Vykreslené postapo z futuristického Japonska. Slovenští Airo Games slibují, že se na jejich první velkou hru vyplatí počkat
O tom, že mají Češi nadání tvořit originální, atraktivní a světové hry, jsme se přesvědčili už nesčetněkrát. Ať už v rámci středověkého dobrodružství Kingdom Come: Deliverance, hororové adventury Someday You’ll Return, nápaditých titulů typu Creaks či Pilgrims od Amanity nebo akcí ve městě Lost Heaven, kde se odehrává Mafia. O obřím úspěchu VR hitu Beat Saber ani nemusíme mluvit. Zajímavé hry ovšem vznikají i u našich bratrů na Slovensku, což potvrzuje chystaný titul od Airo Games.
Pokud jste o tomto herním vývojářském studiu z východoslovenských Košic ještě neslyšeli, patrně se není čemu divit. Ačkoliv Airo Games vznikli již v roce 2017 a mají ve svých řadách zhruba desetičlenný tým umělců, programátorů, designérů, zvukových designérů a skladatelů, stále nemají venku žádnou hru. Na druhou stranu pracují na jedné, která může Slovensko po herní stránce proslavit nejen v Česku, ale i v dalších zahraničních zemích.
Jejich očekávaný titul se jmenuje Life of Delta, na kterém Airo Games pracují od svého založení. Půjde o netradičně zpracovanou adventuru na bázi point-and-click, během níž budou hráči ovládat malého robota jménem Delta v postapokalyptickém Japonsku. Výjimečnost této hry má spočívat především v grafickém zpracování – tvůrci totiž ručně kreslí všechny úrovně, kterých má být rovných pětadvacet, a přistupují tak k celému procesu kreativněji než jiná studia.
„Od malička jsem byl gamer a hraní her mě vždy bavilo. Čím více jsem se dostával do světa designu a animací, tím víc jsem chtěl vytvořit svůj vlastní projekt, a po hraní her Machinarium, Primordia nebo Limbo jsem se konečně rozhodl pro styl, na kterém náš první velký projekt založíme,“ objasňuje svou prvotní inspiraci pro CzechCrunch Samuel Lorinčík, zakladatel Airo Games.
Dobrodružství roztomilého robota, jehož hlavním úkolem je v divočině futuristického Japonsku najít svého ztraceného otce, mělo už být dávno venku. Bohužel však bylo oddáleno v důsledku neúspěšné crowdfundingové kampaně na Kickstarteru, kterou Airo Games v březnu roku 2018 rozjeli s cílem nasbírat alespoň necelých 20 tisíc dolarů na další rozvoj.