Vyzkoušeli jsme brýle Spectacles od Snapchatu. Stojí za koupi?

Jiří SvobodaJiří Svoboda

0Zobrazit komentáře

Smíchovskému coworkingovému prostoru Node5 se jako prvním v Česku dostaly do rukou brýle Spectacles, které před nedávnem vypustili do světa vývojáři sociální sítě Snapchat. Vynikají především svou implementovanou kamerou, se kterou lze natáčet a okamžitě postovat snapy. Node5 nám je nabídlo k vyzkoušení a tak vám můžeme přinést exkluzivní pohled na tuto vychytávku.

Jak je známo, Spectacles se dají sehnat jen ve specializovaných automatech, které se objevují na různých lokalitách po Spojených státech. V začátcích se tak kvůli své vzácnosti prodávali na eBay i za 2000 dolarů, běžně jsou dostupné za 140 dolarů. Vypadnou v plastové válcovité tubě, ve které se nachází speciální pouzdro s brýlemi. Speciální proto, že zároveň dokáže Spectacles čtyřikrát nabít, samo se přitom dobíjí externím kabelem. Ovládají se velmi jednoduše – pomocí jediného tlačítka se páruje s mobilní aplikací i natáčí.

pavelmacek-1

Přečtěte si takéDesignér Slacku, Pavel Maček hovořil v Praze o práci a životě v Silicon ValleyDesignér Slacku, Pavel Maček hovořil v Praze o práci a životě v Silicon Valley

Právě s párováním nastaly první problémy. Zatímco na iPhone se Spectacles připojily ve zlomku vteřiny, na Lenovo P70 s Androidem až na několikátý pokus. Stejný rozdíl panoval i v rychlosti při importu videí z brýlí do telefonu. Následné padání aplikace taktéž úplně nezlehčovalo testování, avšak to je spíše záležitostí mobilu, než samotných brýlí.

spectacles-2

Na jedné straně brýlí najdeme kameru, na druhé potom světelný ukazatel díky kterému lidé okolo ví, že natáčíte. Nejedná se tedy o žádnou špionskou pomůcku, díky extravagantnímu designu stejně nezůstane nositel bez povšimnutí. Přes pěkný vzhled ale má celý výrobek celoplastovou konstrukci, která mu skutečně nedodává na výjimečnosti, naopak je to jako nosit jakékoliv jiné brýle za pár dolarů. To je rozhodně škoda.

Samotná technologie záběru je taktéž zajímavá. Zatímco v samotném Snapchatu se zobrazuje jako běžné video, které se navíc plně uzpůsobí orientaci telefonu, ať už je otočený jakkoliv (viz video níže). Mimo něj už se však vždy bude zobrazovat jako malé video kruhového tvaru.

Video je překvapivě dobré

Záběry ze Spectacles vypadaly v první fázi bídně. To však bylo ještě předtím, než se importovala do mobilu HD verze klipů, primárně se totiž přenese jen verze v menším rozlišení. Najednou  bylo video vcelku obstojné a navíc – což bylo nejvíce překvapující – v 60 FPS. Mnohem lépe ale vypadalo na menším displeji v mobilu, než po exportu do PC. Kde budou mít Spectacles zřejmě větší problémy je tmavší prostředí. Jak se můžete sami přesvědčit ve videu, obrázky jsou místy zrnité, kamera také evidentně nezvládá regulaci přímého světla z automobilů a pouličních lamp. Přece jenom ale z podstaty věci nelze hodnotit sluneční brýle za fungování ve tmě.

https://youtu.be/s5m39H6pieY

Stojí tedy Spectacles za koupi? Záleží na tom kdo se ptá. Pokud bude uživatel příslušníkem generace Z toužící po celodenním a velmi jednoduchém sdílení svého života na jedné z nejperspektivnějších sociálních sítí současnosti, pak zní odpověď ano.  Pokud do této skupinky uživatel nezapadá, pak jde možná jen o další gadget do sbírky a odpověď zní spíše ne. 

Designér Slacku, Pavel Maček hovořil v Praze o práci a životě v Silicon Valley

Jiří SvobodaJiří Svoboda

0Zobrazit komentáře

Karlínské kanceláře vývojářské společnosti STRV, se v posledních několika měsících staly centrem všech příznivců technologického průmyslu a hlavně v něm úspěšných Čechů. Sérii přednášek Silicon Valley Insights, která postupně představovala Čechy úspěšné v ikonické kalifornské oblasti, zde zakončil letos svým příběhem a vtipným povídáním plným sakrasmu Pavel Maček, který je v současné době produktovým designérem Slacku, komunikační aplikace pro týmy s více než 4 miliony denních uživatelů.

Pavel, stejně jako jiní hosté, mluvil na pódiu s COO STRV Lubo Smidem, který začal spíše otázkami osobnějšího charakteru. Naplněný sál si tak nejdříve vyslechl, jak Pavel začínal souběžně se studii na Masarykově univerzitě jako freelance designér webových stránek. V roce 2008 nastoupil do své první práce v brněnském studiu Pecka Design, které existuje dodnes.

barta

Přečtěte si takéJan Barta a spol. prodává za přibližně 1 miliardu korun většinový podíl v holdingu NetBrokersJan Barta a spol. prodává za přibližně 1 miliardu korun většinový podíl v holdingu NetBrokers

Mimo jiných pozic v moravské metropoli se také ve stejné vydal do švédského města Uppsala na tamější univerzitu. Podle jeho slov mu tato krátká výuka po dobu jednoho semestru dala hodně, přesto se rozhodl dokončit i magisterská studia na své domovské univerzitě. V Brně tak zůstal na různých pracovních pozicích do října 2013.

Rok a půl a pak návrat do ČR?

Pak se daly věci do pohybu. Přišla nabídka z kalifornské firmy Screenhero, která jednoduše řečeno pracovala na konceptu, kdy dva uživatelé mohli pracovat vzdáleně na jednom počítači. I s manželkou se tak Pavel rozhodl přestěhovat, s pomocí svých kolegů to ale šlo poměrně hladce. Prvních 14 dní sice Pavel spal přímo ve firmě, avšak měl zde lepší zázemí než v kdejakém hotelu. Původním plánem bylo zůstat 1,5 roku a pak se vrátit zpět do rodné země.

1

Situace se stabilizovala, ba vyvíjela k lepšímu, a tak zrovna v době, kdy už Pavel s manželkou začali plánovat cestu zpět do Česka, objevil se na scéně Slack, který Screenhero odkoupil. Plán s 1,5 roku dlouhým pracovním pobytem tak vzal za své. Přechod do nové pozice byl díky přímé aktivizaci poměrně snadný, i přesto ale Slack neponechal nic náhodě a prošel všechnu Pavlovu dosavadní práci.

Ve Slacku se stal součástí týmu „Calls“, který má za úkol integraci videa, hovorů, videohovorů a screen-sharingu. Poslední položkou se ostatně zabýval i v Screenhero. To bylo v lednu 2015 a na stejné pozici zůstává dodnes. Za tuto krátkou dobu se ale stihl Slack opravdu monstrózním způsobem rozrůst, proto Pavel mohl říct více i o tom, jak taková proměna probíhala.

Každý zaměstnanec dělá 2 hodiny týdně zákaznickou podporu

V době kdy přišel Pavel do Slacku měla firma 70 zaměstnanců, dnes jich je už více než 600. Taková změna je sice velmi rychlá a radikální, avšak Pavel tvrdí, že základní věci, jako například hodnoty, zůstaly stejné. Popsal i několik pravidel, které ve Slacku fungují, například takové, které říká, že každý zaměstnanec dělá nejméně dvě hodiny týdně podporu, tak, aby nikdy neztratil kontakt se svými zákazníky. Jedním z hlavních důvodů, proč má rád práci ve Slacku je také to, že jeho kolegy nezajímá jen svoje práce, ale i práce druhých a vždy dokáží pomoct spolupracovníkovi v nouzi.

pavelmacek-3

Při zodpovídání následných otázek se Pavel vyjádřil i ke službám Workplace od Facebooku a Microsoft Teams, které jsou přímými konkurenty Slacku. Z jeho pohledu je prý vždy zajímavé, když se o nový trh začne zajímat velká korporace. Má totiž takřka neomezené finanční a personální zdroje. U nástroje od Microsoftu vyzdvihl například integraci Skypu či Excellu, Facebook popsal ve smyslu konkurenčního boje jako schopný celek vytvářet rychle a efektivně nová řešení.

Největšími zdroji inspirace jsou mu lidé okolo něj, články na blogovací platformě Medium, či „vylepšené nápady ukradené od svých kolegů“. Celkově, inspiruje ho prý téměř všechno kromě práce (berte samozřejmě s nutnou dávkou nadsázky).

Mít hodnoty a žít podle nich

K firemní kultuře se ještě vrátil, když sdílel několik typů na lepší vnitřní uspořádání firmy. Jakožto člověk, co ve Slacku prodělal velkou změnu i po personální stránce k tomu má co říci. Je prý důležité mít hodnoty, žít podle těchto hodnot a odměňovat své lidi za to, že podle těchto hodnot skutečně žijí. Dále je prý třeba dát svým zaměstnancům čas k tomu, aby se poznali. Zkrátka, tím, že zaměstnavatel bude starat a zajímat o vnitřní dění ve firmě, se prý podle něj dají vyřešit mnohá úskalí.

slack-main

Pro zajímavost sdílel i informace o tom, jak vypadá pracovní komunikace na Slacku lidí, kteří jsou jeho tvůrci. Vše je velmi podrobně rozdělené – celé rozhraní tvoří více než tisícovka kanálů, kde každý z malých týmů má svůj, vedení firma má svůj, každý segment Slacku má svůj na report chyb či každá lokalita na světě svůj firemní oznámení.