Z komunity pro ženy je mentoring pro všechny. Femme Palette loni utržila přes 10 milionů
Klára Holíková a Lucie Neumanová založily Femme Palette proto, aby dodaly odvahu ženám v kariéře. Zájem o jejich program je ale i ve firmách.
Zní to až paradoxně. Zatímco nemálo firem propouští své zaměstnance nebo alespoň šetří, tak platforma, která svůj byznys vybudovala na tom, že jí budou platit právě firmy za vzdělávání svých zaměstnanců, významně roste. Femme Palette Kláry Holíkové a Lucie Neumanové se za minulý rok oproti tomu předchozímu nafoukla skoro třikrát. To znamená tržby přesahující 10 milionů korun. „Byl to dobrý rok,“ říká Neumanová.
Je to platforma, která lidem pomáhá se zaměstnáním – ale práci na sobě musejí odvést sami. Femme Palette funguje jako mentoringový program se zaměřením na kariéru. Začala proto, že si zakladatelky samy na vlastní kůži prošly situacemi, které označují za výzvy v pracovním prostředí. Jsou to více i méně známé mentální překážky pro kariérní růst.
Program Holíkové a Neumanové umí poskytnout kouče, který pomůže účastníkovi identifikovat, jaké kariérní kroky jsou pro něj vlastně důležité. Řeší imposter syndrom, kdy mají lidé (a velmi často především ženy) dojem, že nejsou dostatečně dobří pro svoji pozici. Pomáhá s tím, když má někdo málo dovedností potřebných k vedení týmu lidí. Poradí ale i jak si zlepšit IT dovednosti a další.
To všechno jsou velmi žádané oblasti. Program funguje v režimu jeden na jednoho, tedy jeden mentor na jednoho takzvaného menteeho. Loni jím takto prošlo 450 lidí, celkově za dobu existence projektu už víc než tisícovka osob. Funguje v Praze, ale i v Londýně a nově v Berlíně, klienty má ale třeba i ve Spojených státech. Loni se mezi ně zařadily například společnosti Barclays, Česká Spořitelna, Gen (bývalý Avast), Bonami nebo Livesport. V zahraniční pak firmy Sthree či Harrys.
Z toho, že můžou ohlásit vyšší čísla, se zakladatelky radují především díky nim. „Máme dvakrát víc firemních klientů, než jsme měli předchozí rok. Lidé se chtějí zaměřovat na něco, co jim pomůže v kariéře, když to zaměstnavatel platí. Nebo se stále přihlašují, protože chtějí probrat s mentorem další kariérní krok, změnu toho, co by chtěli dělat,“ popisuje Neumanová.
Vůbec prý nevadí, že název odkazuje k ženám. Loni se zvýšil i podíl můžu, kteří se do programu hlásí, a to na 30 procent. Lidi chtějí především rozvíjet své manažerské dovednosti, pomoct s růstem sebevědomí a pracovat s imposter syndromem. „Zajímavé je, že si toto téma vybralo i deset procent mužů, kteří se do programu přihlásili,“ doplňuje Holíková.
Sebevědomí je stále téma
Loňský rok mohl být dost dobře krizový – to kdyby firmy šetřily na vzdělávání svých zaměstnanců – podle všeho se ale černé scénáře nevyplnily. Přesto se Femme Palette za posledních dvanáct měsíců změnila. Hlásí se do ní seniornější pracovníci, kteří se zaměřují právě na vylepšení svých schopností vést týmy.
A kromě už zmíněných témat se objevuje také efektivita, produktivita, strategické myšlení nebo rozvoj osobní značky. Navíc mají lidé zájem o to, aby jim předali své zkušenosti mentoři ze zahraničí. Platforma jim dokázala nabídnout pohled zaměstnanců z Delivery Hero, Klarny, Spotify nebo HelloFresh.
I přes růst se Femme Palette snaží nezapomínat na to, že vznikla jako komunita. Když spolu s Lucií Neumanovou mluvíme, je to přes videohovor, ke kterému se připojuje z Berlína. Do hlavního města sousedního státu se odstěhovala v průběhu loňska a začala i odsud znovu budovat to, co už jednou s Holíkovou dokázaly v Česku.