Vybudovala obří komunitu žen a do jejího startupu investovala Heureka. Někteří mi radili, ať radši skončím, říká Eva Čejková
Vždy snila o práci v televizi, což se jí splnilo. Rozjela velkou PR agenturu, u které osudově prováhala moment na velký prodej. Nijak ji to ale nezlomilo a vzápětí vybudovala stotisícovou komunitu žen, které testují produkty. Ze všeho nakonec vznikl startup Testuj.to, který přilákal i Heureku a teď rychle roste. Podnikatelský příběh Evy Čejkové je hodně barvitý a teď ho popisuje v novém díle CzechCrunch Podcastu.
„Podnikat jsem se na začátku učila hlavně chybami. Měla jsem ale štěstí na lidi, kteří mi radili a pomáhali. Doporučuji to i dnes každému, aby si našel mentora, komu může zavolat, když si neví rady, a může mu všechno říct,“ říká Eva Čejková, která se nechala zaměstnat jen na pár měsíců, než zjistila, že to není nic pro ni, a raději si začala řídit život sama.
V novém díle CzechCrunch Podcastu hovoříme o tom, jak ji v pětadvaceti najednou pod rukama vyrostl velký agenturní byznys, jak ho v tichosti opustila a co se vlastně skrývá pod značkou Ženy s.r.o – jen málokdo to totiž na první dobrou uhodne. Podcast si můžete pustit v přehrávači níže nebo v aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů a dozvíte se i to, v čem ji příjemně překvapily námluvy s velkým hráčem v podobě Heureky.
O čem dalším byla v CzechCrunch Podcastu s Evou Čejkovou řeč?
***
„Sedm let jsme v Česku zastupovali velké světové značky, dařilo se nám. Tenkrát jsem dostala nabídku prodat agenturu za 15 milionů, ale mně to přišlo málo. Udělala jsem tehdy asi nejvíc osudovou chybu, ale měla jsem mimo jiné strach, že bych byla bez práce,“ vzpomíná dnes devětatřicetiletá Eva Čejková na to, jak po angažmá v televizi spustila agenturu, ale místo velkého prodeje nakonec odešla na mateřskou. A na ní začala psát nový příběh.
Rozjela komunitu Ženy s.r.o., v rámci níž se testují produkty všeho druhu a píšou uživatelské recenze. „Původně to mělo být jen médium a součást agentury, ale stal se z toho samostatný byznys,“ popisuje podnikatelka, která postupně sdružila pod jednu střechu přes 100 tisíc aktivních testerek a spolupracovala s největšími značkami. Tak velká iniciativa už pochopitelně nešla přehlídnout.
Jednoho dne tak přišli zástupci vydavatelství Vltava Labe Media a Evě Čejkové řekli, že buď s nimi začne spolupracovat, nebo rozjedou vlastní konkurenci. „Měli jsme tehdy vypilovanou technologii a byli v tom jednička na trhu, ale přišlo mi strategičtější se propojit a nabídnout možnost testovat i na dalších médiích, kde budeme mít domluvený byznys, než aby naši klienti odešli jinam a my z toho neměli nic. Byla to jasná volba,“ vzpomíná na pragmatické rozhodnutí a jeden ze zlomových momentů.