Zalando za tři měsíce prodalo zboží za téměř 100 miliard korun a hlásí vydařený vstup na Slovensko
Německý e-shop s módou Zalando nezpomaluje a znovu překonává své rekordy. Po nadmíru úspěšném prvním čtvrtletí, kdy utržil téměř 57 miliard korun, zvýšil laťku některých svých finančních ukazatelů i nyní. Období od dubna do června přineslo Zalandu tržby ve výši 2,7 miliardy eur (68,7 miliardy korun) a také se znatelně zvýšil jeho hrubý objem prodaného zboží, od kterého se německá firma hodně odvíjí. A vliv na to mohou mít mimo jiné Slováci. Naopak zisk Zalandu o něco klesl.
Rostoucí tempo jednoho z nejpopulárnějších módních e-shopů v Evropě, který je už třetím rokem spuštěný také v Česku, je stále dáno pandemickou situací. Jak se totiž ukazuje, mnoho lidí i po postupném otevírání obchodů stále preferuje nakupovat přes internet. A byť se tento trend netýká jen módy, právě oblečení v něm hraje nezastupitelnou roli. Není proto divu, že z toho těží i Zalando.
Úspěšnost napříč jednotlivými obdobími Zalando demonstruje zejména na ukazateli GMV, tedy na hrubém objemu prodaného zboží. Ve druhém čtvrtletí letošního roku tento ukazatel oproti minulému kvartálu vzrostl o zhruba 600 milionů eur na 3,8 miliardy eur (96,7 miliardy korun), meziročně se pak jedná o čtyřicetiprocentní nárůst z 2,7 miliardy eur (68,7 miliardy korun).
Hodnota prodaného zboží se svým způsobem odrazila i na tržbách, které oproti prvnímu letošnímu kvartálu vzrostly o přibližně 500 milionů eur a oproti stejnému období v loňském roce o 33,7 procenta. Vliv měla také na výdělky, provozní zisk EBIT (bez započtení daní a úroků) se zastavil na úrovni 184 milionů eur (4,7 miliardy korun).
To je skoro dvojnásobek ve srovnání s prvním kvartálem, ale o zhruba 28 milionů eur (13 procent) méně v meziročním srovnání. Na vině mají být podle vedení firmy vyšší výdaje na marketingové aktivity, prostřednictvím kterých chtěla udržet zvýšenou pozornost zákazníků i v době, kdy už je možné chodit nakupovat do kamenných obchodů.
Pro německý módní e-shop ovšem neméně důležitou roli hrají i zákazníci, bez kterých by z principu nemohl fungovat. Za uplynulý kvartál se báze aktivních uživatelů navýšila na 44,5 milionu lidí, což je o 2,7 milionu zákazníků více než v prvním čtvrtletí a přibližně o 30 procent více než ve stejném období loňského roku. Meziročně rostl i objem poslaných objednávek – o 41 procent na 65,6 milionu.
„Naše druhé čtvrtletí podtrhuje rostoucí zapojení zákazníků a značek do platformy Zalando a je silným důkazem naší úspěšné strategie,“ uvádí finanční ředitel Zalanda David Schröder a odkazuje také na úspěšnou expanzi napříč Evropou. E-shop se totiž v posledních měsících rozšířil do šesti nových zemí. Vedle Litvy, Slovinska, Chorvatska, Estonska a Lotyšska dorazil také na Slovensko. A podle všeho se mu v těchto státech daří.
„Na všech šesti nových trzích jsou první ohlasy zákazníků na naši nabídku velmi pozitivní. To nás samozřejmě velice těší a nadále ujišťuje, že poskytujeme tu správnou kombinaci komplexního sortimentu a nadstandardního pohodlí, abychom i na těchto nových trzích dosáhli našeho cíle stát se prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. Starting Point for Fashion,“ říká Aleksandra Adrian, tisková mluvčí Zalanda pro Česko a Slovensko. Finanční data na úrovni jednotlivých zemí ovšem firma neuvádí.
Nové spolupráce a optimistické výhledy
Na začátek čtvrtého čtvrtletí letošního roku si navíc Zalando přichystalo dobrou zprávu především pro ženy, které holdují kosmetice. Naváže totiž spolupráci s oblíbeným prodejcem Sephora, a to v rámci svého partnerského programu. Toto propojení bude nejprve dostupné pouze v Německu, nicméně se očekává jeho brzké rozšíření do dalších zemí. A právě partneři na platformě Zalanda mají být důležitým prvkem pro další růst.