Bývalý CEO Apple představil novou řadu superlevných smartphonů

Pavel HoralíkPavel Horalík

obi
0Zobrazit komentáře

John Sculley, který před pár měsíci v Praze mluvil o svých plánech a budoucnosti jeho společnosti Obi Mobiles, včera konečně uvedl první verze chytrých telefonů s cenou začínající už na 129 dolarech a $199 za výkonější verzi, což je v přepočtu 4780 Kč. Telefony by měly zaujmout mladší uživatele do 25 let na rychle rostoucích trzích v Asii, Africe a Středním východě.

Cílem Obi Mobiles bylo vytvořit velmi dostupné smartphony, které upoutají pozornost nejenom svým hardwarovým vybavením, ale především po stránce designu. Ten sami tvůrci označují jako premiový a rádi by jako první vyřešili potřebu trhu, který si žádá skvělý design za nízké ceny. K rozvoji jim určitě přijde vhod i nedávná investice ve výši 125 milionů dolarů, která posunula Obi Mobile na miliardovou valuaci.

IMG_6519

Přečtěte si takéAnalytická společnost bývalého CEO Applu získala 125 milionů dolarů a miliardovou valuaciAnalytická společnost bývalého CEO Applu získala 125 milionů dolarů a miliardovou valuaci

Vyšší verze s označením SF1 je sportovní 4G/LTE telefon s 5ti palcovým displejem, běžící na Qualcomm procesoru s 2GB RAM a 16GB prostoru s cenou $199. Vybavenější varianta má 3GB operační paměti, 32 GB pro data a bude dostupná za 249 dolarů. SF1 obsahuje 13ti megapixelový fotoaparát s LED diodou, který je schopný záznamu ve full HD kvalitě.

Obi Worldphone SF1

Nižší verze SJ1.5 má pouze 3G a funguje na procesoru MediaTek s 1GB operační pamětí a 16GB prostoru. Stejně jako u předchozího modelu má displej 5 palců a bude se prodávat v červené, černé a bíle barvě za 129 dolarů. Obě zařízení běží na Androidu a mají sloty pro dvě SIM karty, což je žádoucí pro uvedené trhy.

Obi Worldphone SJ1.5

Obi Mobiles s Johnem Sculley a jeho cennými zkušenostmi by se mohlo stát vážným soupeřem pro ostatní společnosti, pokud udrží nízké ceny a vzory, které zaujmou mladší uživatele na kompetitivním trhu, kde dominuje Samsung a Apple, se svými mnohonásobně dražšími telefony.

Foto: Obi Mobile

Česká online směnárna za půl roku vytvořila obrat blížící se 700 milionům korun

Screen Shot 2015-08-27 at 11.25.17
0Zobrazit komentáře

Směna peněz není jednoduchá, vedle nespočtu možností mimo internet existuje v ČR jen pár opravdu funkčních online směnárem. A jednou z nich je projekt Valutomat, za kterým stojí polská společnost Currency One, provozující i Walutomat.pl, který obsluhuje bezmála 160 tisíc registrovaných zákazníků – ti v 5 milionech transakcích směnili již přes 5 miliard eur a na výhodnějším kurzu ušetřili 175 milionů eur.

stanice-metra-d-libus2

Přečtěte si takéStanice metra D Libuš ozdobí ornamentální kresby a sochyStanici metra D Libuš ozdobí ornamentální kresby a sochy, které projdou z nástupiště až na náměstí

Česká verze Valutomatu vznikla v lednu tohoto roku a za pouhý půlrok si dokázala získat 3000 aktivních uživatelů a směnit valuty za 650 milionů korun. Služba momentálně funguje bez jakéhokoliv poplatku a na jedné směně dokáže ušetřit stovky až tisíce korun, díky tomu, že si uživatelé peníze vyměnují mezi sebou. Na příkladu výměny 5000 USD ve Fio Bance vs. Valutomatu lze aktuálně ušetřit 2598 Kč. Takže se můžeme nechat překvapit, jak částkou zahýbe chystané zavedení poplatku.

valutomat

Přečtěte si takéValutomat.cz za 4 měsíce provozu zprostředkoval směny za 220 milionů korunValutomat.cz za 4 měsíce provozu zprostředkoval směny za 220 milionů korun

Marketingový ředitel českého Valutomatu, Edgar Fusko, dodává:

“Jsme velice rádi, že na relativně konzervativním českém trhu si k nám našli cestu lidé i firmy tak rychle. Ukázalo se, že nejlépe za sebe hovoří Valutomat prostřednictvím přímých zkušeností našich uživatelů. Rychlost převodů a dlouhodobě výhodnější kurzy než ve směnárnách nebo bankách k nám přivádějí stále více subjektů, které Valutomat využívají pravidelně.

Podpora zahraniční centrály nám zatím umožňuje poskytovat služby v České republice zcela bez poplatků za směnu. To bohužel nebude možné stále a teď je tedy nejlepší doba k využití našich služeb. Právě zkušenosti z českého trhu nám pomohly při přípravě významného rozšíření služeb, které budeme našim uživatelům brzy moci představit.”