Vyzkoušejte zdarma nové české hry. Vyšlo demo strategie o legionářích i pravěkého survivalu s mamuty

Last Train Home, Polylithic, Calcium Contract, Backrooms Break. Dema blížících se her od domácích vývojářů lze vyzkoušet na Steamu.

Michal MančařMichal Mančař

steam-next-fest-last-train-home-polylithic

Foto: Ashborne Games / Polyperfect

Last Train Home a Polylithic, dvě slibně vypadající české hry

0Zobrazit komentáře

Na Steamu odstartoval Next Fest, festival nadcházejících videoher. Není však pouhou přehlídkou toho, na co se mohou hráči v budoucnu těšit, ale především možností připravované tituly bezplatně vyzkoušet. Nechybí mezi nimi ani dvě velice slibně vypadající české hry, historická strategie Last Train Home a pravěký survival Polylithic. A k vyzkoušení je třeba i válečná hra ze Slovenska Forgotten but Unbroken nebo střílečky od domácích sólo vývojářů.

Steam Next Fest běží do 16. října a představuje zajímavé hry, jejichž vydání se blíží. Některé demoverze vybraných videoher budou dostupné jen v průběhu tohoto týdne, jiné si ale zahrajete i po konci festivalu. Třeba hned tu první jmenovanou, historickou strategii z české historie.

Last Train Home dorazí v listopadu

Ve hře od brněnských Ashborne Games se stanete velitelem československých legionářů v závěru Velké války. Provedete je nejenom taktickými souboji na bitevním poli, ale budete se starat o vojáky a jejich vlak i na cestě napříč válkou zmítaným Ruskem do Vladivostoku. Last Train Home kombinuje různé žánry a inspirace, my už si ho v CzechCrunchi vyzkoušeli a líbí se nám. Vidíme v něm hodně Frostpunku a Company of Heroes, ale má i špetku XCOMu nebo Commandos.

„Máme radost, že po třech letech vývoje vyrazí Last Train Home do světa v plné verzi už 28. listopadu. Paluba obrněného vlaku je však otevřena všem už teď. Okuste část strastiplné cesty československých legií a zahrajte si zdarma právě vydanou demoverzi hry i s dabingem,“ říká pro CzechCrunch marketingový šéf studia Dominik Jícha. V onom dabingu zazní mimochodem i herec Karel Dobrý. Tak si demo Last Train Home vyzkoušejte.


Vzhůru na mamuty v Polylithicu

Pavel Novák a jeho zlínské studio Polyperfect vystavěli úspěch na tvorbě obsahu pro jiné vývojáře. Tentokrát ale zkouší prorazit s vlastním titulem. Tím je survivalová hra Polylithic, jež v grafice typické pro tyto tvůrce nabízí možnost vyrazit s oštěpem na mamuty, ale také proměnit kmen obyvatel doby kamenné z lovců na sběrače.

„Polylithic se odehrává ve dvou dobách pravěku. Jeho svět je plný barev, úžasné atmosféry a skrytých tajemství. Ve hře lovíte, stavíte a zároveň se staráte o potřeby a štěstí své pravěké rodiny,“ popisuje šéf studia. Ještě jsme jeho dílo nevyzkoušeli, ale demo Polylithicu ze Steamu už stahujeme. V předběžném přístupu má vyjít letos.


Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na Kickstarteru neuspěli, ale Forgotten but Unbroken to nezlomilo

Slovenská strategie zasazená do druhé světové války s dabingem Petra Rychlého nebo Marka Vašuta. Přijde vám to jako recept na úspěch? Podporovatelům na Kickstarteru ne. Vývojáři z Centurion Developments se z nepovedeného crowdfundingu údajně poučili, hru upravili a vylepšili – a tak trochu po vzoru jejího názvu na neúspěch zapomněli, zůstávají nezlomeni a na hře dál pracují. Jak se jim to daří, můžete sami zkusit v hratelné ukázce Forgotten but Unbroken.


Calcium Contract a Backrooms Break, střílečky od sólo vývojářů

Igor Aleksandrowicz je nezávislý herní vývojář, který pracuje na střílečce. Jan Jileček je nezávislý herní vývojář, který taky pracuje na střílečce. Dema jejich dvou počinů si můžete v rámci Steam Next Festu vyzkoušet, tím ale podobnost mezi oběma hrami končí.

Calcium Contract je tak trochu uhozená rychlá retro akce. Ostré vydání plánuje už na příští týden. Jilečkův Backrooms Break zase sází na automaticky generované herní úrovně, zničitelné prostředí a rogue-lite prvky. Tedy takové, kdy hráče sice sejmou, ale to jej žene k dalšímu vylepšování zbraní a postupu hrou. I tento titul by měl vyjít ještě letos.

https://www.youtube.com/watch?v=VwRqz4taDeI

 

Digitální hry, u kterých se ale děti hýbou. Moderní hřiště je má zvednout od mobilů a počítačů

Řešení studia Initi dokáže v podstatě kteroukoliv stěnu proměnit na interaktivní hrací plochu, na kterou děti třeba hází míček.

initi-playground4

Foto: Initi

Dítě například může házet míče na promítané obrazce

0Zobrazit komentáře

Pokud se má rodič rozhodnout, zda své dítě posadí k herní konzoli, nebo jej pošle ven na hřiště, většinou má okamžitě jasno. Dostat děti z gauče či židle je ovšem někdy nadlidský úkol. Initi Playground přichází s řešením, které spojuje digitální herní prvky s reálným světem, aby nebylo nutné děti do pohybu přemlouvat.

Za interaktivní platformou stojí IT designér Ondřej Průcha, výtvarník Dan Gregor a někdejší pražský primátor Tomáš Hudeček, který řídí obchodní aktivity studia Initi. Jejich řešení, které sami nazývají digitálním hřištěm, v sobě kombinuje technologický modul známý z herních konzolí, k jehož ovládání je nutné, aby se hráč do hry zapojil i fyzicky. Mimo zábavy jej tak lze využívat například během sportovních tréninků, ve vzdělávání, vědě či jako pokročilý infotainment.

Díky tomu o Initi Playground projevily zájem instituce jako Národní Muzeum v Praze, Galerie Harfa i banka ve španělském Bilbau. „Náš koncept je jedinečný tím, že využívá moderní technologie, ale přitom lidi vtahuje fyzicky přímo do děje, kde by měli na technologie zapomenout. Podporujeme tak přirozený pohyb v interaktivním prostředí a dokážeme děti zvednout ze židlí, odtrhnout od mobilů a zapojit je do aktivní hry,“ vysvětluje Dan Gregor.

Dle Gregora dokáže Initi Playground přeměnit na digitální hřiště každou zeď, plátno či LED obrazovku. Vše funguje na principu promítání obrazu na plochý povrch, který se díky laserovému senzoru a media serveru stává multidotykovou oblastí. Zjednodušeně řešeno, technologie dokáže reagovat na stisk virtuálních tlačítek a dalších prvků, které jsou na stěnu promítány.

initi-playground1

Foto: Initi

Díky senzorům je hraní interaktivní

Díky tomu lze vytvořit velkou plochu pro zapojení několika hráčů, kteří se mohou pustit do zdolávání výzev. Studio pracuje na projektu sedmým rokem, přičemž dosud nejčastěji dodávalo řešení vyvinuté přímo na míru dané instituci.

Například pro dětskou expozici v Národním muzeu vytvořilo deset her, které děti zabaví a zároveň je vzdělávají v oblastech jako fosilie, barvy, buňky či hrady. Ve španělském Bilbau v dětském centru banky BBK zase instalace využívá technologii LED stěny.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Asi nejnápaditější a zároveň celkovou plochou největší aplikace našeho řešení byla prezentace slovenského pavilonu na EXPO 2020 v Dubaji. Zde jsme zinteraktivnili celou místnost, ve které bylo možné na dálku ovládat prezentovaný obsah,“ dává studio za příklad další ze svých instalací.

Initi má nyní v úmyslu dostávat své řešení do science či obchodních center, kdy jedno virtuální hřiště již lze otestovat v pražské Galerii Harfa. Mimo řešení na míru studio nabízí také univerzální hardwarový a softwarový set, který si lze koupit či jen krátkodobě pronajmout. Cena se pohybuje od 30 tisíc korun výš, přičemž uživatelé by měli být schopni si vše sami nainstalovat a upravovat si promítaný obsah.

initi-playground2

Foto: Initi

Stěna proměněná v interaktivní hru

Další vývoj individuálního modulu směřuje Initi k využití vzdělávacími institucemi, školami a při tréninku sportovců. Přednastavený balíček Initi Playground má hlavně za cíl zábavu dětí. Initi by v budoucnu rádo vybudovalo i vlastní sportovně-zábavní park pro děti, který by měl být zajímavě pojatý také z výtvarného hlediska. „Zde bychom chtěli využít různé způsoby interakce, které máme vyzkoušené v předchozích projektech, kde jsme vymýšleli i jiné zapojení diváka do interaktivních instalací,“ upřesňuje studio.

Mimo to chce časem svůj projekt upravit tak, aby jej bylo možné aplikovat i v domácnostech, a velké dotykové projekce se tak staly alternativou například k VR setům. Cílem Initi je dostat děti od počítačů a monitorů, a přitom jim nebrat tolik oblíbené hry. Naopak je využít k tomu, aby děli měly i doma dostatek pohybu.