Obědový agregátor Meníčka.cz každoročně roste o 50% a nyní posiluje svůj tržní podíl

Pavel HoralíkPavel Horalík

menicka
0Zobrazit komentáře

Polední meníčka jsou v Česku zažitým standardem. Ve srovnání se západními zeměmi je to však poněkud netradiční způsob stravování. Tento zvyk každopádně pomohl vyrůst nedávno prodanému LunchTime.cz, který společně se slovenským Obedovat.sk koupilo indické Zomato za slušných 65 milionů korun.

Tento krok ale paradoxně pomohl posílit dvojce na trhu, kterou byl dlouhodobě portál Meníčka.cz. Ten nyní sjednotil své síly s doménovými značkami Menicko.cz, iMenicka.cz, JidelniListek.cz a DenniMenu.cz a chystá se ovládnout český obědový byznys.

lunchtimehh

Přečtěte si takéWow. Zomato kupuje český Lunchtime.cz a slovenské Obedovat.sk za více než 60 milionů KčWow. Zomato kupuje český Lunchtime.cz a slovenské Obedovat.sk za více než 60 milionů Kč

„Všechny značky jsme provozovali samostatně, ale nyní nadešel ten správný čas spojit všechny v jeden samostatný brand. Takže už pro nás nebude tak náročné provozovat několik odlišných portálů, ale zdominantníme svou pozici, ušetříme náklady a sjednotíme komunikaci pouze na Meníčka.cz,“ vysvětluje spoluzakladatel Jakub Lukáš.

Tým kolem Jakuba Lukáše spustil svůj první portál v roce 2009 a pod něj postupně získával další podobné projekty. Zajímavostí jinak je, že doména Meníčka.cz funguje na českém trhu již od roku 2003.

Nyní je projekt finančně stabilizován a každoročně roste o 50%. V minulém roce se obrat pohyboval na úrovni 2 milionů korun, letos jsou pak očekávány celkem 3 miliony. Databáze obsahuje více jak 3 000 aktivních restaurací a hospod napříč celou Českou republikou. Denně navštíví portály celkem 35 000 uživatelů, kteří si objednají jídla za více jak 3 miliony korun.

„Naše služba je pro návštěvníky naprosto přívětivá. Uživatelé mají na jedno kliknutí k dispozici ucelený přehled všech meníčkových provozů, které můžou ve svém městě navštívit. Zápisy sami pravidelně aktualizujeme a je pro nás prioritou, aby každý návštěvník vždy nalezl to, co hledá,“ uvedl Jakub Lukáš.

V Čechách vzniká startup, který má globální ambice dobýt trh se zařízeními pro chytrou domácnost

Michal PtáčekMichal Ptáček

angee-h
0Zobrazit komentáře

Již zhruba 18 měsíců vzniká v České republice poměrně v tichosti zajímavý projekt s názvem Angee, který má ambice dobýt celosvětový trh se zařízeními pro chytrou domácnost a stát se obdobou Google Nest v bezpečnosti.

arr

Přečtěte si také„Upřímně, nemám slovo startup moc rád“, říká Jan Rambousek„Upřímně, nemám slovo startup moc rád“, říká Jan Rambousek

Prozatím víme to, že by zařízení, na jehož vývoji se podílí pražské vývojářské studio Cleevio, které pro tyto potřeby vytvořilo nový tým v čele s CEO Tomášem Turkem, mělo uživatelům nabídnout jednoduché, 30sekundové nastavení, HD rotační kameru s 360 stupňovým snímáním, hlasové ovládání a komunikaci prostřednictvím Bluetooth.

solarni-panel

Přečtěte si takéVelká rána pro solární byznys. V úpadku je pionýr oboruVelká rána pro byznys se soláry na střechách domů. V úpadku je pionýr oboru s miliardovými tržbami

Zajímavostí bezesporu také je, že samotný design přístroje si vzala na starost jedna nejvýraznějších osob českého IT, Jan Rambousek, který je zakladatelem celosvětově úspěšného studia Playground nebo nejnovějšího projektu Unique Limited, a kterého jsme mimo jiné před několika měsíci vyzpovídali v rozsáhlém rozhovoru.

Celý projekt se jinak aktuálně připravuje na 60-denní kampaň na Kickstarteru, jejímž cílem bude vybrat minimálně 250 tisíc dolarů, tedy zhruba 6 milionů Kč. Odstartovat by měla už 15. září.

angee-2

angee-1