Výplata mzdy kdykoliv v měsíci. Tuzemský startup PalmApp získává desítky milionů i od České spořitelny

Peter BrejčákPeter Brejčák

seed_starter_palmapp_02

Foto: PalmApp

Zakladatelé PalmApp Petr Ladžov, Vojtěch Pihrt, Miroslav Koudelka

0Zobrazit komentáře

V České republice je tradičním modelem dostávat výplatu jednou za měsíc. Trend takzvané výplaty mzdy kdykoliv, což je běžná praxe v některých zahraničních zemích, pomalu začíná zajímat i tuzemské společnosti a v realizaci jim pomáhá několik startupů. Jedním z nich je PalmApp, který nyní získává finanční podporu od České spořitelny a společnosti ZenX Capital.

„Naším produktem v podstatě naplňujeme základní ekonomickou poučku, že jedna koruna dnes má větší hodnotu než jedna koruna zítra. Moderní technologie umožňují přinést řešení bez komplikace pro administraci výplaty platů či mezd,“ říká ředitel PalmAppu Petr Ladžov s tím, že výplata mzdy na vyžádání se může stát řešením finančních tlaků lidí.

PalmApp totiž podle svých tvůrců umožňuje zaměstnancům lépe sladit své příjmy a výdaje tím, že si výplatu mohou rozprostřít do několika výplatních termínů dle aktuálních potřeb. Ovšem jen za období, které u zaměstnavatelů odpracovali a vydělali.

Na trhu působí PalmApp o něco více než rok, koncem roku 2020 jej zakládala podnikatelská trojice Petr Ladžov s většinovým podílem, Miroslav Koudelka a Vojtěch Pihrt. V další expanzi produktu i do zahraničí teď startupu pomohou také investoři. Celkem 27 milionů korun do firmy vkládá investiční program Seed Starter České spořitelny, jenž investoval dvě třetiny z částky, a společnost ZenX Capital.

seed_starter_palmapp_01

Foto: PalmApp

Petr Ladžov z PalmApp, Kateřina Manley a Jiří Skopový ze Seed Starter

Pro Seed starter jde o celkem třetí investici, ještě v roce 2020 podpořil startup Investown, který drobným investorům umožňuje investovat do nemovitostí, loni pak desítky milionů korun vložil do českého Signi věnujícího se elektronickým podpisům.

V případě PalmAppu na našem trhu nejde o jediné podobné řešení, přímou konkurencí je například projekt Advanto s finanční podporou od investičního vehiklu V-Sharp Alpha Michala Menšíka.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Za naši hlavní konkurenční výhodu vnímám fakt, že máme za sebou dva silné partnery, kteří nám pomohou v expanzi na zahraniční trhy, zejména do zemí, kde působí Erste Bank,“ popisuje Petr Ladžov pro CzechCrunch a jmenuje přitom Rakousko, Rumunsko, Maďarsko a Slovensko. Díky spolupráci s PalmAppem chce výhody této aplikace využívat také Česká spořitelna, která zvažuje, že ji nabídne svým klientům i zaměstnancům.

„Oslovilo nás řešení, jak poskytovat lidem rychlý a flexibilnější přístup k finančním prostředkům, na které mají díky odvedené práci nárok. Pokud peníze potřebují v danou chvíli, nemusí čekat na standardní výplatní termín a mohou se tím vyvarovat například nevýhodné půjčky u nefinanční instituce,“ komentuje Jiří Skopový, lídr programu Seed Starter.

„Věříme, že se Česká spořitelna stane největším z dosavadních klientů PalmAppu. Implementace našeho řešení v rámci České spořitelny bude důkazem, že jsme schopni jej doručit úplně každému zaměstnavateli,“ dodává Petr Ladžov.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Desítky milionů pro efektivnější správu kampaní. Reflex Capital Ondřeje Fryce investuje do českého nástroje PPC Bee

Peter BrejčákPeter Brejčák

fryc

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Zakladatel investičního fondu Reflex Capital Ondřej Fryc

0Zobrazit komentáře

PPC reklamy, v nichž zadavatel kampaně platí za jeden klik, jsou dlouhá léta nedílnou součástí internetového marketingu. V této oblasti v roce 2015 začala působit česká společnost PPC Bee, která původně pomáhala eliminovat nudnou lidskou práci při tvorbě kampaní, postupně se ale rozšířila do komplexnějšího nástroje pro jejich automatizaci a správu dalších marketingových kanálů. Klienti firmy ve více než 50 zemích světa loni dosáhli téměř jedné miliardy korun v objemu spravovaných kampaní, v dalším růstu nyní PPC Bee pomůže investor.

Tuzemský venture kapitálový fond Reflex Capital zakladatele Ondřeje Fryce do PPC Bee vkládá blíže nespecifikované desítky milionů korun výměnou za podíl 12,4 procenta. Doteď ve firmě držel 75 procent její zakladatel a ředitel Pavel Vachek, zbylých 25 procent pak vedoucí vývoje produktu Ondřej Bartas.

„Od vstupu strategického investora si slibujeme hlavně rychlejší přístup na zahraniční trhy, svižnější nábor nových kolegů a větší investice do marketingu. Podpora od Reflex Capital ale není jen finančního charakteru. Zároveň nám jeho partneři poskytnou mentoring a potřebné know-how v klíčových tématech,“ říká Pavel Vachek.

pavel-vachek-vlevo-ondrej-bartas-vpravo

Foto: PPC Bee

Pavel Vachek a Ondřej Bartas z PPC Bee

„Klukům se podařilo postavit skvělý produkt, věříme, že naše zkušenosti z e-commerce je mohou posunout ještě dál, především v zahraničí,“ komentuje Ondřej Fryc z Reflex Capitalu. PPC Bee má již nyní klienty v 53 zemích po světě, kteří skrze platformu loni utratili téměř jednu miliardu korun, což je oproti roku 2021 dvojnásobek.

V horizontu pěti let chce firma, mezi jejíž klienty se řadí agentury Acomware, Dexfinity a Marketup nebo e-shopy Alza, Mall, Heureka a Notino, objem spravovaných kampaní navýšit ke dvaceti miliardám korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podle vyjádření pro CzechCrunch loni PPC Bee dosáhlo tržeb ve výši přibližně 16 milionů korun a v ukazateli ziskovosti se udržuje blízko černé nuly. Investice by mu měla pomoct také ve zvětšování týmu ze současných 20 lidí na dvojnásobek do konce letošního roku.

Pro Pavla Vachka PPC Bee není jediným byznysem, kterému se věnuje. V roce 2009 spoluzaložil a deset let vedl digitální agenturu Blueberry, kterou v roce 2019 koupila česká vývojářská skupina Bootiq.

V roce 2015 navíc Vachek založil službu Fakturaonline.cz, jež umožňuje vystavování faktur pro menší podnikatele, působí na pěti evropských trzích a využívá ji přes deset tisíc klientů. Kromě toho s Tomášem Karpíškem a dalšími lidmi ze skupiny Ambiente spoluvlastní značku káv a kávových limonád Sofee and the gang.