Čínská kopie Twitteru poprvé dosáhla provozního zisku a vyrostla na 61 milionů aktivních uživatelů

Michal PtáčekMichal Ptáček

bfishadow_1
0Zobrazit komentáře

Téměř pět let stará sociální síť Sina Weibo, která je v Číně brána jako náhrada Twitteru, dnes oficiálně oznámila, že ve čtvrtém kvartále roku 2013 vůbec poprvé dosáhla provozního zisku a to ve výši 3 milionů dolarů. Celkové příjmy pocházející převážně z reklamy, se pak za Q4 2013 pohybovaly okolo 56 milionů dolarů.

Sina Weibo zároveň informuje, že její uživatelská základna mezi listopadem a prosincem 2013 vyrostla o 4,2% na 61,4 milionů denně aktivních uživatelů. V tomhle případě je však potřeba brát čísla (jak už to ostatně u čínských společností bývá zvykem) s velkou rezervou. Podle různých testů totiž až 57% uživatelských účtů nemá na zdi ani jeden příspěvek a s jejich reálností by to proto mohlo být všelijaké.

I přesto si ale Sina Weibo na nedostatek aktivity stěžovat nemusí. Například při nedávných oslavách nového čínského roku její uživatelé během jedné minuty přidali více než 863 tisíc „tweetů“.

foto: bfishadow/Flickr

Aplikace Telegram, která je konkurencí pro WhatsApp roste o miliony uživatelů denně

Michal PtáčekMichal Ptáček

telegram_1
0Zobrazit komentáře

mahr-2

Přečtěte si takéZakladatel Coffee Roomu to na jižní Moravě rozjíždí s matchouZ Prahy do Mikulova a na zelenou. Zakladatel Coffee Roomu to na jižní Moravě rozjíždí s matchou

Chatovací aplikace všeho druhu aktuálně zažívají velké žně. Poté, co Facebook koupil WhatsApp se totiž spousta uživatelů rozhodla pro vyzkoušení ostatních alternativ, mezi které patří například i teprve šest měsíců stará aplikace Telegram, kterou vytvořili zakladatelé ruské sociální sítě VK (VKontakte) Pavel a Nikolai Durov.

Ti na oficiálním Twitter účtu prozradili, že Telegram, který si hodně zakládá na možnosti šifrovat komunikaci, rostl zhruba o 300 – 400 tisíc nových stažení denně. Po akvizici WhatsApp Facebookem ale toto číslo vystřelilo až na milion stažení denně (iOS, Android, Windows Phone) s tím, že v neděli 23. února si appku stáhlo až 5 milionů uživatelů, čímž se ve spoustě zemí zařadila mezi nejstahovanější aplikace vůbec. (například iOS verze se v 64 zemích vyšvihla do TOP5 na AppStore)