Za záchranu gastra. Zlínští Creepy vytvořili aplikaci, která restauracím urychlí proces objednávek

Peter BrejčákPeter Brejčák

sebou-min

Foto: Creepy studio

Aplikace Sebou funguje jako bezplatný objednávkový systém pro restaurace a další podniky

0Zobrazit komentáře

Když se v březnu během první koronavirové vlny zavřely podniky, zlínská kavárna Kafö chtěla otevřít okénko i dělat rozvozy, přičemž samotné objednávky plánovala přijímat rovnou přes Instagram. Partička ze studia Creepy, které se zaměřuje na vývoj webů a aplikací, ovšem věděla, že to jde dělat efektivněji, a proto se pustila do práce na jednoduchém objednávkovém formuláři.

Na něm nakonec vznikla aplikace Sebou, která nabízí přehled objednávek, správu nabídek a skladu, výběr platby hotovostí či převodem na účet nebo selekci způsobu dopravy. Samotné restaurace, pro které je tato aplikace k dispozici bezplatně a bez provizí, si mohou vše nastavit na svém účtu za pár minut.

Toho využilo na 200 podniků po celém Česku, byť aktuálně je na ní podle tvůrců aktivní přibližně polovina z nich. Celkově však už aplikace zlínského studia pomohla vyřídit více než deset tisíc objednávek. „V porovnání s jarem jsou čísla více než dvojnásobná a aplikace stále roste,“ pochvaluje si hlavní vývojář a spoluzakladatel Creepy David Žák.

dsc01719

Foto: Creepy studio

Aplikace Sebou funguje bezplatně jako pomoc podnikům

„Na začátku všichni kolem nás šili roušky. My jsme tohle viděli jako formu naší pomoci v době karantény. V gastronomii máme hodně kamarádů a přišlo nám logické jim aspoň takto pomoci. Tehdy jsme říkali, že je zdarma v době karantény, a to stále platí,“ doplňuje s úsměvem pro CzechCrunch.

Pokud by taková aplikace byla klientskou zakázkou, její hodnota by se pohybovala kolem půl milionu korun. „V březnu jsme jí obětovali hodně času, a především pokračovali vývojem nových funkcí. Teď plánujeme další sadu včetně platební brány a více se zaměřujeme na propagaci, aby se dostala mezi co nejvíce podniků, kterým může pomoci,“ říká David Dvoráček, který má na starosti design a propagaci aplikace.

Sebou fungovalo i během léta, po uvolnění vládních opatření a opětovném otevření restaurací pochopitelně klesl jak zájem, tak i návštěvnost uživatelů. Ve druhé vlně však opět poutá pozornost a studio Creepy očekává zvýšený zájem o aplikaci i po skončení karanténních opatření.

K vývoji na trhu zároveň Davidové ze studia doplňují zajímavý insight – pro samotné podniky byla docela klíčová jejich aktivita na sociálních sítích a práce, kterou dělaly v rámci brandingu a marketingu, již před pandemií.

„Podniky, které se sociálními sítěmi přirozeně pracovaly a uměly nabídku dobře sdílet svým zákazníkům, vycházely z našich dat nejlépe. Dokázaly se rychle přizpůsobit době, bylo pro ně jednodušší na své profily dostat zákazníky a tím získat více objednávek,“ popisuje zkušenosti Dvořáček.

fitify-1

Přečtěte si takéZe studentského projektu do 180 zemí světa. České Fitify se svým virtuálním fitness koučem dobývá domácí cvičeníZe studentského projektu do 180 zemí světa. České Fitify se svým virtuálním fitness koučem dobývá domácí cvičení

Samotné studio Creepy, které vzniklo před sedmi lety a dnes zaměstnává jedenáct lidí, je podle svého spoluzakladatele Žáka aktuálně relativně v pohodě. Během jarního lockdownu sice přišlo o svého největšího klienta, jiní však začali růstu díky transformaci do digitálu a další se ozvali i v reakci na aplikaci Sebou.

„Momentálně jsme do příštího roku plní a doufáme, že druhá vlna nějak výrazně nepoškodí naše klienty,“ doplňuje Žák. „I přes investici do Sebou, kdy jsme v březnu a dubnu měli minimální příjmy, letos očekáváme růst, ale ne tak výrazný jako v předchozích letech.“