Vlajkový vůz Volkswagenu přijíždí. ID.7 má být jeho dosud nejvychytanějším elektromobilem

Nejnovější přírůstek do rodiny ID.7 nahradí tradiční koráby německých dálnic. VW u něj vychytal chyby, kterých se dopustil u předchozích elektromobilů.

volkswageni-id-76

Foto: Volkswagen

Volkswagen představil novinku ID.7

0Zobrazit komentáře

Budoucnost Volkswagenu je elektrická, o čemž svědčí neustále se rozrůstající rodina ID., pod kterou automobilka své elektrické vozy uvádí na trh. Jejím nejnovějším – již šestým – členem je model ID.7, jímž Volkswagen nahrazuje své legendární koráby dálnic.

Modely jako Arteon či Passat patří mezi tradiční zástupce německých limuzín, ty však začnou v příštích letech ze silnic postupně mizet. Nahradí je nová vlajková loď automobilky Volkswagen – čistě elektrický model ID.7, který se snaží vychytat všechny chyby, jichž se u předchozích modelů v Německu dopustili.

Svým vzhledem se ale ID.7 o žádnou velkou revoluci nepokouší, nýbrž decentním způsobem propojuje tradici s inovací. Již na první pohled dává vědět, že se chce držet tradičního pojetí velkých sedanů, které se neztratí ve fleetové flotile ani v garáži rodinného domu. S délkou pěti metrů a rozvorem dosahujícím téměř tří metrů totiž dokáže nabídnou prostorný a pohodlní interiér i příjemných 532 litrů objemu v zavazadlovém prostoru, který se po sklopení zadních sedadel může zvýšit až na 1 600 litrů. Komu by tyto hodnoty přišly málo, může se navíc těšit na příchod verze kombi.

I přes praktičnost mu ale nechybí pořádná dávka dynamiky. ID.7 se hrdě hlásí k designu rodiny ID. zakládající si na co nejmenším koeficientu odporu karoserie. V případě ID.7 má hodnotu 0,23, což ho řadí mezi vozy, jež dovedou proklouzávat masou vzduchu vůbec nejefektivněji.

volkswageni-id-74

Foto: Volkswagen

Novinka pracuje s dynamikou i praktičností

Čelní maska je minimalistická, jen lehce rozvlněná a prolamovaná a bez větších výdechů. V minimalistickém duchu se nesou i světlomety zahrnující jednoduchou čistou linku denního svícení. Ta největší divočina se odehrává na zádi, na níž najdeme velkou světelnou lištu táhnoucí se od levé strany na pravou, kde jedinou překážkou v toku světla je logo automobilky.

Minimalisticky bylo přistupováno i k interiéru. I jemu vévodí čisté a jasné linie, které nejsou téměř vůbec narušovány kulatými či oblými tvary fyzických tlačítek. Těch je tu jen nezbytné minimum. Zajímavostí je, že tento přístup se promítnul i do podoby digitálního přístrojového štítu vozu. Ten je skutečně miniaturní – zobrazování nejdůležitějších informací řidiči totiž Volkswagen přenesl na head-up displej, který pracuje i s funkcí rozšířené reality.

Středobodem samotného interiéru se tak stává centrální dotykový displej infotainmentu, který naopak dostal královských 15 palců. Oproti předchozím členům rodiny ID. je výrazně propracovanější, prostředí je přehlednější a ovládání intuitivnější. Není tak nutné děsit se složitého proklikávání do některých často používaných ovládacích prvků, jako je například nastavování klimatizace. Ty jsou pevně zakotveny na stacionární horní a spodní liště.

O maximální pohodlí celé posádky se starají příjemné sedačky. Kromě jiného nabízejí i funkci masáže několika partií zad, chytrá klimatizace automaticky kontroluje proudění vzduchu a nechybí ani nabušené audio. Atmosféru ve voze lze navodit i celou škálou barev ambientního osvětlení, případně vypnutím stínění střešního okna.

Podívejme se však na technické schopnosti vozu. I zde se Volkswagen snažil posunout vše na novou úroveň. Základem novinky je stará dobrá MEB platforma, které ovšem inženýři nadělili řadu vylepšení. ID.7 bude nabízen s novou generací elektromotorů o výkonu 285 koňských sil, později ho doplní ještě výkonnější verze.

volkswageni-id-72

Foto: Volkswagen

Stejně jako exteriér se i interiér nese v minimalistickém duchu

Inovace se dotkly i baterií, které mají vyšší kapacitu, což v praxi znamená vyšší dojezd na jedno nabití. Celková kapacita činí 82 kWh a baterii lze nabíjet výkonem až 170 kW. Na jedno nabití by měl být vůz schopen ujet až 615 kilometrů. Časem by měla dorazit ještě verze s kapacitou baterií 91 kWh, která nabídne dojezd až 700 kilometrů na jedno nabití.

Technologické novinky se týkají i výbavy vozu, respektive nejrůznějších jízdních asistentů. Vedle již klasického tempomatu či funkce udržování jízdy v jízdním pruhu bude k dispozici také automatická změna jízdního pruhu či asistent parkování, který umožní zaparkovat automobil i na dálku prostřednictvím aplikace v telefonu a uložených parkovacích manévrů pro dané místo.

Novinka by měla dorazit v druhé polovině roku 2023, přičemž první kusy by se měly k zákazníkům dostat ještě letos. Za jakou částku bude dostupná, prozatím není jasné, nicméně cena by se měla pohybovat okolo 1,5 milionu korun.