Výjimečný přešlap Applu. Omlouvá se za to, že v reklamě na iPad rozdrtil kreativní analogové nástroje
Apple chtěl tím, že rozdrtí metronom, kytaru nebo plechovky s barvou, ukázat výjimečnost nového iPadu. Sklidil za to ale hněv kreativců.
Apple si tento týden připravil pro kreativce velké novinky. V rámci jedné z největších aktualizací své řady tabletů od jejich prvního představení v roce 2010 ukázal například nový stylus nebo výkonný iPad Pro, který se zároveň stal jeho nejtenčím produktem, který kdy vyrobil. Aby na tuto skutečnost upozornil, vytvořil reklamní spot, v němž na průmyslové drtičce likviduje řadu kreativních nástrojů a zařízení, které jdou tenounkým iPadem Pro nahradit. Ten se však u části veřejnosti setkal s velkou vlnou nevole, až se Apple rozhodl omluvit.
Jde o výjimečný přešlap společnosti, jejíž reklamy historicky patří k těm nejoslavovanějším a nejuznávanějším. Nejnovější spot s názvem Crush měl metaforicky naznačit, jak velký tvůrčí potenciál se skrývá v nejnovějším iPadu Pro, který přichází mimo jiné s čipem M4 – takže drtil metronom, kytaru, piano, sochařskou bustu nebo plechovky s barvou. A také tím chtěl ukázat, jak moc tenký ve skutečnosti nový produkt je. Konkrétně Apple dokázal svůj iPad Pro zeštíhlit na 5,1 milimetru.
Umělci a další lidé krátce poté začali Apple v komentářích na sociálních sítích a v některých článcích ve velké míře kritizovat. Jak popisuje server AdAge, řada z nich si celou reklamu vyložila jako ponuré zobrazení technologie, která ničí historii lidské kreativity. Taková interpretace se pak začala rychle šířit, o to víc, když se mnoho lidí z kreativního průmyslu o svou existenci skutečně obává třeba kvůli nástupu umělé inteligence.
Ozvalo se i několik slavných osobností. „Zničení lidské zkušenosti. S laskavým svolením Silicon Valley,“ napsal na síti X britský herec Hugh Grant. Režisérka prvních epizod seriálu Příběh služebnice a řady dalších filmů a seriálů Reed Morano byla ještě ostřejší: „Hej, Time Cooku, pochop svoje publikum (v originále ‚read the room‘), brácho. Protože tahle sračka je fakt psychotická.“
Podobných komentářů přímo pod videem či tweetem Tima Cooka nebo v jiných příspěvcích na sítích je mnoho. Vlna nevole byla nakonec tak silná, až donutila oficiálně zareagovat i samotný Apple.