Zachránil a naškáloval slovenskou dceru Slevomatu. Firmám jako Rohlík či Ugo teď pomáhá s eventy

Nový startup Lemondia spojuje plánovače eventů a provozovatele prostor, čímž řeší i neefektivní komunikaci a nedostatek automatizace.

Peter BrejčákPeter Brejčák

lemondia

Foto: Lemondia/CzechCrunch

Zakladatelé startupu Lemondia Aleš Mlátilík, Erik Richnák a Mikoláš Belec

0Zobrazit komentáře

Když seděl v čele slovenského slevového portálu Zľavomat, dcery českého Slevomatu, viděl Aleš Mlátilík, jak zdlouhavé, komplikované a neefektivní je plánování firemních akcí. V loňském roce se proto rozhodl pustit do vlastního byznysu a společně s kolegy rozběhl Lemondii, kde tyto problémy řeší. Zároveň již získal i důvěru prvních investorů.

Kariéru si Aleš Mlátilík začal budovat ve společnosti General Electric, kde devět let pracoval na různých projektech i v Asii či Severní Americe. Od roku 2013 pak byl skupinovým finančním ředitelem Slevomat Ventures Group pro šest zemí a v roce 2015 zasedl do čela slovenského portálu Zľavomat – dcery zdejšího Slevomatu, jež spadá pod britskou skupinu Secret Escapes.

Vedení Zľavomatu původně sídlilo v Praze, Mlátilík ho ale přesunul do Bratislavy. Firmě prý hrozilo zavření a musela se vybudovat v podstatě od nuly, popsal již dříve pro podcast Rostecky. Jak Mlátilíka cituje Forbes, z černé nuly se mu společnost podařilo dostat na úroveň jednoho milionu eur (asi 25 milionů korun) ve vyjádření EBITDA (zisku před zdaněním, úroky a odpisy) během čtyř let. V čele Zľavomatu zůstal sedm let.

V polovině loňského roku se pak pustil do další štace. Společně s Mikolášem Belcem a Erikem Richnákem rozběhl startup Lemondia, se kterým chtějí měnit, jak firmy organizují týmové akce. „Myšlenka na automatizovanou platformu vznikla už během mého působení ve Zľavomatu, kde jsem si uvědomil, jak zdlouhavé, komplikované a často neefektivní je plánování firemních akcí,“ říká Mlátilík.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Sám přitom věří, že osobní setkávání má klíčový vliv na produktivitu a úspěch firem. Lemondia proto na jedné platformě spojuje ty, kteří akce plánují, s provozovateli prostor. Tvůrci věří, že tím řeší tři klíčové problémy – zdlouhavé hledání prostor, neefektivní komunikaci a nedostatek automatizace při rezervacích.

„Firmám šetříme desítky hodin práce a zároveň zvyšujeme efektivitu vynaložených nákladů díky aukčnímu systému přehledného porovnání nabídek,“ popisuje Mlátilík s tím, že v pilotní fázi firma zpracovala poptávky v celkové hodnotě přesahující šest milionů korun na českém i slovenském trhu, ale také ve Spojených státech. Mezi první zákazníky měly patřit značky jako Ugo nebo Rohlík.

Lemondia se zároveň zapojila do akceleračního programu Sherpa od Czech Founders VC, kde také získala první investici ve výši 40 tisíc eur, tedy jeden milion korun, na validaci svého produktu. „Aleš, Miko a Erik jsou zkušení profesionálové s prokazatelnými úspěchy. Jejich kombinace odbornosti v oblasti škálování podniků, technologického vývoje a obchodu perfektně odpovídá ambiciózní vizi Lemondia,“ komentuje Václav Pavlečka, spoluzakladatel Czech Founders VC.

Odkazuje tím na značné ambice Lemondie, které sahají za hranice Česka a Slovenska. „Aktuálně testujeme product-market fit na lokálních trzích, ale do roku 2026 plánujeme zahájit expanzi do zahraničí. Naší ambicí je vytvořit globální platformu, která přinese zcela novou zkušenost jak pro plánovače akcí, tak pro poskytovatele prostor,“ dodává Mlátilík.

CzechCrunch Jobs