Obrovský startup na sdílení jízdy kupuje Jizdomat.cz a vstupuje na český trh
Česko jako místo plné lidí s nadšením pro nové technologie a ušetření nemalého množství korun už ovládly některé přepravní startupy dávno. I tak se sem ale nepodařilo dominantně vstoupit takřka žádnemu hráči, který slouží vysloveně ke sdílení jízdného. Až do dnes tak sloužil v menším měřítku především Wunder a velmi rozšířený Jizdomat.cz.
A právě Jizdomat se zalíbil francouzskému startupu BlaBlaCar natolik, že se ho rozhodl po novém roce odkoupit a vrhnout se na jeho základě i do České republiky. Ta by měla následovat po úspěšném provozu na 22 trzích, kde přesáhla 25 milionů jízd a 8 milionů pravidelných uživatelů. Přesnější podmínky transakce známy nejsou, ale díky novému spojení se dá předpokládat strmý růst a masivní marketingová kampaň.
Pro stávající uživatele Jizdomatu to znamená především přenos svého účtu na novou platformu, kde by jim měly zůstat všechny vyplněné údaje, stejně jako historie jízd a hodnocení. Co se ovšem podle informací nepřenese, jsou již naplánované jízdy, ty je třeba rezervovat znovu, případně znovu vypsat, pokud jízdu realizuje sám uživatel.
BlaBlaCar tak přistoupil k expanzi, která následuje po naraisování bezmála 160 milionů dolarů, které tento startup v září minulého roku posunuly na valuaci 1,2 miliardy dolarů, tedy přes 29 miliard korun.