Zásilkovna spouští vlastní výdejní boxy. Mohou stát kdekoliv, ovládají se mobilem a balíky přes ně půjde i posílat
Zatímco Česká pošta z některých menších měst a obcí po celé zemi odchází, konkurenční Zásilkovna dělá všechno proto, aby mohli její služby pro posílání zásilek využívat opravdu všichni. Nedávno oznámila, že si lidé přes její službu Mezi námi poslali už dva miliony balíků, a teď přichází s vlastními výdejními místy, aby bylo vyzvednutí zásilky co nejjednodušší.
Alza, Mall, Rohlík nebo Pilulka a nově i Zásilkovna. Nevyjmenováváme jen přední hráče tuzemské e-commerce scény, ale také firmy, které doručují nákupy mimo jiné do vlastních výdejních míst. Ta mají ve svém názvu obvykle slůvko „box“ a výjimkou není ani Zásilkovna, která na to však přeci jen jde trochu jinak.
Její Z-Boxy jsou unikátní tím, že jsou zcela soběstačné. Pohání je pouze solární panely a díky tomu mohou stát skutečně kdekoliv. Navíc se ovládají přes mobilní aplikaci, přes níž si již lidé zvykli vyplňovat adresu, když posílají balík. Tím pádem se zákazník ani nemusí ničeho dotýkat a ťukat do displeje. Klíčové zároveň je, že přes Z-Boxy bude možné zásilky nejen přijímat, ale podobně jednoduše také podávat.
„Revoluční technologie Z-Boxů umožňuje jejich provoz v podstatě kdekoliv. Pro nás se tak otevírá obrovská příležitost doručovat zásilky do míst, kam jiní doručovat nechtějí, neumí nebo zde své služby omezují,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a šéfka holdingu Packeta, do něhož rychle rostoucí logistická služba spadá.
Skupina do vývoje Z-Boxů, které si vytvořila kompletně in-house, investuje desítky milionů korun a mimo výše zmíněných odlišností budou fungovat na stejném principu jako třeba AlzaBoxy, Mall Boxy, Pilulka Boxy nebo Rohlík Pointy. Otevřené budou pro zákazníky nonstop a objeví se nejen v menších městech a vesnicích, ale také v developerských rezidenčních a komerčních projektech, obchodních centrech či náměstích a parkovištích.