Z malého štěněte mrštnou šelmou. E-shop s chovatelskými potřebami Spokojený pes loni utržil téměř 600 milionů

sona-fialkova-spokojenypes-min

Foto: SpokojenyPes.cz

Soňa Fialková, zakladatelka e-shopu SpokojenyPes.cz

E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů tuzemského trhu s chovatelskými potřebami pro psy, kočky a další domácí mazlíčky, loni pokračoval v růstu a rok uzavřel s obratem ve výši 575 milionů korun. Firma působí v Česku a na Slovensku a letos díky novému logistickému centru rozšíří své služby rychlého doručování do Brna. Dosud mohli tuto možnost využívat jen zákazníci v Praze.

Spokojeného psa zakládala v roce 2005 Soňa Fialková, která svůj byznys buduje jako lovebrand a ve firmě už zaměstnává 60 lidí. Společnosti se daří růst dlouhodobě, v roce 2019 dosáhla obratu 393 milionů, o rok později 493 milionů a loni už 575 milionů korun. Desetinu z nich tvořily zakázky ze Slovenska a firma se dlouhodobě udržuje v zisku.

„Spokojený pes dokázal, že i po více než patnácti letech existence je možné být mrštnou šelmou trhu. Kromě obratu, který nám vyšplhal na 575 milionů, mi dělá radost, že jsme skončili s kladným čistým ziskem,“ hodnotí Fialková s tím, že díky černým číslům dokáže firma z vlastních zdrojů zásadně investovat.

Jedenačtyřicetiletá podnikatelka ale svůj byznys buduje i za pomoci investorů. V roce 2015 se mezi vlastníky Spokojeného psa přidal Jan Svoboda, jeden z partnerů investiční skupiny se zaměřením na e-shopy eRockets. Jeho aktuální podíl je 11 procent. Před dvěma lety přibyl i Jozef Janov působící v Hartenberg Holdingu bývalého premiéra Andreje Babiše, který získal podíl 65 procent. Dalších 11 procent drží Tomáš Fialka a zbylých 13 procent patří Soně Fialkové.

Po expanzi na Slovensko se nyní e-shop chystá zaměřit na posílení pozice na domácím trhu. Nově otevřel logistické centrum v Brně a v polovině roku v jihomoravské metropoli plánuje spustit svou doručovací službu Rychlý pes. Ta je zatím dostupná jen v Praze. Na podzim chce v Brně otevřít také prodejnu.

„Rok 2022 je u Spokojeného psa zatím ve znamení velkých projektů a konečně můžu dodržet můj dávný slib – expandujeme do Brna. Služba Rychlý pes a prodejna zlepší komfort zákazníků v našem obratově druhém největším městě,“ komentuje Tomáš Haškovec, ředitel marketingu a komunikace.

Hlavním důvodem expanze do Brna je pro Spokojeného psa stále rostoucí počet objednávek, pokrýt poptávky po celé republice mu pomůžou i nové sklady. V Říčanech u Prahy e-shop otevírá nový showroom, který se stane jeho největší prodejnou.

Růstové aktivity podpoří i novou televizní kampaní. Příští rok firma oslaví 18 let od založení a chce upozornit na transformaci ze „spokojeného štěněte“ ve zmíněnou šelmu trhu. S hlavním mottem „I já mam sen. Až vyrostu, budu Spokojený pes“.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.