Ze druhého startupu s Mitonem se Filip Mikschik po rozjezdu stáhl. Část podílu prodal jeho šéfovi
Tržby náborového startupu Nelisa pod vedením Jana Paulase vyrostly do desítek milionů. Zvětšil se i jeho podíl ve firmě, kterou kontroluje Miton.
Najít co nejlepší kandidáty, rychle a efektivně. Takové je zadání většiny šéfů a manažerů, které se zdaleka ne vždy podaří naplnit. S optimalizací náborových kampaní pomáhá startup Nelisa, který k tomu využívá například programatickou reklamu a před více než třemi lety ho založila investiční skupina Miton spolu s Filipem Mikschikem. Společně již dlouhodobě působí v pracovním portálu StartupJobs. A zatímco tam mají obě strany i nadále padesátiprocentní podíl a Mikschik působí jako CEO, z Nelisy se po rozjetí exekutivně i majetkové stáhl. Firma roste pod vedením Jana Paulase, který rovněž stál u jejího zrodu.
V Nelise si dávají za cíl pomáhat svým klientů z řad firem všech zaměření i velikostí s hledáním nejvhodnějších uchazečů. Používají k tomu kombinaci programatické reklamy, pokročilých algoritmů a datové analýzy, čímž mají náborářům zajišťovat výrazně nižší náklady na kandidáta a šetřit čas. Dosud služeb pražského startupu mělo využít přes 700 firem a tržby se bez bližšího upřesnění mají pohybovat v řádech desítek milionů korun. „Od začátku roku 2024 je Nelisa v zisku,“ dodává Jan Paulas.
Služby Nelisy využívají PPF Banka, TV Nova, Air Bank, Škoda Group či Procter & Gamble. Podle Paulase mimo jiné proto, že programatické inzerování umožňuje efektivnější a cílenější oslovování pasivních kandidátů, kteří často představují vysoce kvalifikované talenty, jež by jinak mohly zůstat nepovšimnuty. Jelikož se Nelisa zaměřuje právě na pasivní kandidáty, nezabývá se klasickým vyvěšením inzerátu na pracovní portál, ale na aktivní marketingovou kampaň, která hledá potenciální klienty v online prostředí tam, kde se skutečně nachází.