Vydejte vlastní sbírku básní knižně nebo na mikině. Česká sociální síť Poetizer našla způsob, jak vydělávat poezií
Milovníci poezie jsou skvělá cílová skupina, věří český projekt Poetizer. Platforma, která funguje jako nekonvenční sociální síť, kde lidé skládají vlastní básně a dávají je na odiv ostatním, dokonce našla způsob, jak vydělávat. A pro své plány má slušnou základnu, zaujala totiž už 220 tisíc uživatelů ze 120 zemí světa.
Svým členům Poetizer nabídne možnost vydat vlastní básně jako knihu nebo třeba vytištěné na mikině. Knihy i zboží si uživatelé můžou nechat vyrobit pro sebe, díky napojení na sociální síť a nově spuštěnému e-shopu je ale rovnou mohou přes projekt i prodávat. S propagací nakladatelství pomůže oficiální ambasador platformy – jeden z nejprodávanějších mladých básníků na světě známý pod pseudonymem Atticus.
„Tradiční nakladatelství vydávají jen malý zlomek autorů, mají značně elitářský přístup. A i těm, kterým se poštěstí, je poskytnuta minimální propagace a jen procento ze zisku z prodaných knih. Když jdou cestou vlastního nákladu, jsou na vše sami a mají i malou šanci na úspěch. Cílem Poetizeru je umožnit publikaci úplně všem a odvětví tak demokratizovat, stejně tak jako odstraňovat všechny bariéry, které básníkům stojí v cestě k vyššímu výdělku a celosvětovému úspěchu,“ myslí si Lukáš Sedláček, zakladatel a CEO startupu.
Nakladatelství ekologičtěji
Nakladatelství Poetizeru navíc převrací systém, ve kterém jinak obor funguje: veškeré knihy a produkty posílá do výroby až v okamžiku objednání. Takže by žádný produkt neměl skončit nevyužitý na skladě. Moderně minimalizuje i uhlíkovou stopu, když hlásí, že zboží vyrobí a přepraví co nejblíž místu doručení. „Naší ambicí je jít příkladem v ekologizaci nakladatelství,“ doplňuje Sedláček.