Zlaté medaile a zlatý mok. Budweiser v Kataru zakázali, tak ho místo fandů dostanou mistři světa
Vítězové fotbalového šampionátu získají pivo, které se nesmí prodávat na stadionech. Ale FIFA kvůli tomu řeší problém s nenaplněním smlouvy.
Budweiser je významným sponzorem FIFA, ale pořadatelé fotbalového mistrovství světa v Kataru prodej alkoholu na stadionech zakázali. Americký pivovar tak hledal odpověď na otázku, co dál s hektolitry svého produktu ležícími ve skladech. A také na to, jakou dohru bude mít nesplnění podmínek téměř dvoumiliardové sponzorské smlouvy. Originální řešení prvního problému už nalezl, ale s tím druhým to bude složitější.
Pijáci piva na mistrovství světa v Kataru to nemají lehké. V muslimském emirátu panují přísná pravidla omezující konzumaci alkoholu jen na vybraná místa a samozřejmě jen pro nemuslimské cizince. A vrcholová sportovní akce v bohaté a konzervativní zemi samozřejmě znamená i výjimečné ceny. Za půl litru piva od Budweiseru zájemci zaplatí v přepočtu přes tři sta korun. Tedy když ho seženou.
Koupit si pivo je totiž náročné nejen pro peněženku, ale i z hlediska logistiky. Jen týden před výkopem organizátoři turnaje Budweiser instruovali, aby omezil veřejnou viditelnost svých prodejních míst. Ta se tak měla ze stadionů přesunout do pořadateli vybraných lokalit v jejich okolí. Navíc jsou otevřená jen v omezených časech a žíznivým fanouškům dopřejí maximálně čtyři piva na osobu.
Jenže když zbývaly jen dva dny do úvodního klání mezi domácími fotbalisty a Ekvádorem, v němž mimochodem Katar jako vůbec první hostitelská země v dějinách v úvodním zápase turnaje prohrál, přišlo ještě přísnější a především neočekávané rozhodnutí. Prodej piva na stadionech pořadatelé zcela zakázali. Údajně pod tlakem vládnoucí katarské dynastie Ál Thání.