Zásilkovna pomalu vyjíždí z krize. Za první čtvrtletí hlásí dvojnásobný obrat a znovu otevírá výdejní místa
Březen a duben znamenal pro většinu byznysů zatěžkávací zkoušku, ve které si musely firmy projít krizovými opatřeními, často i změnou zavedených standardů, přejít na práci z domova, zvýšit hygienická opatření a především potýkat se častými výpadky příjmů. Jinak tomu nebylo ani v Zásilkovně, která je jedním z nejrychleji rostoucích tuzemských přepravců.
„Letošní březen a duben byly zcela určitě měsíci, které se navždy zapíšou do historie naší firmy. Čelili jsme největší výzvě naší desetileté historie. V podstatě z hodiny na hodinu jsme museli řešit hluboký pokles počtu výdejních míst a v prvním týdnu ve stavu nouze jsme zaznamenali také výrazný propad tržeb,“ říká zakladatelka a šéfka skupiny Packeta, která Zásilkovnu vlastní, Simona Kijonková.
Právě Packeta ale za první tři měsíce letošního roku hlásí rekordní čtvrtletní příjmy. Obrat skupiny dosáhl 390 milionů korun, což je více než dvojnásobek oproti stejnému období loni. Během tří měsíců se povedlo doručit na 6,5 milionu zásilek, a to i přesto, že v průběhu března se propadly příjmy celé skupiny na polovinu a zavřela se většina výdejních míst.
Výdejní místa Zásilkovna i další zahraniční entity využívají jak pro vyzvedávání zásilek, tak pro jejich podávání. Celkem už jich Packeta provozuje více než 4 tisíce, ze kterých po největším krizovém období znovu běží přibližně 85 procent. Zbytek by se měl znovu dostat do provozu v polovině května.
„Skupina Packeta má entity v šesti evropských zemích a do 33 států doručuje. Udržet v nich funkční logistiku v momentu, kdy se v důsledku nejrůznějších vládních nařízení a doporučení mění situace z minuty na minuty, bylo mimořádně obtížné,“ přiznává Kijonková.