Vyzkoušejte novou husitskou hru. 1428: Shadows over Silesia českého tvůrce láká na kapitolu zdarma

Právě vyšlo demo „středověkého Falloutu“ od brněnského vývojáře. Slibuje obtížné boje, náročné hádanky, a dokonce i český dabing.

Michal MančařMichal Mančař

1428-box

Foto: Kubi Games

1428: Shadows over Silesia chystá boje i hádanky

0Zobrazit komentáře

Předpověď počasí dává tušit, že venkovním radovánkám nebude o víkendu přáno. Nezbývá než se zabavit pod střechou a v suchu. Pro milovníky historie, dobrodružství a videoher však bouřky a déšť nebudou znamenat zkaženou sobotu, ale parádní příležitost. Vychází totiž demo české hry 1428: Shadows over Silesia.

Slezsko je plné temnoty, nebezpečí a pekelných bytostí. A vydat se tam vyžaduje notnou dávku odvahy, štěstí i důvtipu. To není ošklivý pragocentrický žert, ale krutá pravda roku 1428, do něhož vás zavede příběh titulu od studia Kubi Games, které na historický zážitek s lákavou dávkou temného nadpřirozena zasazený do doby husitských válek láká hratelnou ukázkou.

1428: Shadows over Silesia slibuje kombinaci plížení, bojů i hádanek a svou hratelností má nechat vzpomenout třeba na taková jména jako Fallout nebo Broken Sword. O tom, jak moc se to hře daří, se můžete přesvědčit ve dnes vydaném demu. To představuje úvod příběhu, ve kterém se hráči zhostí dvojrole husitského hejtmana Hynka a johanitského rytíře Lothara. Demo můžete zdarma stahovat na Steamu.

„Jedná se o celou první kapitolu hry v podobě, v jaké bude i ve finální hře. Příběh hráče uvede do děje a budou si moct vyzkoušet většinu herních mechanik. Je zde plenění vesnice, jízda na koni, prozkoumávání jeskyně a několik hádanek. A nechybí ani intro nebo český dabing,“ říká brněnský vývojář Petr Kubíček, který se coby sólo tvůrce skrývá za názvem Kubi Games.

Vydání ukázky je navíc připomenutím, že vývoj Stínů nad Slezskem vjíždí do cílové rovinky před vydáním naplánovaným na 6. září. „Hra je téměř dokončená. Zbývá dodělat závěrečné kapitoly, opravit chyby a vše to vyladit,“ přibližuje Kubíček a dodává, že uloženou pozici z dema půjde přenést i do plné hry.

Kubíček je jediným full-time autorem titulu, s tvorbou 1428 – třeba se zmíněným dabingem – mu nepravidelně vypomáhalo ještě několik externích spolupracovníků. Drtivá většina hry však pochází od Kubíčka. Ten na ní pracuje už třetím rokem takříkajíc na vlastní pěst, až loni ho ve spanilé jízdě podpořila úspěšná crowdfundingová kampaň na Hithitu, která vybrala 600 tisíc korun.

Crowdfundingovému úspěchu se nelze divit, minimálně na papíře hra nabízí lákavý mix hratelnosti. „Vzhledem možná připomíná Diablo nebo Fallout, ale je mnohem blíže k druhému zmíněnému. Je to takový real-time Fallout s náročnějšími souboji a řadou dialogů a hádanek,“ popsal pro CzechCrunch Kubíček už v dřívějším rozhovoru. A připomněl, že byť se v ní vyskytuje magie, 1428 staví na skutečných dějinných událostech nebo třeba na opravdových půdorysech hradů a měst.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kromě spojení akčního i přemýšlivého přístupu a historických reálií husitské doby láká 1428: Shadows over Silesia dokonce i kompletním českým dabingem. A také ve videoherním průmyslu neobvykle vysokou mírou přístupnosti. Má totiž jít vstříc i zájemcům se zrakovým postižením. S vývojem Petru Kubíčkovi v tomto ohledu pomáhá nevidomý programátor Lukáš Hosnedl, o jehož příběhu jsme na CzechCrunchi nedávno psali.

Na vydání plné hry se navíc mohou těšit i nadšení sběratelé. Shadows over Silesia vyjdou nejenom digitálně na Steamu, ale i ve fyzické podobě. Český herní obchod Xzone spustil předprodej sběratelské verze s řadou bonusů včetně vyraženého groše s motivem hry, artbooku nebo mapy.

„Hra nás zaujala hned po oznámení. Historické zasazení do období husitských spanilých jízd a k tomu temný fantasy příběh? Klasické old-school hádanky a izometrická grafika? Tohle zvládnou jen české ručičky,“ říká Martin Schovanec, zakladatel spolumajitel Xzone.

Ať už každopádně zájemci o palcáty, pancíře a potlačování (či šíření) kacířství zvolí stažení na Steamu, nebo sběratelskou edici, 1428: Shadows over Silesia se na bitevní pole jejich monitorů přiřítí jako křižák na válečném oři už 6. září.

shadows_over_silesia_1

Foto: KUBI Games

Česká hra 1428: Shadows over Silesia slibuje příběh se silnou atmosférou

Pekelně pěkné překvapení. Nové Diablo zdarma vyšlo na mobily s předstihem, přichází i na PC

Vývojáři z Blizzardu vydali Diablo: Immortal o den dřív oproti plánu. Akční RPG můžete už teď zdarma stahovat na Android i iOS.

Michal MančařMichal Mančař

diablo1

Foto: Blizzard Entertainment

Diablo Immortal zamíří nejen na mobily, ale i na PC

0Zobrazit komentáře

Připravte si telefony, nastanou jim horké chvilky. Vyšlo totiž nové Diablo: Immortal, a to dokonce o den dřív, než jeho tvůrci z Blizzardu původně plánovali. Tedy alespoň na mobily, pro které byla novinka – jež je k dispozici zdarma – původně určena. Ani majitelé stolních počítačů ale nepřijdou zkrátka, dřívější termín vydání na čtvrteční večer zůstává nezměněn.

Sice to není takříkajíc plnohodnotné pokračování, na které fanoušci slavné série netrpělivě čekají, ale stále je to Diablo. Tedy temná akce, při níž se budete probíjet hordami démonických nepřátel v roli některého z hrdinů vládnoucích mečem či magií. A navíc je Diablo: Immortal zdarma. Před případným zatracujícím verdiktem, na nějž si mnozí zatvrzelí příznivci klasického Diabla brousí zuby, tedy není důvod nedat hře šanci.

Tuto možnost získali už ve středu večer hráči na mobilních telefonech, nové Diablo totiž tvůrci z Blizzard Entertainment a NetEase vypustili s denním předstihem oproti dříve avizovanému času na Google Play i na App Storu od Applu. Pro ty, kteří mobilnímu hraní neholdují a zůstávají věrní stolním počítačům, je stále v platnosti původní termín vydání, tedy dnešních 19 hodin.

Na PC se novinka přitom neměla původně vydat vůbec, o tom, že na počítače hra zamíří, informoval Blizzard teprve před několika týdny. Spolu s tím také potvrdil, že Immortal bude podporovat cross play neboli možnost hrát společně s dalšími uživateli bez ohledu na platformu, případně cross save, tedy jednoduché pokračování v rozehrané hře tu na PC, tu na mobilu.

Ke známé hratelnosti, v jejímž jádru je neutuchající boj se zástupy nepřátel a vylepšování vlastních schopností a vybavení, přidává Diablo: Immortal také novou kapitolu do temného fantasy příběhu o válce mezi nebem a peklem. Ten série rozvíjí napříč třemi hlavními tituly a několika rozšířeními, mobilní přírůstek je dějově zasazený mezi druhý a třetí díl.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Z dřívějšího vydání se však nemohou radovat v Nizozemsku a Belgii. V obou zemích totiž titul narazil na regulaci hazardních prvků v online hrách. Ty jsou v Immortalu přítomné v podobě takzvaných lootboxů, jež obsahují náhodné herní doplňky, hráči si je mohou koupit za skutečné peníze a které slouží k monetizaci jinak free-to-play hry.

Hráčům jinde na světě však Diablo Immortal může zkrátit čekání na čtvrtý díl známé značky, na kterém se v Blizzardu už pracuje. Vzhledem k tomu, že jeho vydání je však minimálně ještě rok vzdálené, vyjde Diablo IV už pod hlavičkou Microsoftu. Ten nedávno za rekordní sumu získal vydavatele Activision Blizzard, mateřskou společnost studia Blizzard Entertainment.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.