Založil a prodal Jízdomat či Proudly. S Mitonem v zádech teď pomáhá e-shopům sledovat konkurenci

Do nového projektu, který sleduje data na trhu i u konkurence a pomáhá tak dělat správná byznysová rozhodnutí, vkládá Miton první miliony korun.

Peter BrejčákPeter Brejčák

deepscout_team_launch

Foto: DeepScout

Tým startupu DeepScout

0Zobrazit komentáře

V programování ani byznysu není Jan Mittner žádným nováčkem. Softwarovému vývoji se totiž věnuje pětadvacet let, během kterých rozběhl a prodal několik úspěšných projektů. V poslední době se pak více zaměřil na obory strojového učení a umělé inteligence a související téma vyučuje také na univerzitě. Právě pokrok v těchto oblastech jej inspiroval k dalšímu startupu – a ještě před jeho oficiálním spuštěním ho podpořila investiční skupina Miton.

Startup DeepScout pomáhá e-shopům se správně rozhodovat o sortimentu a cenách. Aby to mohly dělat, musí sledovat data u konkurence, podle Mittnera ale získání spolehlivých informací kvůli jejich obrovskému množství není triviální ani levné. „Natož pak je pročistit, spárovat a dělat rozhodnutí,“ popisuje s tím, že jeho nový projekt tyto problémy řeší.

„Umíme pravidelně sledovat a analyzovat produktovou nabídku mnoha hráčů na trhu, a podle toho klientům doporučovat konkrétní kroky v oblasti sortimentu a cen,“ pokračuje Mittner, jenž spoluzaložil a prodal projekty jako Jízdomat, který v roce 2016 akvírovalo francouzské BlaBlaCar, či agenturu Proudly, kterou před šesti lety koupilo Welcome to the Jungle.

tomas_hodbod_a_jan_mittner

Foto: DeepScout

Tomáš Hodboď z Mitonu a Jan Mittner z DeepScoutu

Ambicí nového startupu je zlepšit byznys kteréhokoliv e-shopu bez ohledu na segment, velikost či lokalitu, DeepScout si má podle svého zakladatele umět poradit i se sledováním několika milionů produktů na jednoho klienta. „A to ve všech krocích – od získávání zdrojových dat z trhu přes aktualizaci a verzování dat, párování produktů, analýzy výsledků až po doporučení konkrétních akcí, jež by měl e-shop udělat, aby zlepšil svůj byznys,“ přibližuje Mittner.

Do velké míry přitom spoléhá na zmiňované strojové učení a umělou inteligenci, které mu pomáhají například i s párováním informací o produktech z různých zdrojů, a to prý bez nutnosti zapojení jednoznačného identifikátoru typu EAN (čárové kódy). Následně software kontroluje kvalitu dat, páruje produkty a učí se ze zpětné vazby.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Třeba při párování produktů využívá veškerá dostupná data včetně obrázků z galerií, a i podle toho rozhoduje, jestli se jedná o stejné produkty, nebo ne. Podobně jako člověk. Jen to navíc zvládá ve škále milionů produktů,“ vysvětluje Mittner, jenž pro svůj aktuálně pětičlenný tým získal výraznou posilu.

V roli zakládajícího investora totiž do DeepScoutu vstoupila investiční skupina Miton, která do něj vložila pět milionů korun s opcí na dalších deset. S rozvojem produktu se mu za Miton věnuje Tomáš Hodboď, jenž před deseti lety založil a do roku 2022 vedl módní srovnávač Glami, zároveň pomáhal vyrůst crowdfundingové platformě Donio.

„Unikátní a čisté datasety budou klíčovým prvkem v nové éře internetu, kterou budou tvarovat jazykové modely. Velké příležitosti nyní vidíme ve specializaci, kvalitě a přesnosti dat. Když za námi Honza Mittner před rokem přišel, začali jsme pracovat na validaci řešení,“ komentuje Hodboď s tím, že dlouhodobým cílem je klientům nabízet konkrétní byznysová doporučení, a to kromě e-commerce i v oblastech jako ceny v realitách, leady pro sales či data pro investory.

Mittner na nástroji intenzivně pracuje od léta roku 2023, a i když DeepScout dosud nebyl veřejně dostupný, má prý první platící zákazníky z řad české e-commerce. „Během příštích několika málo měsíců doladíme produkt na základě zpětné vazby z českého trhu a pak vyrazíme za hranice. Už jsme tam vlastně vyrazili, pro několik klientů již poskytujeme data ze zahraničních trhů a jde nám to stejně jednoduše jako v Česku. Ambice máme tedy jednoznačně globální,“ uzavírá.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

CzechCrunch Jobs