Vydělá i streamer s 20 diváky. InStreamly po investici vstupuje na český trh, na Twitchi propojuje hráče a velké značky
Streamování na Twitchi je fenomén, který už před několika lety uchvátil i českou herní scénu a neustále nabírá na síle. Miliony streamerů, stovky milionů diváků a miliardy hodin strávených sledováním různorodého – především však herního – obsahu jsou toho jasným důkazem. Pro nejúspěšnější streamery se tak původní koníček může snadno stát zdrojem zajímavých příjmů. Výjimkou nejsou ani čeští a slovenští tvůrci, kterým nyní expanze polského startupu InStreamly přináší další možnost monetizace jejich streamů.
Konzervativnějším nebo starším hráčům to může připadat jako kuriózní kratochvíle, ale kombinace sledování hry a zábavné osobnosti každým rokem boří rekordy. Ať už je důvodem charisma streamera, nebo prostě nemožnost si sledovaný titul sám zahrát. Stačí se podívat na službu Twitch, která vévodí streamingu na poli videoher.
V jeden okamžik Twitch v průměru sledují tři miliony diváků, ve špičce klidně až dvakrát tolik. Celkem za rok 2020 diváci „nakoukali“ rekordních 17 miliard hodin živého videa. Tento masivní potenciál je samozřejmě monetizován pomocí reklam a různých partnerství, značky se však často (a logicky) zaměřují na největší jména s nejrozsáhlejším publikem.
Stačí vzpomenout Tylera Blevinse známého pod přezdívkou Ninja, jenž je s více než 16 miliony odběratelů nejpopulárnějším streamerem na Twitchi. Oblíbenost jeho kanálu vedla ke sponzoringu od značek jako Adidas nebo Red Bull, a byť takový úspěch mezi miliony streamerů není zcela obvyklý, dokonale ilustruje možnosti marketingového využití tohoto odvětví.
Na tento lukrativní trh proniká i původně varšavský startup InStreamly, který pro rozšíření svých aktivit nejen v Česku a na Slovensku v dubnu získal investici ve výši 1,1 milionu eur, tedy přibližně 28 milionů korun. Mimo jiné i od fondu Smok VC amerického investora Paula Bragiela, který sám dříve vsadil například na Uber, Stripe nebo herní společnost Niantic, jež stojí za hříčkou v rozšířené realitě Pokémon Go.
Šedesát diváků pro Adidas
InStreamly chce i díky investici rozšířit stávající spolupráci s více než dvanácti tisíci tvůrci obsahu v Evropě a poskytovat všem hráčům příležitosti doposud vyhrazené jen těm největším kanálům na Twitchi. Sází totiž na propojování značek se streamery, kteří nemusí být nutně nejpopulárnější, ale mají o to aktivnější fanoušky.
„Chceme navázat na úspěchy na polském trhu a rozjet zde spolupráci s top značkami a agenturami,“ říká Ondřej Šilhavý, jenž je v InStreamly zodpovědný za český a slovenský segment. Polsko je totiž v tomto ohledu napřed, současnými partnery tam jsou například Red Bull, Netflix, HBO nebo Samsung.