Vzestup a pád herní konzole, která vybrala na Kickstarteru přes 8,5 milionů dolarů

1
0Zobrazit komentáře

Psal se rok 2012 a na populárním crowdfundingovém serveru Kickstarter se objevila zajímavá přenosná herní konzole s názvem Ouya, jejíž cena v kampani začínala již na 95 dolarech, v přepočtu asi 2300 Kč. Malá krabička slibovala propojení s OnLive, díky kterému měla nabídnout vyšší stovky her nebo propojení s VEVO, které mělo přinést přední hudební hity přímo do prostředí v herní konzoli. V kampani se podařilo tvůrcům vybrat přes 8,5 milionů dolarů od 63400 přispěvatelů a v prvních měsících roku 2013 se začala konzole posílat a oficiálně prodávat.

Ještě minulý rok by se dalo říct, že se Ouya daří a s její cenou nastavenou na 2700 Kč jde na dračku, jenže pak začal zájem klesat. Stávající uživatelé odcházeli a tím se zvyšovaly náklady na další vývoj. Proto se tvůrci rozhodli prodat softwarovou část svého businessu a přenést své unikátní tržiště aplikací na jinou platformu. To obsahuje přes 1100 unikátních her, které jsou vždy k vyzkoušení zdarma s možností zakoupení plné verze.

20150105210807-wheelys_p1

Přečtěte si takéNaprosto geniální! Tohle high-tech kolo umožní komukoliv si otevřít vlastní kavárnuNaprosto geniální! Tohle high-tech kolo umožní komukoliv si otevřít vlastní kavárnu

Zmíněnou softwarovou část a tržiště koupila společnost Razer za nespecifikovanou částku. Razer plánuje ponechat původní platformu na svém místě a udělat její odnož s názvem Cortex, kterou bude nabízet novým vývojářům. Hardwarová část, kterou si Ouya ponechala, má zatím nejasnou budoucnost a pravděpodobně se brzy zcela uzavře, protože se nyní pouze doprodávají aktuální zásoby a nové konzole se již nevyrábějí.

discover-apps

Náhled rozhraní

Přes 8,5 milionů dolarů vybraných v kampani ale nebyly jediné finance, které měla Ouya k dispozici. Po svém oficiálním vypuštění na světlo světa si pojistila ještě bezmála 25 milionů dolarů od investorů jako Alibaba, Nvidia nebo Occam Capital. Bohužel ani příliv kapitálu nestačil na udržení své pozice.

Zakladatelka Julie Uhrman je na svojí dráhu s Ouya patřičně pyšná, ale sama říká, že si miniaturní konzole založená na Androidu neukousla dostatečné sousto na herním trhu a je spíše pro skalní hráče a pro menší developery, kteří zkoušejí prorazit v herním odvětví.

Odlišení od konkurence

Ouya od začátku fungovala kromě svých herních předností, jako každý dnešní TV box připojený k internetu, který podporuje množství aplikací pro streaming hudby, filmů nebo internetový prohlížeč. Mezi její konkurenty se tak může zařadit Apple s Apple TV, který prodal již přes 25 milionů kusů nebo Google Chromecast a Fire TV od Amazonu, která drží přes 10 milionů uživatelů, informuje cnet.

Jenže Ouya se lišila v tom, že navíc nabízela přímé tržiště aplikací, což přilákalo spoustu začínajících nebo menších developerů, kteří ještě neměli kapacity a zkušenosti pro vstup na majoritní konzole typu Playstation nebo Xbox. Nyní se přes 40 tisíc developerů bude muset přizpůsobit novým podmínkám, které nastaví Razer se svojí Forge TV.

Vybrali jsme 4 nejlepší online hry, které vás jednoduše naučí programovat

Screen Shot 2015-07-28 at 02.25.17

První úkol v Code Kingdoms

0Zobrazit komentáře

Schopnost psát alespoň základní kód je dnes v technologickém odvětví absolutní samozřejmost. A nejde zdaleka jen o programátory nebo kodéry jako takové, ale i běžné designery, editory nebo zadavatele reklamy. Není to ani tak o tom, že by nešla taková schopnost outsourcovat, ale je to spíše o způsobu přemýšlení a chápání návazností.

phhh

Přečtěte si takéNejlepší české startupy a aplikace, které se dostaly na ProductHuntNejlepší české startupy a aplikace, které se dostaly na ProductHunt

Pro ty, kteří se nejsou schopni naučit kódovat klasickou cestou, existuje nespočet pomocných nástrojů. Jsou to online výukové lekce, které podporují i ty největší tech firmy nebo třeba hry, které naučí nad kódem přemýšlet v zábavné formě a jsou vhodné takřka pro každého. Podívejte se na nejzajímavější z nich:

CodeMonkey

Screen Shot 2015-07-28 at 01.58.42

Náhled rozhraní CodeMonkey

CodeMonkey se snaží cílit jak na běžné domácí uživatele, tak na školy a učitele, kteří mohou zapojit do výuky celou třídu. Cílem je se naučit programovací jazyk CoffeeScript, který je podobný JavaScriptu a který má jednoduchou syntaxi, kterou pochopí kdokoliv, kdo umí jen trochu anglicky.

Prvních 30 lekcí je zdarma, další jsou pak v rámci předplatného za 29 dolarů na rok pro jednotlivce, 295 dolarů pro třídu nebo 999 dolarů pro celou školu. Po zaplacení se rozšíří nabídka na 125 předpřipravených lekcí. Zdarma je součástí i tzv. Challenge Builder, díky kterému lze vytvářet vlastní lekce a pak je sdílet.

CheckiO

Screen Shot 2015-07-28 at 02.14.34

Graficky vyvedená timeline v CheckiO

CheckiO je trochu specifická platforma, která v základu hezky vypadá, na první pohled i jednoduše funguje, ale jakmile se uživatel registruje, neprovází ho žádný primitivní průvodce, ani počáteční jednoduché úkoly. Nesnaží se totiž učit běžné uživatele jak kódovat, ale jak se zdokonalit a naplno ovládnout vývoj pokročilých systémů.

Díky unikátní technologii se daří uživatelům porovnávat svoje schopnosti s pokročilou umělou inteligencí. Hra je prozatím zdarma a žádné nové rozšíření nebylo oznámeno.

Code Kingdoms

Screen Shot 2015-07-28 at 02.25.17

První úkol v Code Kingdoms

Jestliže chcete svoje děti přivést ke kódování v tom nejrannějším věku (6-13 let), pak je Code Kingdoms přesně pro ně. Jak už název napovídá, ve hře se objevuje opravdu skvěle zpracované herní rozhraní, jehož grafika připomíná nejúspěšnější „dětské“ tituly mezi mobilními aplikacemi. A i samotné Code Kingdoms je pro mobilní zařízení k dispozici.

Při procházení ilustrovaného světa se čas od času objeví úkol, ve kterém je potřeba doplnit, napsat nebo upravit kousek kódu, který vytvoří potřebnou akci. Cílem je děti naučit minimálně základy JavaScriptu. Vývojáři této webové a mobilní aplikace pak vydělávají na dvou principech. V rámci domácích uživatelů na občasných nákupech přímo ve stažené aplikaci a nebo v rámci škol, které za přístup musí zaplatit.

CodinGame

Screen Shot 2015-07-28 at 02.40.32

Počáteční tutoriál v CodinGame

CodinGame je pravděpodobně nejlépe zpracovaná a technologicky nejvyspělejší platforma pro vylepšení vašich programátorských schopností. Na začátku si totiž můžete vybrat z nespočtu technologií, od Ruby, přes JavaScript a Python až k C++. Tvůrci se snažili o maximálně optimalizovanou použitelnost, aby programátory jejich práce opravdu bavila.

grok-2

Přečtěte si takéNoví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězuNabízí režim pro dospělé a plánují únos papeže. Noví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězu

Víceméně si můžete vybírat z pestré škály her, u kterých je většinou až 250 různorodých úkolů. Za každý splněný úkol pak dostáváte body, které se započítávají do žebříčku nejlepších programátorů. Využít dokonce můžete díky CodinGame Sync i vlastní textový editor a synchronizovat svůj kód s webovým rozhraním.

Vše je zdarma, ale. Různorodá databáze více než 150 tisíc programátorů a nespočtu splněných úloh otevřela tvůrcům spoustu možností. Službu propojili s CodinGame for Work, do které se mohou registrovat firmy a naplno otestovat potencionální kandidáty o práci nebo freelance spolupráci. Na základě zadaných kritérií a speciálního algoritmu dokonce umí propojit kandidáty s danou pozicí bez toho, aby někam posílali svoje CV nebo ukázky práce.