covidových aktivit také obchodně.“

Díky tomu se startupu daří oslovovat také nové klienty. Během července kromě zmiňovaného Datartu a mnoha menších e-shopů mezi další významné posily řadí například Tescomu, 4home či slovenský Muziker, který působí na šestadvaceti evropských trzích.

„Začíná se ukazovat, že e-shopy, tedy naše hlavní cílová skupina, budou nakonec vítězi krize,“ věří Šíma. „Stopka na investice je teď už pryč, a proto konečně těžíme z covidových aktivit také obchodně.“

Aktuálně se startup připravuje na opětovné nastartování růstu v příštím roce, kdy také plánuje zveřejnit zcela novou verzi svého produktu s vylepšeným atribučním algoritmem postaveným na neuronových sítích. S ním nahradí dosavadní méně přesné statistické algoritmy.