Nový přepravní startup nabízí jízdu s elektrickými vozy bez klíčků a zcela zdarma

waivecartop
0Zobrazit komentáře

Asi poslední věc, která může někoho na dnešních přepravních službách, které nabízejí jak jízdu po vlastní ose, tak řidiče a v budoucnu i autopilota, štvát, je, že za přepravu z bodu A do B musí platit. I tohle jde ale díky novému startupu WaiveCar stranou, protože tvůrci vymysleli způsob, jak může uživatel jezdit relativně zdarma.

Slovíčko relativně je tam proto, že zdarma si lze plně elektrické auto půjčit až na 2 hodiny jízdy, bez platby za cokoliv. Po dvou hodinách je jízda zpoplatněna 5,99 dolary za hodinu, tedy zhruba 148 korunami. Půjčení auta probíhá tak, že si pouze zarezervujete volný vůz na danou hodinu a po příchodu k němu si ho otevřete na základě polohy, kterou sleduje aplikace v mobilním zařízení. Žádné klíče ani osobní formality.

samsunghub

Přečtěte si takéDíky této chytré lednici od Samsungu už nebudete nikdy muset sami na nákup potravinDíky této chytré lednici od Samsungu už nebudete nikdy muset sami na nákup potravin

Auto pak lze vrátit na předem dané lokalitě nebo na jednom z bodů, které se nabízí cestou – většinou poblíž nabíjecích stanic, které ho v mezičase mezi rozpůjčením dobijí – tím navíc může uživatel dostat bonusový kredit na hodiny jízd zdarma.

WaiveCar ale přeci jen musí nějak vydělávat

Je to tak. Asi žádný startup by nemohl v podobném duchu fungovat a věřit, že budou zákazníci ve většině případů platit za hodiny, které odjezdí nad povolený limit zdarma (a chtějí je tím od toho naopak odrazovat). Proto auto na displayi připevněném na střeše zobrazuje geo lokalizovanou reklamu třetích stran, což je takové vykoupení za to, že si jeho 141 koní, zrychlení z nuly na 100 za 7,9 sekund a prostor pro 4 lidi a menší náklad užijete zdarma.

WaiveCar má podle svých slov momentálně od svého pondělního spuštění 20 vozů Chevrolet Spark EV, které na jedno nabití ujedou zhruba 125 kilometrů. Dostupné jsou zatím v Los Angeles, primárně v lokalitě okolo Santa Monicy – v průběhu roku ale plánují rozšíření až na 200 vozidel a pokrytí celého kalifornského města.

waivecar

Jeden z kdysi nejnadějnějších startupů se topí v problémech a chystá propouštění

Michal BenatzkyMichal Benatzky

5379985469_4d915afe41_b
0Zobrazit komentáře

Společnost zaměřující se na výrobu oudoorových kamer – GoPro, neprochází zrovna nejpříznivějšími časy. Vzhledem k tomu, že prodeje odolných kamer ve stále zkvalitňující se konkurenci chytrých telefonů nejsou uspokojující, oznámilo vedení společnosti redukci pracovních míst o 7 procent. GoPro má v této chvíli něco kolem 1 500 zaměstnanců, o práci tak může přijít asi 100 lidí.

V reakci na toto nelichotivé oznámení se v současné době akcie firmy GoPro obchodují na svém historickém minimu. Za očekáváním také zůstaly finanční výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku. Tržby podle předběžných odhadů totiž dosáhnou výše kolem 435 milionů dolarů, v přepočtu zhruba 10,5 miliard korun. Analytici však očekávali příjmy o bezmála 100 milionů dolarů vyšší.

parfumsh

Přečtěte si takéČeský eshop Parfums.cz navýšil tržby na 4,5 miliardy korunČeský eshop Parfums.cz navýšil tržby na 4,5 miliardy korun

zachy

Přečtěte si takéŠaty dělají člověka. V Česku to nechápeme, je to škoda, říká ZachyŠaty dělají člověka. Že to v Česku nechápeme, je velká škoda, říká módní influencer Lukáš Zachara

Podle CEO společnosti GoPro Nicka Woodmana byly škrty složité, ale nevyhnutelné. Jedním z důvodů pro ně pak bylo špatné načasování prodeje a cena kamery Hero 4 Session. Ta se totiž nejprve nabízela za 399 dolarů, následně došlo ke snížení na 299 dolarů, ovšem i to pro zákazníky nebylo dostačující a proto muselo dojít k další změně prodejní ceny na finálních 199 dolarů.

12557204_10204105676320990_1546861520_o

Foto: gordontarpley/Flickr