Železná koule je druhým nejúspěšnějším projektem na Hithitu. Pražská posilovna na něm vybrala téměř 7 milionů

Filip HouskaFilip Houska

vratny-1

Foto: Archiv MV

Michal „Radar“ Vrátný, zakladatel Železné koule

0Zobrazit komentáře

Když jsme o Železné kouli psali naposled, zmiňovali jsme ji hlavně v kontextu nejrychleji vybraného milionu na Hithitu. Oblíbená pražská posilovna, ze které Michal „Radar” Vrátný a jeho tým vybudovali fitness lovebrand, totiž na české crowdfundigové platformě vybrala 1 000 000 korun za rekordní čtyři hodiny. Překonala tím zlínské obuvníky z Vasky a odstartovala kampaň, která po několika týdnech končí nadmíru úspěšně.

Železná koule, která staví na cvičících metodách pouze s vlastní váhou, činkami a kettlebelly, zakončila kampaň s částkou 6 746 907 korun a svůj původní cíl ve výši 555 555 korun pokořila o úctyhodných 1 214 procent. Na Hithitu se tak rázem stala druhou nejúspěšnější kampaní v historii portálu – více peněz od lidí nasbírala pouze online televize DVTV (přes 9,7 milionu).

„Kolegové si ze mě vždy dělají srandu, když oni odhadnou nějaký výsledek, já ho přestřelím a pak se splní dvojnásobně. Říkali, že by bylo super vybrat milion. Já řekl, že věřím třem milionům. No, a nakonec tady koukáme na sumu přesahující 6,7 milionu korun,“ říká pro CzechCrunch Vrátný a dodává, že až takový úspěch nikdo z týmu vůbec nečekal. Zároveň si na sebe ale upletli příjemný bič.

zelezna-koule

Foto: Železná koule

Kettlebell jako jeden z doplňků posilovny Železná koule

Vzhledem k tomu, že se do kampaně připojilo 1 917 lidí, vytvořilo to velký závazek k tomu, aby Železná koule doručila „naprosto perfektní produkt“. Základem je nová platforma pod názvem Online koučink, co má koule, ve které se budou kombinovat tréninkové programy s instruktážními videi a speciálním bonusovým obsahem s cílem vylepšit domácí cvičení.

S tím, jak rostl počet nasbíraných peněz, přibývaly i nové odměny. Na hranici 1 milionu korun slíbili přidání funkce tréninkového deníku pro trackování progresu, a pokud by kampaň přesáhla 1,5 milionu, přidali by i modul pro výživu a stravování. Za 3 miliony korun by pak nechali naprogramovat mobilní aplikaci, ve které bude vše potřebné pro správné cvičení. Toto všechno pokořili.

Jak kampaň probíhala, stanovila si nakonec Železná koule nový, mnohem ambicióznější milník. Za 5,5 milionu přispěných korun by svůj posilovací program nabídla zcela zdarma pro seniory a děti. A protože i tuto hranici o více než milionu korun překonala, novinku pražské posilovny budou moci tyto skupiny občanů využívat i s prázdnou peněženkou.

„V dlouhodobějším horizontu se zaměříme na pokročilejší systém personalizace tréninku, kdy zadáte pár vstupních parametrů (výška, váha, věk, jak jste na tom výkonnostně a třeba kolik uděláte shybů) a systém vám sám upraví program přímo na míru. A také máme v plánu celou platformu přeložit do angličtiny a jít s ní za hranice,“ doplňuje Vrátný.

koule-app

Foto: Železná koule

Chystaná platforma Online koučink, co má koule

Železná koule si odjakživa zakládala na tom, aby pro své klienty zajišťovala ideální tréninkové zázemí bez posilovacích strojů. Od roku 2010, kdy ji Michal „Radar“ Vrátný založil, stavěla na metodách pouze s vlastní váhou a posilovacími doplňky „do ruky“. A protože byla jiná než ostatní fitka, těšila se velkému zájmu veřejnosti.

O popularitě Želené koule svědčí i fakt, že jí za deset let na trhu prošlo pod rukama více než sedm tisíc studentů a každoročně napříč svými pěti tělocvičnami zprostředkuje přes devět tisíc lekcí. Loňský rok však kvůli pandemii fyzickou návštěvnost posilovny radikálně ovlivnil, a tak musel Vrátný se svým týmem vymyslet, jak byznys udržet v chodu i za zavřenými dveřmi.

Byť nikdy nebyli fanoušky online tréninků a tomuto formátu, který zpopularizovaly aplikace jako Freeletics a úspěch slaví i čeští Fitify, dlouho odolávali, nakonec se rozhodli ho vyzkoušet. A jak potvrzuje veleúspěšná kampaň na Hithitu, nese jim to ovoce.