Zakladatel StartupJobs se s Mitonem pouští do dalšího byznysu. Talenty chtějí hledat moderně přes data

Jan Paulas a Filip Mikschik, spoluzakladatelé portálu Nelisa

Foto: Nelisa

Filip Mikschik společně s investiční skupinou Miton už několik let úspěšně rozvíjí pracovní portál StartupJobs a teď se pouští do dalšího kariérního byznysu, který se chce zaměřit zase na trochu jiný aspekt hledání práce. Kariérní portál Nelisa si dává za cíl pomoci získat každému uchazeči ideální pracovní pozici, a to i díky digitalizaci papírových životopisů a využití dat.

Poprvé Filip Mikschik ukázal nový projekt začátkem roku. „Ambicí Nelisy je stát se chytrým kariérním parťákem a zjednodušit nábor jak potenciálním uchazečům, tak firmám,“ říkal v únoru jednatřicetiletý podnikatel. Na jeho myšlenku nakonec opět uslyšeli investoři v Mitonu a pomohli mu nový kariérní portál rozjet. Společně do něj podle informací CzechCrunche vložili 13 milionů korun.

Stavebním kamenem Nelisy jsou data, která nahradí klasický životopis napsaný někde na papíře či v PDF. Uživatel si místo něj vytvoří digitální kariérní profil, kde bude zmapována jeho dosavadní kariéra. Součástí profilu jsou také znalostní testy a behaviorální analýza, která pracuje s kariérními cíli a preferencemi uživatele. A na základě těchto dat pak bude doporučovat ideální pozice.

Digitalizace náboru talentů

„Díky detailním informacím v profilech uživatelů se budou spojovat jen nabídky relevantní pro obě strany. Náborářům tak odpadne nekonečné probírání životopisy, zájemcům o práci zdlouhavé psaní motivačních dopisů. Nelisa jednoduše poradí, pomůže směřovat kariéru a doporučí uživatelům pozice, jež pro ně budou ideální,“ říká Mikschik. V novém projektu drží 34 procent, zbytek patří Mitonu.

Z pozice CEO povede Nelisu Jan Paulas, který dříve působil v oboru v SearchForce či Techloopu a naposledy jako Chief Digital Officer v Portal Jungle. Součástí Nelisy jsou také firemní profily, v nichž si mohou náboráři nastavit přesné zacílení pracovní pozice i firemní kultury, aby mohly být nabídky propojeny s ideálními kandidáty. Zaměření je přitom na všechny, startupy i nadnárodní korporace. Prvními klienty jsou Sazka, Deloitte či Česká televize.

mikschik

Filip Mikschik, spoluzakladatel StartupJobs

Foto: StartupJobs

„Více než polovina lidí je na své současné pozici nespokojena nebo vykonává práci, na kterou se z různých důvodů nehodí. Přitom společnosti, které mají spokojený tým, jsou logicky úspěšnější. Takže pokud s Nelisou dokážeme zvýšit, byť jen o jednotky procent, míru spokojenosti lidí s pracovní pozicí, raketově díky tomu poroste produktivita jednotlivců, týmů a tím i prosperita celých firem,“ říká Jan Paulas, CEO a spoluzakladatel Nelisy.

Robotický screening uchazečů, kterým Nelisa disponuje, je schopen prolistovat v krátkém čase tisíce profilů a vyhodnotit, které stojí pro danou firmu za pozornost. Globální průměr počtu uchazečů na jednu pozici je totiž podle zakladatelů Nelisy 250, což je objem, který člověk nedokáže objektivně a kvalitně posoudit. „Od Nelisy si slibuji skutečnou digitalizaci celého HR trhu,“ dodává Mikschik.

Právě modernizace oblasti náboru talentů pomocí dostupných technologií zaujala také tuzemskou investiční skupinu Miton, která již s Mikschikem v podílovém poměru 50 : 50 rozvíjí StartupJobs. Pracovní portál se již blíží hranici 100 tisíc uživatelů, letos míří na 30 milionů korun v tržbách a zkušenosti z jeho budování nyní podnikatelé využijí také v Nelise.

„S Nelisou se postupně zaměříme na vytvoření funkčního pracovního trhu, kde za pomoci umělé inteligence a skóringových algoritmů dokážeme vyhodnotit, kteří kandidáti jsou pro danou roli nejvhodnější, a to nejen dle jejich znalostí, zkušeností a interpersonálních dovedností, ale i dle osobních preferencí nebo s ohledem na aktuální životní situaci,“ říká Tomáš Jiroušek, investiční manažer Mitonu.

Byznys model Nelisy bude zpočátku postaven na klasickém inzertním modelu a placení za vystavení pozice a její propagaci. „Je ověřený ze StartupJobs a dalších portálů, a to hlavně proto, že jsou na něj personalisté zvyklí a je pro ně do začátku nejjednodušší. Dlouhodobě ale uvažujeme o posunu k více výkonnostně orientovaným modelům,“ doplňuje pro CzechCrunch Filip Mikschik. Do konce roku by rád získal tisícovku aktivních nabídek a přiblížil se tak k objemu, který je aktuálně na StartupJobs.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.