Zájem o cestování karavanem neopadá. České Campiri tak za loňský rok rostlo trojnásobně
Platforma pro pronájem karavanů v loňském roce otevřela novou pobočku ve Španělsku. Letos chce zapracovat na kvalitě služeb a nabídce zážitků na míru.
Sebrat pár švestek a vydat se za dobrodružstvím s celým domem za zády se v době pandemie stalo velkým lákadlem. Trávení dovolené v karavanu však táhne i nyní, z čehož těží i společnost Campiri. Ta zprostředkovává pronájmy obytných vozů a sama je také půjčuje. Za minulý rok hlásí trojnásobný růst v tržbách i počtech rezervací, k čemuž dopomohla i expanze do Řecka či Španělska.
Během pandemie se uzavřely hranice, mnoho podniků fungovalo v omezeném režimu či vůbec, a tak domov na čtyřech kolech představoval jednu z mála možností, jak se dostat ze čtyř stěn ven do přírody. Karavaning se stal novým trendem. A jak se zdá, zájem o něj neupadá. Podle dat startupu Campiri jen za poslední dva měsíce vzrostl počet vyhledávaných klíčových slov s tématem půjčení karavanu o dvacet až třicet procent.
Campiri se proto snaží z popularity karavaningu vytěžit maximum a ke zprostředkovávání pronájmu obytných vozů loni přidalo také možnost pronájmu obytek, které přímo sám startup vlastní. Ty si mohou zájemci pronajmout nejen v České republice, kde jich má startup k dispozici okolo šedesátky, ale díky expanzi do zahraničí i v Řecku, Polsku či španělské Málaze. To zákazníkům otevírá zcela nové možnosti trávení dovolené u moře.
Počet objednávek, během kterých si zákazníci nejčastěji půjčovali karavan na týden, vyšplhal v minulém roce na téměř dva tisíce, což je v meziročním srovnání pro společnost trojnásobný růst. Stejnou měrou rostly také obraty ve výši 55 milionů korun a tržby, které se vyšplhaly na 25 milionů. Platforma nyní také registruje podstatně více pronajímaných vozidel. Zatímco na začátku roku 2022 mohli zájemci vybírat z nabídky 120 vozů, o dvanáct měsíců později toto číslo narostlo na více než sedm stovek.
Přesto se loňský rok pro společnost nenesl jen ve znamení samých pozitiv. „Do byznysu se propsalo hned několik událostí. Nejprve situace s válkou, která ovlivnila byznys na několik týdnu na konci února a v březnu, v Polsku a na Slovensku však ještě déle. Dále to pak byla vysoká inflace a nejistota s cenami energií, která měla dopad na nižší zájem o pořízení karavanů,“ vysvětluje Lukáš Janoušek, šéf a spoluzakladatel Campiri, podle kterého výsledky ovlivnilo i propršené září, jež je jindy silným měsícem.
Pro letošní rok si společnost klade za cíl zákazníkům ještě více ulehčit jejich výpůjčky a umocnit zážitek z cesty. „Zásadní inovací bude možnost koupit si připravený balíček obytného vozu s rezervacemi v pečlivě vybraných kempech s hotovým itinerářem, díky kterému si zákazníci užijí danou cestu na maximum. Balíčky nejprve nabídneme ve Španělsku a postupně i jinde,“ dodává Janoušek s tím, že Campiri však zatím nemá v úmyslu expandovat do dalších zemí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsTento rok se chce více zaměřit na české zákazníky a investovat do rozšiřování služeb i budování povědomí o značce. Zároveň se bude co nejvíce věnovat pobočce ve Španělsku, kde má Campiri aktuálně patnáct vozů a v níž Janoušek vidí velký potenciál. I přesto, že díky moderním technologiím dnes dovedou obytné vozy nabídnout maximum pohodlí i v mrazivém počasí, karavaning je v Česku stále sezónní záležitost, o kterou je nevětším zájem od května do září.
„V Andalusii jsou ale zimy mnohem mírnější, je tam dvakrát více slunečných dnů. Takže se tam v pohodě může podniknout super roadtrip klidně i v lednu,“ vysvětluje Lukáš Janoušek, pro kterého byla tato destinace logickým rozhodnutím.
Ve spolupráci s dalším českým startupem Worldee proto Campiri nyní připravuje možnost sestavení kompletního španělského zážitku přesně na míru. Ten obsahuje vyzvednutí na letišti, zápůjčku plně vybaveného vozu a služby zkušeného českého karavanisty, který vytvoří itinerář s tím nejlepším, co na cestě vidět a navštívit.