Vyhledávání na e-shopu chytré jako na Googlu. Český nástroj s ním zaujal i Nespresso
Startup Persoo dokáže zefektivnit vyhledávání na e-shopech. Nespresso zvažuje, že by jeho řešení využilo ve všech 80 zemích, kde působí.

Pavel Pinkas, ředitel startupu Persoo
Běžní uživatelé jsou zvyklí na inteligentní vyhledávače, jako je Google. Tedy takové, které si dokážou poradit s překlepy, skloňováním či synonymy a skoro vždycky tak správně odhadnou, co vlastně hledáte. A navíc k tomu nabízí personalizované výsledky. Stejnou úroveň pak očekávají i u e-shopů, ty ale v těchto funkcionalitách často pokulhávají a hledání na nich neprobíhá zdaleka tak hladce. Na zlepšení této situace se zaměřil český startup Persoo, o jehož nástroje se zajímá stále více firem včetně společnosti Nespresso, lídra v oblasti kávových kapslí a kávovarů.
Jeho vyhledávač či personalizované doporučující boxy jsou nasazené na více než stovce e-shopů a webů ze sedmi zemí, kde zákazníkům pomáhají co nejrychleji a nejsnadněji najít to, co hledají. Primárně se Persoo, které před třemi lety podpořil fond Lighthouse Ventures, soustředí na hráče z e-commerce, stále častěji ale své řešení dodává i do digitálního segmentu klasických společností, kam spadají velké korporátní firmy a banky. Mezi konkrétní jména klientů patří například Dr. Max, O2, ČEZ, Komerční banka, UniCredit bank či Mountfield.
Jedním z nových klientů je pak společnost Nespresso, která na svém webu neměla vůbec žádné vyhledávání a nebyla schopná takové řešení v nejbližších letech ani postavit. „Za velmi krátkou dobu jsme tento problém vyřešili a nasadili naše vyhledávání, nyní pracujeme i na doporučujících boxech. Sklidili jsme velký úspěch a jednáme o tom, abychom byli globální dodavatel pro všech 80 zemí, kde Nespresso působí,“ přibližuje Pavel Pinkas, spoluzakladatel a ředitel Persoo.
„Jakýkoliv vývoj nových funkcionalit a jejich následné nasazení na více než 80 trhů po světě, kde má Nespresso své zastoupení, je pro nás běh na dlouhou trať. Implementace Persoo byla proto skvělé rychlé řešení a umožnila nám do webu vložit technologii, kterou zatím nemá k dispozici žádný jiný trh na světě,“ zmiňuje e-commerce manažer Nespressa Martin Pagáč s tím, že právě rychlost implementace byla pro rozhodování důležitým parametrem.
Jednoduchost nasazení Persoo je podle Pavla Pinkase jednou z největších konkurenčních výhod. Velké korporace či banky totiž běžně mají projekty a práci pro své IT týmy rezervované i na více než dva roky dopředu. Proto by i vývoj vlastního vyhledávání zabral několik dalších let.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Pro představu, na našem produktu aktuálně máme 70 tisíc hodin vývoje, zákazníci mají Persoo nasazené v řádu nižších týdnů. Z jejich strany jde pouze o nasazení kódu do hlavičky webu, což je 30 minut práce, vše ostatní od návrhu, kódování, nastavení algoritmů a analytiky je už na nás,“ doplňuje Pinkas.
Rostoucí zájem o takové řešení se podepisuje i na byznysu startupu, který jen za poslední rok vyrostl o 70 procent a jeho tržby se pohybují v řádu desítek milionů korun. Udržuje se v černých číslech a v tomto roce očekává růst na stejné úrovni.
Loni Persoo pro klienty spustilo novou a vylepšenou analytiku, díky které mohou více do hloubky pochopit chování zákazníků na webu, letos spustí novou komponentu pro našeptávač i výsledky hledání, což ještě více urychlí samotnou implementaci.
Partnerem článku je Lighthouse Ventures. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.