Šanghajští soudruzi chystají velké omezení pro inovativní taxi služby typu Uber
Po Francii, která v lednu tohoto roku zavedla zákon přikazující taxi službám bez “taxilicence” (v zásadě většina taxi služeb/řidičů využívajících k získání zákazníků pouze mobilní aplikace) vyzvednout zákazníka ne dříve než za 15 minut od provedení objednávky, se začínají činit i v čínském Šanghaji.
Oficiální představitelé této 23 milionové metropole totiž chtějí více chránit klasické taxi služby a tak řidičům, kteří získávají zákazníky právě za pomoci mobilních aplikací, zakázali v hlavní dopravní špičce jejich používání. Od prvního března pak podle magazínu Reuters zároveň začne platit ještě o něco tvrdší omezení, které by mělo kompletně zakázat používání těchto taxi aplikací v případě soukromých řidičů, kteří pracují jako “kontraktoři” a ne jako klasičtí zaměstnanci. To je v podstatě případ i amerického Uberu, který do Číny oficiálně vkročil před 2 týdny, a který přesně na tomto principu funguje.
Ještě bolestivější pak tato regulace samozřejmě bude pro spoustu lokálních služeb typu Didi Taxi a Kuaidi Taxi, které společně ovládají přibližně 90% tohoto trhu. Do Didi Taxi před rokem mimo jiné investoval 15 milionů dolarů čínský gigant Tencent, v Kuaidi Taxi zase naopak drží podíl Alibaba.
foto: eviltomthai/Flickr