Příběh, který změnil svět mobilních telefonů. Je tady první trailer na film o značce BlackBerry
Velká klávesnice, internetové připojení, vysoká bezpečnost. To všechno pomohlo BlackBerry stát se jedničkou. Nic ale netrvá věčně.

Kanadský herec Jay Baruchel jako spoluzakladatel BlackBerry Mike Lazaridis
Dnešní generace dětí už patrně ani neví, že před nástupem iPhonu a zařízení s Androidem vládla trhu mobilních telefonů značka BlackBerry, která patří k průkopníkům segmentu smartphonů. Postupem let ale neustála nápor Applu a dalších výrobců chytrých telefonů, a ocitla se v propadlišti dějin. Její příběh, který se začal psát koncem devadesátých let, se nicméně brzy oživí, alespoň tedy na stříbrných plátnech, kam míří film o jejím vzestupu a pádu.
Dvojice kanadských inženýrů v rychlosti zaparkuje auto na parkovišti před budovou a letí na schůzku, kde mají na papíře představit myšlenku na revoluční mobilní telefon. Takový, který by nesloužil jen k telefonování, ale díky bezdrátovému internetovému připojení a velké klávesnici by se na něm dali psát i e-maily. Tímto stylem vyobrazuje první trailer na nový film BlackBerry okolnosti vzniku jedné z nejzásadnějších řad mobilních telefonů na světě.
BlackBerry je legendou svého oboru. Značku vytvořila kanadská kyberbezpečnostní společnost Research in Motion (RIM) v roce 1999 a představila pod ní první chytrý telefon, který měl na tehdejší poměry nevídanou klávesnici – obsahovala totiž všechna potřebná tlačítka pro rychlé psaní.
Součástí nových telefonů bylo i připojení k internetu, uživatelé tak mohli komunikovat s online světem prakticky odkudkoliv, což bylo další přidanou hodnotou značky. BlackBerry se stávalo čím dál oblíbenější hlavně mezi vysoce postavenými manažery a politiky, respektive lidmi, kteří měli přístup k citlivým soukromým informacím. BlackBerry jim dávalo pocit jistoty, že jsou jejich data v naprostém bezpečí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPopularita rostla i mezi běžnými uživateli. V časech největší slávy, tedy okolo roku 2012, se počet aktivních uživatelů zařízení BlackBerry pohyboval na úrovni sedmdesáti až osmdesáti milionů. A jen ve Spojených státech firma obsadila polovinu trhu smartphonů, v globálním měřítku šlo o dvacet procent. BlackBerry nicméně muselo řešit rostoucí vliv jiných firem, které na trh s chytrými telefony přišly.
Především šlo o Apple a jeho iPhone a asijské výrobce zařízení, která fungují na operačním systému Android. BlackBerry přestávalo držet prst na tepu doby, přičemž nesmírnou roli na postupném pádu značky měly i dotykové displeje – lidé už nechtěli kvalitní fyzickou klávesnici, ale spíše zařízení, kde hraje prim velká barevná plocha. To byl poslední hřebíček do rakve.
V roce 2013 se firma přejmenovala z Research in Motion na BlackBerry a spolu s tím představila nový operační systém, s nímž se chtěla vrátit zpět na výsluní. To se ale nepodařilo. Od roku 2014 začal počet aktivních zařízení definitivně klesat, z čehož se už značka nikdy nevzpamatovala. O šest let později pak výrobce elektroniky TCL, který měl na BlackBerry licenci, oznámil ukončení spolupráce.
Právě ty největší momenty v historii značky má ukázat snímek pod přímočarým názvem BlackBerry, ve kterém si zahrají Jay Baruchel, Matt Johnson (mimo jiné režisér filmu) i Glenn Howerton. První dva vdechnou život Miku Lazaridisovi a Douglasu Freginovi, zakladatelům BlackBerry, respektive Research in Motion, zatímco Howerton si zahraje roli Jima Balsillieho, někdejšího šéfa firmy a člověka, který u zrodu BlackBerry stál.
BlackBerry se má do amerických kin dostat 12. května, o dostupnosti v Česku se zatím neví.