Stanete se lovcem, nebo sběračem? V právě vydané hře od zlínského studia Polyperfect bude tohle dilema doby kamenné přímo součástí hratelnosti. V titulu nazvaném Polylithic se budete starat o blahobyt svého pravěkého kmene, získávat suroviny, vyrábět první nástroje – a samozřejmě i lovit mamuty.
Česká novinka Polylithic právě vyšla na Steamu v takzvaném předběžném přístupu. Tedy ve zcela hratelné verzi, do které ale před budoucím finálním vydáním autoři budou přidávat další náplň. Survivalová hra zasazená do prehistorického období lidstva je ku příležitosti završení tří let vývoje k dostání za zlevněnou cenu 12,57 eura čili zhruba 300 korun.
„Svět hry je plný barev, úžasné atmosféry a skrytých tajemství. Lovíte, stavíte a zároveň se staráte o potřeby a štěstí své pravěké rodiny,“popsal v rozhovoru pro CzechCrunch Pavel Novák, šéf herního studia Polyperfect. Zlínská firma se dříve věnovala tvorbě obsahu – například trojrozměrných modelů – pro jiné hry, po nedávno vydané hříčce FFF a nyní Polylithicu se ale nyní více zaměřuje na vlastní vývoj.
Právě na dosavadní pracovní náplň Polyperfectu tak trochu odkazuje i název hry. Novák a jeho kolegové tvoří převážně lowpoly neboli nízkopolygonové modely (polygon je pomyslný základní stavební prvek 3D grafiky). A právě takovou stylizaci využívá i Polylithic. Druhá část názvu pak připomíná zasazení do paleolitu a neolitu, kdy naši prapředci uchopili nástroje a postupně se dopracovali k zemědělskému stylu života.
Na tvorbě modelů pro cizí projekty mimochodem Polyperfect vybudoval milionový byznys. Kromě dodávání obsahu videoherním vývojářům spolupracoval například i s losangeleským muzeem – shodou okolností na výstavě o pravěku – nebo VR firmou Oculus. Zakladatel firmy Pavel Novák své zkušenosti z herní tvorby navíc předává z pozice vyučujícího v ateliéru herního designu na zlínské Univerzitě Tomáše Bati.
Poslední dobou se čím dál častěji řeší, zda superhrdinské blockbustery nemají časy své největší slávy za sebou, když i dosud nepřekonatelné studio jako Marvel zápolí s tím, jak přitáhnout diváky do kinosálů. Ať se nicméně situace vyvine jakkoliv, v Hollywoodu už roste nový silný trend – videoherní adaptace. Teď na plátna oficiálně míří jedna, která se minimálně mezi fanoušky her nejspíš zařadí mezi ty nejočekávanější. Na filmu podle The Legend of Zelda totiž pracuje přímo tvůrce legendární předlohy od Nintenda.
Šigeru Mijamoto, který stojí už za původní hrou z roku 1986 a dnes působí ve vedení Nintenda, projekt sám oznámil na svém profilu na X, bývalém Twitteru: „Tady Mijamoto. Už mnoho let pracuji na hraném filmu The Legend of Zelda s Avim Aradem, který vyprodukoval mnoho filmových megahitů.“V roce 2015 se mluvilo o seriálu pod hlavičkou Netflixu, z toho ale nakonec nic nebylo. Tehdy ovšem nepřišlo žádné oficiální oznámení.
„Požádal jsem Aviho, aby se mnou na tomto filmu pracoval. Nyní jsme oficiálně začali s jeho vývojem s tím, že se na produkci úzce podílí také Nintendo. Bude trvat, než vše dokončíme, ale doufám, že se na to těšíte,“ dodal Mijamoto. Ačkoliv podle jeho komentáře k začátku natáčení ještě zbývá nemálo práce, už teď je známé jméno režiséra – projekt má dostat na starost Wes Ball, který v minulosti režíroval trilogii Labyrint a jehož novinka Království Planeta opic nedávno zaujala v traileru.
Reprofoto: IGN/YouTube
Nejnovější díl herní série ze světa Hyrule The Tears of the Kingdom
Pochopitelně zatím není známý termín uvedení ani žádné detaily k ději. Na scénáři má nicméně pracovat Derek Connolly, jehož filmografie zahrnuje třeba Jurský svět, Kong: Ostrov lebek nebo Pokémon: Detektiv Pikachu. Zmiňovaný Avi Arad má zase na kontě všechny hrané Spider-Many, oceňovaný animovaný snímek Spider-Man: Paralelní světy i pokračování s podtitulem Napříč paralelními světy.
The Legend of Zelda má už od svých počátků v 80. letech, kdy prý svojí složitější dějovou mechanikou mátla hráče, pověst videohry se zajímavým fantazijním světem zvaným Hyrule, který vybízí ke zkoumání. V centru ale stojí klasický hrdinský příběh elfího chlapce Linka, který se snaží získat všechny úlomky artefaktu Triforce of Wisdom, aby mohl zachránit princeznu Zeldu z rukou zloducha Ganona.
Jako prakticky každé dobré fantasy také The Legend of Zelda se inspirovalo Tolkienovým Pánem prstenů. Při tvorbě herního světa plného sklepení a bludišť ovšem Mijamoto vzpomínal na svoje dětská léta v okolí japonského města Kjóto, kde trávil mnoho času objevováním skrytých krás a zákoutí. Další pokračování hry pak na rozšiřovaly svět Hyrule o další a další lokace, budovaly jeho mytologii a přidávaly nové herní mechaniky.
Hned v době prvního vydání Zelda dosáhla na sedmiciferné prodeje a do roku 1990 už Nintendo do světa vyslalo přes 6,5 milionu kopií. Nejen původní titul, ale také jeho pokračování jako Ocarina of Time, Skyward Sword a Breath of the Wild se přitom těší i velké přízni kritiků, kteří sérii zařadili mezi ty nejlepší všech dob. Nejnovější hra Tears of the Kingdom, která vyšla letos v květnu, dostala ještě rozsáhlejší otevřený svět než předchozí díly, zajímavý příběh a například možnost si z mnoha různých prvků herního světa stavět vlastní vozítka, ať už pro souš, vodu, či vzduch.
Foto: CinemArt
Super Mario Bros. ve filmu je plný odkazů na slavné hry Nintenda
The Legend of Zelda, která kombinuje bohatý fantazijní svět s relativně přímočarým, ale v posledních dílech zajímavým příběhem, má tak dobrý potenciál fungovat i ve filmové adaptaci. Letošní úspěchy několika hrami inspirovaných snímků ovšem ukazují, že na tom nakonec nemusí příliš záležet.
Jen před pár týdny do kin vstoupil horor Pět nocí u Freddyho adaptující stejnojmennou videohru o střetu nočního hlídače s oživlými démonickými maskoty fastfoodové restaurace. Ačkoliv snímek za 20 milionů dolarů sází hlavně na známost své předlohy, sám o sobě do žánru nepřináší nic zajímavého a dostalo se mu mnoha kritických recenzí, tak po dvou víkendech v kinech vydělal už 218 milionů dolarů a daří se mu zde mnohem lépe než vychvalovanému westernu Zabijáci rozkvetlého měsíce s hvězdným obsazením a jménem režijní legendy Martina Scorseseho.
Ještě mnohem lépe si vedl letošní snímek podle jiné slavné videohry od Nintenda, a to Super Mario Bros. ve filmu. Ačkoliv i jeho recenze byly přinejlepším průměrné, animovaný blockbuster za 100 milionů v kinech vydělal ohromných 1,36 miliardy dolarů, a dostal se tak do první dvacítky nejvýdělečnějších filmů všech dob. V televizi se mezitím s The Last of Us od HBO definitivně prolomila také kvalitativní kletba videoherních adaptací a v přípravě je celá řada projektů – z těch největších stojí za zmínku God of War, Horizon Zero Dawn nebo Cyberpunk 2077.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.