Zaujali Křetínského, pak přišla válka. Měli jsme dřív přibrzdit, říká o těžkém roce Michal Menšík z DoDo
Šéf startupu DoDo Michal Menšík v podcastu Money Maker hovoří o své byznysové kariéře, ve které se snažil využít všechny možné příležitosti.
Michala Menšíka lze označit za veterána české startupové a internetové scény, jak jsme se s úsměvem shodli při rekapitulaci jeho byznysové kariéry v podcastu Money Maker. Šéf logistické společnosti DoDo zakládal s kolegy startupy ještě v době, kdy se jim u nás ani tak neříkalo. Byl u boomu slevových portálů v Česku, stavěl velké e-shopy a pokusil se proniknout i do Ameriky. Jak se dostal k miliardové příležitosti jménem DoDo? Proč si vybral jako investora Daniela Křetínského? A jak se popasoval s těžkým rokem, který mu změnil velké plány?
Přinášíme výběr toho nejzajímavějšího, co v podcastu Money Maker s Michalem Menšíkem, na který se můžete podívat výše a najdete ho také ve všech podcastových aplikacích, padlo.
Cenná zkušenost z Ameriky
„Zkušenost s analytickým nástrojem Mailytics, se kterým jsme chtěli uspět v Americe, byla cenná. Vůbec jsme se nedrželi toho, že uděláme MVP. Postavili jsme vyladěný produkt, do kterého jsme zainvestovali spoustu peněz. Když už jsme šli do Ameriky, tak aby to stálo za to. Jeli jsme na velkou konferenci TechCrunche a dostávali spoustu falešně pozitivního feedbacku, v Americe je to výraznější než tady. U nás ti člověk řekne: hele, to je blbý. V Americe ti každý řekne, že je to super. Najednou přijde člověk z Outlooku, že je to fakt super a musíme to napojit. To ti dodá energii, že jsi na správné cestě, ale dokud ti za to nikdo nezaplatí, tak to není úspěch.
Pamatuju si na den, kdy jsme spouštěli platební bránu, měli jsme velká očekávání, ještě jsme se navíc dostali na Producthunt. Čekáš a ono se nic neděje… Poté, co jsem si čtyřikrát s IT týmem potvrdil, že platební brána opravdu funguje a že tam není jiný problém, a registrovaných a platících zákazníků bylo opravdu minimum, tak jsme to nechali už jen chvíli běžet, ale pak jsme se rozhodli to zavřít. Je dobré se naučit dělat i taková rozhodnutí. Někdy zavřít a odepsat je mnohem zdravější než v tom utopit další miliony.“
Boom slevových portálů
„To byl Divoký západ. Vzniklo mnoho podvodných projektů. Každý si najednou usmyslel, že si musí založit slevový portál. Vznikaly prakticky denně. My jsme potkali šikovné kluky, kteří začali Slevín, tak jsme se k nim přidali, celé to naboostovali, abychom dosáhli ještě většího trafficu a začali ho pořádně monetizovat. Slevín v té době byl jedničkou na trhu agregátorů, až pak nás předběhl Skrz. Bylo to zajímavé období. V jednu chvíli jsme si uvědomili, že si musíme postavit vlastní monetizační platformu, tak jsme vytvořili vlastní PPC systém. Spojili jsme se s Ondřejem Švrčkem a pak se přidal Dušan Šenkypl ze SlevyDnes a v tomto triu jsme vytvořili Paylo. Vytvořili jsme si takový vlastní Sklik nad slevovými portály.“