„Vypadat sexy může být inkluzivní.“ Victoria’s Secret se vrací ke svému ideálu krásy, zůstanou ale i plnější modelky

Tržby světoznámé značky klesají, a tak hledá cestu, jak trend obrátit. Tomu mají pomoci staré dobré topmodelky i návrat módní show plné andílků.

Eliška NováEliška Nová

Victoria’s Secret

0Zobrazit komentáře

Před čtyřmi lety se světoznámý výrobce spodního prádla Victoria’s Secret rozhodl do své kampaně zařadit plnoštíhlé a rozměrnější modelky. Na molo tak vyrazila žena s velikostí 44. Následovala také transgender modelka. Firmě se ale nedaří tak, jak by si přála. A tak se vrátí starý dobrý ideál krásy – dlouhonohé modelky s velikostí XS.

Když na americký trh vtrhly nové značky spodního prádla jako ThirdLove nebo Parade, zavedený velikán začal cítit konkurenci. Ony značky se ale prezentovaly úplně jinak. Žádné vyhublé modelky, naopak se pustily do něčeho, čemu se říká inkluzivní marketing. ThirdLove má tak například heslo Podprsenky a spodní prádlo pro všechny a ve svých kampaních se nebojí ukázat i boubelatější křivky.

Victoria’s Secret se rozhodlo, že se vydá stejnou cestou a osloví tak mladé publikum, které na to slyší. Do kampaně proto značka nasadila fotbalistku Megan Rapinoe nebo zmíněnou transgender modelku Valentinu Samaio. Jak se ale ukázalo, do tržeb se nic z toho nepromítlo. Letošní rok Victoria’s Secret zakončí pravděpodobně s tržbami 6,2 miliardy dolarů, což je sice krásné číslo, pořád je ale o pět procent menší než loni. A o celých sedm a půl miliardy nižší než v roce 2020.

Americký zpravodajský server CNN tak píše, že proměna značky je nyní u konce a hubené modelky se vracejí na molo. „V nejnovějších kampaních se objevily modelky jako Hailey Bieber nebo Emily Ratajkowski, které by na přehlídce v roce 2007 zapadly mezi Heidi Klum nebo Adrianu Limu. Ambasadorkami nového vzhledu se staly také plus-size modelky jako Paloma Elsesser a Ali Tate-Cutler,“ uvádí americký zpravodajský server CNN s tím, že Victoria’s Secret tak uvízlo někde na půli cesty mezi „zosobněním mužského chtíče a inkluzivní utopií“.

CNN ale také dodává, že na prezentaci pro investory, která se odehrála letos v říjnu v New Yorku, dala značka jasně najevo, jakým směrem se chce v budoucnu vydat. „Vypadat sexy může být inkluzivní,“ nechal se například slyšet prezident Victoria’s Secret Greg Unis. Cílem je dostat se na tržby ve výši sedmi miliard dolarů a k tomu mají pomoci vyhublá těla.

Vrátit se tak má například módní přehlídka s takzvanými andílky, které dřív patřily k těm největším událostem a kterých se účastnily ty nejznámější tváře ze světa modelingu. Měla by proběhnout na konci roku a prý v pozměněné verzi, to znamená, že něco málo by mělo zůstat i z onoho inkluzivního marketingu.

Značka plánuje investovat do nového zboží, otevřít čtyři sta obchodů mimo Severní Ameriku a snížit náklady. Do sortimentu by se tak například měly vrátit plavky a sportovní prádlo, které výrobce v posledních letech vyřadil. Rozšířit se má nabídka pyžam, svetrů nebo korzetových topů. Nově se budou prodávat třeba i teplákové soupravy.

Přes všechny trable s vlastní identitou nicméně zůstává Victoria’s Secret největším prodejcem spodního prádla v USA. V Česku byla dlouho jen na pražském letišti. Od letošního roku se s ní lze potkat také na pražském Chodově.